مشاهدة النسخة كاملة : دعوة لكل معلمي القليوبية المنقطعين معادنا الاحد

أحمد جودة3
13-08-2011, 02:03 AM
اوجه دعوة لكل معلمي القليوبية المنقطعين عن العمل لحضور وقفة احتجاجية من أجل عودتنا للعمل
معادنا باذن الله الاحد 14 أغسطس الساعة العاشرة صباحا أمام مبني المحافظة ببنها
ارجو من جميع المنقطعين الحضور لان هذه فرصتنا من أجل الحصول على أبسط حقوقنا فى ظل الثورة المجيدة ومن أجل الوقوف امام تعنت المحافظ ووكيل الوزارة في اتخاذ أى اجراء لصالحنا
وذلك من أجل المساواة مع المحافظات التى أعادت المنقطعين للعمل مرة أخري

أحمدجودة3
13-08-2011, 03:06 PM
دى ثورة يا جماعة وحقنا هيضيع لازم نتحرك ضد الظلم

reem_a
13-08-2011, 03:16 PM
الدعوة لوقفة احتجاجية في حد ذاتها ممتازة لكن الميعاد بكره فيه تسرع شوية لان لازم الحشد لتجميع اكبر عدد ممكن عشان نلاقي حد يسمعنا

psychology2009
13-08-2011, 03:44 PM
اوجه دعوة لكل معلمي القليوبية المنقطعين عن العمل لحضور وقفة احتجاجية من أجل عودتنا للعمل
ارجو من جميع المنقطعين الحضور لان هذه فرصتنا من أجل الحصول على أبسط حقوقنا فى ظل الثورة المجيدة ومن أجل الوقوف امام تعنت المحافظ ووكيل الوزارة في اتخاذ أى اجراء لصالحنا

استاذ احمد جوده رقم الموبيل الخاص بك للتواصل معلم منقطع رقمي 01523350233

أحمدجودة3
13-08-2011, 05:06 PM

ادخلوا سجلوا فى الجروب ده يا جماعة وهتعرفوا كل حاجة
الجروب على الفيس بوك بعنوان
معلمى الاجر المنقطعين عن العمل بالقليوبية

kholio_
13-08-2011, 05:22 PM
ربنا معاكم يرجالة واحنا في شهر الصيام ربنا يكون في العوووووووووووووووون

راضى اشرف
13-08-2011, 06:21 PM
الاستاذ الفاضل اللى عايز يعمل وقفة امام المحافظة يا اخى عيب عليك انت تركت الشغل وجريت تدور عاى شغل فيه فلوس ولما جت العقود الطمع بتاعك زاد قال ايه عايزين حقنا حق ايه اللى انت بتدور عليه وبعدين انت كنت فين السنين اللى فاتت عشان تقول حقى ومش حقى يا راجل خليك فى شغلك اللى انت اخترته وسيب الناس اللى اتحملت الصبر سنين كتييير لحد ما ربنا جاب لها حقها

وبعدين كل واحد دلوقتى يقولك ثورة رغم انى محدش استفاد من الثورة الا البلطجية واصحاب السجون
انا مش عايز حد يزعل منى ومش كل واحد يركب على موجة الثورة

راضى اشرف
13-08-2011, 06:24 PM
الاستاذ الفاضل اللى عايز يعمل وقفة امام المحافظة يا اخى عيب عليك انت تركت الشغل وجريت تدور على شغل فيه فلوس ولما جت العقود الطمع بتاعك زاد قال ايه عايزين حقنا حق ايه اللى انت بتدور عليه وبعدين انت كنت فين السنين اللى فاتت عشان تقول حقى ومش حقى يا راجل خليك فى شغلك اللى انت اخترته وسيب الناس اللى اتحملت الصبر سنين كتييير لحد ما ربنا جاب لها حقها

وبعدين كل واحد دلوقتى يقولك ثورة رغم انى محدش استفاد من الثورة الا البلطجية واصحاب السجون

مدرس انجليزي 2
14-08-2011, 12:43 AM
الاستاذ راضي ممكن سؤال و اجابة
حضرتك خريج اية ؟

