مشاهدة النسخة كاملة : تيجي ازاي يا شفيق !!

ahmed H capo
25-05-2012, 11:38 PM
ازاي !!!!!!!!!!!
العيب علينا احنا
مش كنتوا بتتعازموا علي بعض ؟؟
لا ونبي يا حمدين اتنازلي
لا ونبي يا ابو الفتوح اتنازلي
وفي الاخر احنا الاتنين خسرنا
وللاسف اللي قراء المشهد غلط انصار ابو الفتوح انهم شافوا ان حمدين فرصتوا اصعب ودي كانت اكبر غلطه
انا علي فكره من انصار ابو الفتوح بس صوتي راح لحمدين لاني بحترم الشخصين دول جدا ومثلي الاعلي ولاني حسبتها بالمنطق لقيت ان المناظرة عملت دروب جامد لابو الفتوح ولموسي كمان وكانت في صالح حمدين
بس ايه اسباب التراجع دة ؟؟
هل تفتكروا في تزوير ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا بصراحة مش مستوعب ازاي احمد شفيق خد كل الاصوات دي للاسف ومين اداله صوته وحط ايده في دم الشهداء
يعني مثلا الدقهلية ازاي اكتسحها ؟ طب المنوفية ماشي لكن الدقهلية ؟
واسوان !!!!! اسوان قالت انها هتنتخب حمدين + مقر الجزمة الاولي اللي اتحدفت علي شفيق ازاي يخدها اكتساح يا جدعان ؟!!
يعني الناس قالت ممكن عمر موسي ينافس عشان في ناس بتحبه وكدة
وشفيق مستحيل
ازاي شفيق ينافس علي الصدارة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والله الواحد دمه محروقه لو جمعت اصوات ابو الفتوح علي حمدين نبقي 10 مليون :s
بس بصراحه ابو الفتوح من شويه في مقر حملته كان هو اللي بيرفع الروح المعنوية لشباب الحمله
وبيقلهم مش عايز اشوف دموع ف عينيكوا احنا بنحلم وحلمنا حيستمر ومش حنقف ابدا ولا حنتنازل عن حلمنا
ونفس الكلام في حمله حمدين الحصان الاسود

نهايته

1- هل تري ان الانتخابات كانت شريفه ام تم التلاعب بالنتائج ؟
2- هل توقعت شفيق في الاعادة ؟
3- من ستنتخب شفيق ام مرسي ؟
4- هل توافق علي فريق رئاسي يتكون من مرسي رئيس و ابو الفتوح وحمدين نائبين ؟

خالد مصطفـى
26-05-2012, 01:07 AM
الإنتخابات تم تزويرها لكن ليس بتزوير الورق بل
بتزوير الإرادات
ومن إنتخب شفيق غير مؤمن بالثورة أساساً

لازم نتحد ف جولة الأعادة حول مرشح واحد للشرفاء ف
مواجهة الفلول وأنا أرشح د : مرسي رئيساً وأبوالفتوح وجمدين
نائبين وإلا ستتفتت أصوات الشرفاء وتتحد أصوات الفلول بدعم العسكر
وإسرائيل وأمريكا

نسأل الله أن يولي علينا خيارنا ويبعد عنا شرارنا .

222ahmed222
26-05-2012, 01:35 AM
الالغاز الكبرى
كيف يتفوق احمد شفيق على الدكتور مرسي في الشرقيه
كيف يكتسح احمد شفيق الدقهليه والغربيه والمنوفيه؟؟؟؟؟

sameh mostafa
26-05-2012, 02:19 AM
لما يكون 5 مليون ونص راحوا انتخبوا شفيق وكان فرق 1.% مع مرسى عن الاول
لازم تعرفوا ان الناس انهكت من (الاخوان_السلف_الجماعة الاسلامية_ابواسماعيل _6 ابريل_الاشتراكيين الثوريين _الائتلافات_مجلس الشعب_الشورى _انفلات الاعلام _انفلات الامن_اطفيح _روكسى_مسرح البالون_ماسبيرو1_السفارة الاسرائيلية_ماسبيرو2 _محمد محمود_مجلس الوزراء_بورسعيد_العباسية)
الائتلافات والقنوات و........... حاجة وصندوق الانتخابات حاجة تانية
الشعب ادمر نفسيااااااااااااااااااااا

222ahmed222
26-05-2012, 02:40 AM
لازم تعرفوا ان الناس انهكت من (الاخوان_السلف_الجماعة الاسلامية_ابواسماعيل _6 ابريل_الاشتراكيين الثوريين _الائتلافات_مجلس الشعب_الشورى _انفلات الاعلام _انفلات الامن_اطفيح _روكسى_مسرح البالون_ماسبيرو1_السفارة الاسرائيلية_ماسبيرو2 _محمد محمود_مجلس الوزراء_بورسعيد_العباسية)

الشعب مش اتدمر نفسياا

الشعب اتخلف عقليا

bright stars
26-05-2012, 04:02 AM
الشعب مش اتدمر نفسياا

الشعب اتخلف عقليا
لأ بعيد عنك ياهندسه ده اثر الاحتجاجات والثورات كلت عقلهم لدرجة مش شايفين وهم بينتخبم

sameh mostafa
26-05-2012, 04:08 AM
لا الشعب مش متخلف
الشعب لو متخلف مكنش نزل انتخابات اصلا

Dr..Soha
26-05-2012, 04:13 AM
احبااااااااااااااط ياجماعة بلا فخر محافظتنا اكبر حتة فيها فلوووووووووووووووووووووول حسبى الله ونعم الوكيل انا متبرية منها عندنا متعرفوش اللى كان بيحصل من انصار شفيق فلوس ولحمة بتتفرق وناس جاهلة بتروح تحط صوتها.شفيق ياراااااااجل.النهاردة فى اجتماع بين مرسى وابو الفتوح وحمدين مصر احلى ان شاء الله خلو املكو بالله كبييييييييييييييييير.

