مشاهدة النسخة كاملة : عاوز اعيد تخصصي

مآزر2000
18-05-2012, 12:38 AM
انا مدرس حاسب الي ونفسي اسافر بس انا خريج كلية تجارة شعبة محاسبة ومعايا دبلوم تربوي
عايز اعرف اخد ايه عشان يبقي معايا شهادة اني تخصص حاسب الي ومن اين
مع العلم اني معي دورات مثل الموس والسيسكو و ICDl ودورات لغة انجليزية وتنميةبشريةوToTونفسي اسافر بس يشترط اني اكون حاصل علي بكالوريوس حاسب الي ارجو الافادة والرد

ahmedsm_72
28-01-2013, 09:46 AM
ربنا معاك انا نفس الكلام بس تربية نوعية تكنولوجيا التعليم قبل ما يخترعوا حاجة فى مصر اسمها تخصص حاسب آلى ورغم كدة فضلوا خريجوا التجارة علينا وعينوهم مدرسين حاسب بدورات ساعة الا ربع وحولوا مدرسين اقتصاد منزلى وعربى ومجال صناعى لتدريس الحاسب واحنا ممنوع التحويل رغم تخصصنا وشهادتنا متيأسشى هتتعود على كدة ربنا معانا

مصطفى زين
29-01-2013, 10:48 AM
حاسب الالى لية ناسوا المتخصصين بل هم الذين حاصلين على بكالوريوس حاسب الى او نظم معلومات هم اصحا المادة وباقى الموهلات سد خانة ودة ظلم من حق وزارة تشل مدرسين حاسب الذين يتخصصو ن بكالوريوس حاسب الى لدرجة مدارس جمهورية الطلاب يشتكون من مدرسين والموجهين المشفهمين ازاى يشرحوا فى مواد الحاسب والاخص الفيجيول بيسك

biba200577
29-01-2013, 12:54 PM
والله عندك حق منهم لله

يوسف محمود عبد المنعم
30-01-2013, 01:07 AM
انا بكالوريوس تجارة واتحداك فى شرح الحايب الآلى والفيجوال بيزيك وبتوع تربية نوعية أخصائيين معانا مابيعرفوش أى حاجة فى الكمبيوتر وتعالى وأنا أوريك كلامى صح ولا لأ

يوسف محمود عبد المنعم
30-01-2013, 01:08 AM
وعيب تغلط فى مدرسيين محترمين أحنا أخدنا دورات فى الوزارة انتى مخدهاش فى كليتك

العدوى1
30-01-2013, 07:08 PM
يعنى سيتك بقى الوحيد اللى بتقول ان التخصص يعنى ملوش لزمه احب اقولك لسياتك انك غلطان وبلاش لغة الغرور دى مفيش حد كبير على الماده العلمية ولا ايه

محمد عبد الحكم
31-01-2013, 02:53 PM
انا مدرس حاسب الي ونفسي اسافر بس انا خريج كلية تجارة شعبة محاسبة ومعايا دبلوم تربوي
عايز اعرف اخد ايه عشان يبقي معايا شهادة اني تخصص حاسب الي ومن اين
مع العلم اني معي دورات مثل الموس والسيسكو و icdl ودورات لغة انجليزية وتنميةبشريةوtotونفسي اسافر بس يشترط اني اكون حاصل علي بكالوريوس حاسب الي ارجو الافادة والرد

بالنسبة لموضوع السفر
الغربة تربة
انا ليا خبرة متوسطة في حكاية السفر رغم ان مسافرتش

1- بالنسبة لحضرتك خريج تجارة وعايز تسافر علي انك مدرس ينفع بشرط ان المكتب او صاحب المدرسة يقتنع بيك اقتناع غير عادي وهما ليهم حلوهم في السفارة

2- اخر مرتب ممكن توصله 2200 ريال السعودية ولو حاولت تحيط عينك علي اكتر المؤهل ممكن يمنعك

3- بتدفع مبلغ وقدرة لمكتب السفاريات

4- بتسب كرامتك هنا في مصر وترجع بفلوسك من غير كرامة ده لو عملت فلوس

5- غير البطاقة الي مدرس واعمل الباسبور علي نفس المهنه

6- الموسم بتاع السفر كان في الاجازة بيجيبوا صاحب المدرسة و طابور مدرسين عايزين يسافروا ينقي هو منهم وممكن تلاقي حد عايز

بالنسبة لاعادة التخصص روح حضرتك ادرس في الجامعه المفتوحه

نصحتي لحضرتك استخير ربنا

شكرا