قولى لما يكون واحد خريج تربية من 11 سنة كدا و كان بياخد ربع جنيه فى الحصة و لو عنده كحة يتخصم منه
تصصدق بالله انا قبضت مرة تيرم كامل 200 جنيه روحت دفعتهم لفاتورة التليفون بتاعة فيفي عبده

و قولى بأى حق خريج السياحة و الفنادق و الحقوق و التجارة و الخدمة الاجتماعية و غيره بالواسطة و الرشاوي ياخدوا عقود
و بعد الثورة المجيدة يثبتوا و كله تمام

يا ريت تجاوب و الاخ احمد جودة دا خريج تربية المفروض دلؤتى كان زمانه معلم اول

حلها بقي

حسبى الله و نعم الوكيل

أحمد جودة3
14-08-2011, 01:09 AM
الاستاذ الفاضل اللى عايز يعمل وقفة امام المحافظة يا اخى عيب عليك انت تركت الشغل وجريت تدور على شغل فيه فلوس ولما جت العقود الطمع بتاعك زاد قال ايه عايزين حقنا حق ايه اللى انت بتدور عليه وبعدين انت كنت فين السنين اللى فاتت عشان تقول حقى ومش حقى يا راجل خليك فى شغلك اللى انت اخترته وسيب الناس اللى اتحملت الصبر سنين كتييير لحد ما ربنا جاب لها حقها

بص يا سيدى الفاضل
الناس اللى انت بتقول استحملت وصبرت انا اشتغلت 7 سنين بالاجر ايام ما كانت الحصة بجنيه وربع يمكن انت متكنش لسه اتولدت ورغم كدة استحملت وصبرت على أمل تيجي فرصة زى اللى جت للناس دلوقتى وايه المانع انك تدور على حقك طالما اتظلمت منرفزة حضرتك دى
ورغم كدة انا لم انقطع مش هقولك السبب واسطة ولا الكلام ده لا يا عم السبب ان الادارة عندنا مكنش فيها عجز فى القسم بتاعنا وانقسمت المدارس من ادارة طوخ لادارة قها الجديدة وكل لما نقدم الرد معروف معندناش عجز رغم انا ناس كتير مضت عقد معلم مساعد بالرشاوي والفلوس وطبعا خدوا اماكنا واحنا باي باي رغم انك خبرة عنهم واتعذبت اكتر منهم بس نعمل ايه كنا فى عصر الظلم والاستبداد والاخ مستكتر علينا ان نطالب بحقوقنا ويقولك بنركب الموجه
ايه الحل قلنا نجرب فى ادارة تانية رحنا القناطر قالك مش هنقبل الا اابناء القناطر ولازم يكون سبق ليك العمل معانا السنة اللى فاتت كمان
من هنا كانت المعاناة يا ريت بقي حضرتك تبقي تتأكد من ظروف الناس اللى قدامك قبل ما ترميهم بالباطل وتقول عيب عليك والكلام الفارغ اللى انت كتبته

أحمد جودة3
14-08-2011, 01:14 AM
http://www.facebook.com/#!/groups/176427615756270/?id=186206114778420&notif_t=group_activity
ده عنوان الجروب يا جماعة يا ريت الكل يشارك من أجل نصرة الحق

أحمد جودة3
14-08-2011, 01:19 AM
للتذكير
الوقفة باذن الله اليوم الاحد الساعة العاشرة صباحا أمام مبني المحافظة ببنها

أحمد جودة3
15-08-2011, 03:53 AM
الوقفة باذن الله ستؤتي ثمارها
ومستنيين رد المحافظ اليوم الاثنين من خلال اجتماعه مع وكيل الوزارة
و\أى قرار لم يرضي طموحنا ستكون الوقفة الثانية عبارة عن اعتصام كامل يوم الثلاثاء باذن الله

أحمد جودة3
16-08-2011, 03:09 AM
معادنا اليوم الثلاثاء امام مبني المحافظة
اتمني من الجميع المشاركة