مشاهدة النسخة كاملة : حوار غريب اوي

TEMO_KHALED
29-01-2008, 04:07 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته....انا دة يعتبر اول موضوع ليا في القسم دة....بس ياريت بلاش حد يدخل يقول كلام مالهوش لازمة ...انا عارف اني مش بعرف اكتب خاااااااااااااااااااالص بس هاحاول اعمل حاجة...
لية الدنيا دايما صاعبة معانا....ليه دايما بتاخد الحلو وبتسيب الوحش...ليه دايما مش بتدينا فرصة طويلة نفرح.... ليه في كل خطوة بنخطيها بنلاقي ان احنا لينا حد عاوز يضرنا... ليه الناس الي بيفهمونا بيروحوا مننا....ليه الناس بتفهمنا غلط.....ليه لما بنعمل ذنب وقتها مش بنح ان احنا عملنا حاجة غلط لكن بعد كدة مش بنام بسببه..... ليه دايما مش بعرف اخرج من همومي بسرعة.....ليه كنت فاكر ان كبريائي في المشاعر هو دة الي هايخليني اعرف اعيش مع ان هو دة السبب الي خلا الناس فهمتني غلط...ليه لازم اكون منافق ومعنديش دم عشان اعرف استحمل.... ليه لما حلم من احلامي بيروح مفيش حد بيحس بيا غير نفسي..... ليه دايما اكتر الناس فاكراني ان انا مشاعري من فولاذ .....ليه لما رحمة ربنا بتنزل علينا الناس بتقول لأ كدة غلط...... ليه الي بيقرا كلامي دلوقتي بيقول عليا انسان يائس ومعقد ...... لليه الي بيقرا كلامي دلوقتي بيقول عليا عايش في الوهم......ليه بنحاول نكون دايما الصح مع ان كل الطرق الي بنمشي فيها غلط......ليه الي مش هايرد على كلامي دخل الموضوع من اصله................

بندق__2007
29-01-2008, 04:26 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته....انا دة يعتبر اول موضوع ليا في القسم دة....بس ياريت بلاش حد يدخل يقول كلام مالهوش لازمة ...انا عارف اني مش بعرف اكتب خاااااااااااااااااااالص بس هاحاول اعمل حاجة...
ماشى يا سيدى جرب فينا امال هتجرب فى مين يعنى

انا عن نفسى .........فهمت
لية الدنيا دايما صاعبة معانا....ليه دايما بتاخد الحلو وبتسيب الوحش...ليه دايما مش بتدينا فرصة طويلة نفرح.... ليه في كل خطوة بنخطيها بنلاقي ان احنا لينا حد عاوز يضرنا... ليه الناس الي بيفهمونا بيروحوا مننا....ليه الناس بتفهمنا غلط.....ليه لما بنعمل ذنب وقتها مش بنح ان احنا عملنا حاجة غلط لكن بعد كدة مش بنام بسببه..... ليه دايما مش بعرف اخرج من همومي بسرعة.....ليه كنت فاكر ان كبريائي في المشاعر هو دة الي هايخليني اعرف اعيش مع ان هو دة السبب الي خلا الناس فهمتني غلط...ليه لازم اكون منافق ومعنديش دم عشان اعرف استحمل.... ليه لما حلم من احلامي بيروح مفيش حد بيحس بيا غير نفسي..... ليه دايما اكتر الناس فاكراني ان انا مشاعري من فولاذ .....ليه لما رحمة ربنا بتنزل علينا الناس بتقول لأ كدة غلط...... ليه الي بيقرا كلامي دلوقتي بيقول عليا انسان يائس ومعقد ...... لليه الي بيقرا كلامي دلوقتي بيقول عليا عايش في الوهم......ليه بنحاول نكون دايما الصح مع ان كل الطرق الي بنمشي فيها غلط......ليه الي مش هايرد على كلامي دخل الموضوع من اصله................
___
الحوار بسيط وارد على كلامك بجملة واحدة ((( يبقى انت أكيد أكيد فى حب - مش فى مصر - )))
________
اجابة الشخصية التانية.::::: لو كنت عارف ليه كتبت دة كله