doha94
26-05-2012, 04:13 AM
لا الشعب مش متخلف
الشعب لو متخلف مكنش نزل انتخابات اصلا

ما هو اترشى علشان ينزل الانتخابات
بازازه زيت و3 كيلو سكر
عينى عليكى يا بلد دم الشهداء راح هدر

ahmed H capo
26-05-2012, 04:18 AM
الشعب الي حضرتك بتتكلم عنوا نصه جاهل اصلا نصه صعيد و قري يعني معظم الشعب اصلا
مبارك اهمل المحافظات دي بغباء ومكنش فيها تعليم كويس لان هيا دي المحافظات اللي كانت بتجبله اصوات كتيره في الانتخابات الرئاسة احم قصدي الاستفتاءات
لو طبقت كلامي هتلاقي ان شفيق اكتسح في المحافظات الي فيها نسبه اميه كبيرة
ولو بصيت علي المحافظات المتقدمة والمتحضرة زي بورسعيد والاسكندرية والقاهرة والجيزة حتلاقي ان حمدين صباحي اكتسح فيها بفارق كبير عن منافسية خصوصا كفر الشيخ
انا اختلف مع اي حد انتخب شفيق
احمد شفيق ايده ملوثه بالدم كان رئيس الوزراء وقت موقعة الجمل عايز تفهمني انه ك رأيس للوزراء مكنش علي درايه ان حاجة زي دي حتحصل ؟ ولو حتقولي اه يبقي هو فاشل بقي ونايم علي ودانه وشخصيته ضعيفه وملوش اعتبار ومينفعش يبقي رايس

اسحاق نيوتن
26-05-2012, 08:19 AM
اتفق معاك ياكينج فيما تقوله فمن خلال متابعتى لاحدث التطورات لاحظت حالة من الضبابية العامة بين الشعب بس متنكرش ان الاعلام له عامل كبير فى تشويه صورة الاخوان فى الفترة الاخيرة رغم ان مايقال لايعبر عن الحقيقة ولكن الحل لن ولم يكن فى الفلول اتعجب ان نكون مؤمنين بالثورة واهدافها ونحن بايدينا نعيد تدميرها واحب اقولك وبعدين مشوفتش كمية الكوارث اللى حصلت فى الفترة بتاعته هل هذا هو الشخص الموثوق فيه ...... انا اسف ان اقول لك اختيارك خطا ..... ولكنى احترم رايك واتجاهك .... ياريت تبقى تشوف موضوعى الجديد

اسحاق نيوتن
26-05-2012, 08:22 AM
احبااااااااااااااط ياجماعة بلا فخر محافظتنا اكبر حتة فيها فلوووووووووووووووووووووول حسبى الله ونعم الوكيل انا متبرية منها عندنا متعرفوش اللى كان بيحصل من انصار شفيق فلوس ولحمة بتتفرق وناس جاهلة بتروح تحط صوتها.شفيق ياراااااااجل.النهاردة فى اجتماع بين مرسى وابو الفتوح وحمدين مصر احلى ان شاء الله خلو املكو بالله كبييييييييييييييييير.عادى معدتش تفرق واضح ان الناس عايزة تتغلب على وجود التيار الاسلامى باى طريقة حتى لو كان الحل هو الفلول ........لا تعليق.........:excl:

اسحاق نيوتن
26-05-2012, 08:24 AM
الشعب الي حضرتك بتتكلم عنوا نصه جاهل اصلا نصه صعيد و قري يعني معظم الشعب اصلا
مبارك اهمل المحافظات دي بغباء ومكنش فيها تعليم كويس لان هيا دي المحافظات اللي كانت بتجبله اصوات كتيره في الانتخابات الرئاسة احم قصدي الاستفتاءات
لو طبقت كلامي هتلاقي ان شفيق اكتسح في المحافظات الي فيها نسبه اميه كبيرة
ولو بصيت علي المحافظات المتقدمة والمتحضرة زي بورسعيد والاسكندرية والقاهرة والجيزة حتلاقي ان حمدين صباحي اكتسح فيها بفارق كبير عن منافسية خصوصا كفر الشيخ
انا اختلف مع اي حد انتخب شفيق
احمد شفيق ايده ملوثه بالدم كان رئيس الوزراء وقت موقعة الجمل عايز تفهمني انه ك رأيس للوزراء مكنش علي درايه ان حاجة زي دي حتحصل ؟ ولو حتقولي اه يبقي هو فاشل بقي ونايم علي ودانه وشخصيته ضعيفه وملوش اعتبار ومينفعش يبقي رايساهو انت كدة جبت الخلاصة لما يبقى معظم الشعب جاهل متستغربش من النسبة الكبيرة اللى حصل عليها شفيق

sameh mostafa
26-05-2012, 09:08 AM
تفائلوا لن يأتى مبارك جديد انا واثق فى الشعب المصرى مش انا اللى بقول التاريخ هو اللى بيقول

اسحاق نيوتن
26-05-2012, 01:38 PM
تفائلوا لن يأتى مبارك جديد انا واثق فى الشعب المصرى مش انا اللى بقول التاريخ هو اللى بيقولبس انت لما تختار شفيق يبقا بترجع عهد حسنى مبارك ... واضح ياكينج اك انت ضد التيار الاسلامى بس انا شايف ان التيار الاسلامى احسن مليون مرة من وجود احمد شفيق او اى واحد من اعوان النظام السابق