بص يا عم خلود المشاعر دى حدوتة طوييييييلة و سبب اللى انت فيه انك خرجت مشاعرك فى وقت مش مناسب و تابعنى انا ان شاء الله هنزل الموضوع ده قريب و اطرحه للنقاش و انت عندك حق فى اللى قولته

TEMO_KHALED
29-01-2008, 04:29 AM
حب؟؟؟؟؟؟؟؟ مافتكرش خالص...او يمكن يكون وهم مش عارف لأن للاسف الناس الي انا بحبهم اصلا مش موجودين ؟؟؟؟؟؟؟او بمعنى اصح الانسانة الي نا بحبها مش موجودة.......

MohammeD el_SadaT
29-01-2008, 04:33 AM
لا غريب ولا حاجه

ده حال الدنيا يوم فى إيدك وألف مش فى إيدك

عيش الدنيا بطرقتك متخليش الدنيا تفرض عليك طريقتها
إتمتع وإتفنن فى إنك إزاى تضرب جدار ذل الدنيا وقهرها وعذبها
متخلهاش هى تتفنن فى ضمك للمعذبين والمقهورين

عارف ان كلامة ممكن يبان انى بكتب وبنقى كلامتى وبتفلسف عليك
بس أنا بجد بكلمك من قلبى عيش حياتك ومتنساش همومك لأن عمرك ما هتنساها تعرف ليه
لأان همومك مش هتنساك ولا تناسيها هو الحل الحل هو التعلم منها وإنك تحطها قدام عينك دائما عشان متحولش تقع فيها

تعرف ليه كلنا مش بنعرف نكمل عشان لما بنغلط بنقول نبدأ من الصفر فبنيجى عن النص ونتعب لكن لو بدأنا من مكان ما غلطنا وصلحنا وقوينا بنيتنا هنكمل ونعدى الحد اللى إحنا رسمينه وعمرنا ما هنزهق
أوعى تقول أبدأ من الصفر

آسف على إنى طولت

TEMO_KHALED
29-01-2008, 04:37 AM
يا محمد جدر الذل والقهر الي انتا بتتكلم عليه اقوى من ان انا حتى افكر اقربله.... و بالنسبة لان انا ابدا من الصفر ....صدقني الصفر الي انتا بتتكلم عليه انا اصلا مش لاقيه......وناس كتييييييييييييييير اوي كلموني واكترهم من هنا في المنتدى وكنت بجد برتاح اوي واول اما بقوم على طول برجع اصعب من الاول

MohammeD el_SadaT
29-01-2008, 04:40 AM
يا محمد جدر الذل والقهر الي انتا بتتكلم عليه اقوى من ان انا حتى افكر اقربله.... و بالنسبة لان انا ابدا من الصفر ....صدقني الصفر الي انتا بتتكلم عليه انا اصلا مش لاقيه......وناس كتييييييييييييييير اوي كلموني واكترهم من هنا في المنتدى وكنت بجد برتاح اوي واول اما بقوم على طول برجع اصعب من الاول

إنت للى بتصعبها على نفسك
بإنك تقول مش هقدر
مين قالى انك مش هتقدر متقولش جربت
لان اللى انت عملته أكيد وهم لنفسك بالتجربه

TEMO_KHALED
29-01-2008, 04:42 AM
إنت للى بتصعبها على نفسك
بإنك تقول مش هقدر
مين قالى انك مش هتقدر متقولش جربت
لان اللى انت عملته أكيد وهم لنفسك بالتجربه

انتا يا محمد بتقول ان انا ماحاولتش او يمك كان وهم...طيب واحد بقاله 4 سنين بيحاول برضوا هايكون وهم...

احمد رضا
29-01-2008, 05:40 AM
قولتلك قبل كدا ياتامر " اسهل الطرق للوصول للجنون .. التفكير في حال الدنيا "

متحاولش تفكر
او مش متخليش كل اللي بتعمله انك تفكر وبس
صدقني الدنيا نغمه موسيقيه
هيا غالبا حزينه
لان ربنا قال " لقد خلقنا الإنسان في كبد "
يعني ربك بيقول انه خالقنا في كبد
ومتتعبش دماغك
دي مرحله واحده من المعاناه
فيه تاني
بس ربنا هيقف جمبك فيها .. عشان انت انسان كويس
ارقص مع الدنيا علي نغمتها
هتبقي مشاكلك والله لذيذه وهتعرف تتعامل معاها
وليا كلام معاك تاني عشان كنت كاتب رد طوووووووويل جدا وفصل النت زي ما انت قولت

TEMO_KHALED
29-01-2008, 06:09 AM
بص يا شديد هو بالنسبة للجنون انا اصلا وصلتله وانتا شوفت الكلام الي انا قولتهولك قبل كدة .وانت وكريم بجد عملتوا معايا حاجات كتير ...انا بجد مقتنع ان انا الوحيد الي هاقدر اخرج نفسي من الهيصة دي ...بس السؤال بقى ((ازاي؟؟؟))) بحاول وبفشل...بشيل كل حاجة بتفكرني وبلاقي برضوا الحاجات ورايا ورايا .....ومرحلة المعاناه يا احمد ...صدقني انا برضوا عارف ان هي مرحلة وهاتعدي بس في نفس الوقت كل اما افتكر الحاجات الي حصلت والي مازالت بتحصل بحس ان انا مجنون اني بقول انها مرحلة وهاتعدي ون انا بوهم نفسي اني هاخرج من الي انا فيه.والي تاعبني اني مش ثابت على حالة يعني شوية اكون فرحااااااااااااان اوي و شوية اكون مخنوووووووووووووق موت ... وانا مشاكلي حاولت اخدها ببساطة بس لقيت ان انا بضحك على نفسي....انا بجد زهقان من كل حاجة ..... ومخنوق يا احمد ....المشكلة ان انتوا مقدرين موقفي آة بس انتوا بعاااااااااااااد عني جدا شوف كل واحدممنا في بلد شكل وحتى الي مع بعض مش بنعرف نتقابل وحاجة بجد تخنق..... واصحابي اة فاهمني كويس اوي بس خلاص انا اخدت على كدة...عاوز تغييييييييييييييييييييير ...

doctor mostafa
29-01-2008, 05:16 PM
حب؟؟؟؟؟؟؟؟ مافتكرش خالص...او يمكن يكون وهم مش عارف لأن للاسف الناس الي انا بحبهم اصلا مش موجودين ؟؟؟؟؟؟؟او بمعنى اصح الانسانة الي نا بحبها مش موجودة.......

ازاااااااااى يا تيمو بتحب حد مش موجود

امال انا رحت فيييييييين يا حبى

منووووور يا باشا

ومشكوووووووور للموضوع

TEMO_KHALED
29-01-2008, 05:17 PM
ازاااااااااى يا تيمو بتحب حد مش موجود

امال انا رحت فيييييييين يا حبى

منووووور يا باشا

ومشكوووووووور للموضوع

انتا على عيني وراسي يا حبي.......

TEMO_KHALED
30-01-2008, 03:05 AM
مفيش حد كمل ليه....... ممكن حد يعلق عالكلام دة.........

مس رانيا حسن
30-01-2008, 03:33 AM
يا تامر الكلام اللى قلته ده على لسان كل واحد فينا ومش غريبه
لكن كل اللى أقدر أقوله لك يتلخص فى تلك الأيه الكريمة

قال تعالى بسم الله الرحمن الرحيم " قل لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا " صدق الله العظيم

أتمنى تكون فهمتنى يا تامر

TEMO_KHALED
30-01-2008, 03:37 AM
يا تامر الكلام اللى قلته ده على لسان كل واحد فينا ومش غريبه
لكن كل اللى أقدر أقوله لك يتلخص فى تلك الأيه الكريمة

قال تعالى بسم الله الرحمن الرحيم " قل لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا " صدق الله العظيم

أتمنى تكون فهمتنى يا تامر

مشكورة يا استاذة رانيا و نعم بالله ...بس صدقيني مش كلكوا حصل معاكوا الي حصل معايا ....... الحمد لله