مشاهدة النسخة كاملة : لطجية عكاشة يقطعون الكورنيش ويعتدون على طاقم الجزيرة والتلفزيون التركي ويشيرون بإشارا

adel elshamy
14-07-2012, 08:33 PM
بلطجية عكاشة يقطعون الكورنيش ويعتدون على طاقم الجزيرة والتلفزيون التركي ويشيرون بإشارات بذيئة ويهتفون"يامشير انقلاب.. حتى يسقط الكلاب" (http://www.klmty.net/2012/07/blog-post_7020.html)

http://productnews.link.net/general/news/14-07-2012/n/min_201271418222_s4.JPG (http://productnews.link.net/general/news/14-07-2012/n/min_201271418222_s4.JPG)اعتدى أنصار توفيق عكاشة المتظاهرين أمام فندق الفورسيزونز طاقم قناة الجزيرة والتلفزيون التركي, وقاموا بملاحقتهم بطول شارع عائشة التيمورية، كما انهالوا عليهم بالسباب. واشار عدد من المتظاهرين السيدات والرجال لطاقمي القناتين بإشارات بذيئة، ورددوا عبارات خادشة للحياة، واتهموا أفراد قناة الجزيرة بتلقي تمويلات من إسرائيل، وأمريكا، بمساعدة الشيخة موزة وأمير قطر.

ورفع المتظاهرون الأحذية فى وجه الفندق، ورددوا هتافات منها "يامشير انقلاب.. حتى يسقط الكلاب" و"يسقط يسقط حكم المرشد" و"الشاطر يحكمنا ليه.. احنا صهاينة ولا إيه" و "الوزيرة برة برة.. مصر هتفضل دايما حرة" و"نزلوها.. نزلوها".

كما رفعوا لافتات منها "no USA.. no MORSI" و"go out Helary"، كما رفعوا صورة للواء عمر سليمان وكتبوا عليها "ياسليمان ياسليمان.. احنا عايزين الأمان"، كما لوحوا بأعلام مصر.

كان المئات من أنصار عكاشة قد تجمعوا مساء اليوم أمام السفارة الأمريكية قبل أن يتوجهوا في مسيرة إلى الفورسيزونز حيث تقيم وزير الخارجية الأمريكية احتجاجا على العلاقة بين جماعة الإخوان والولايات المتحدة، رافعين أحذيتهم في وجه أمن الفندق ومئات من جنود الأمن المركزي التي تواجدت لمنع اقتحامه.

توتوالصغيره 115
14-07-2012, 09:58 PM
حسبى الله ونعم الوكيل فيه وفيهم

أبوبسملة ياسر خليفة الطحاوى
14-07-2012, 10:09 PM
زمن الرويبضات

احمد عبد السميع
14-07-2012, 10:36 PM
لن يفلحوا مهما فعلوا
فالله حامي مصر
و كلنا وراء مرسي ندعمه
و لكن الكلاب تعوي و القافة تسير
فعكاشة و الزند اعتادوا على الذل و الخضوع

النجم الساطع 2000
14-07-2012, 11:03 PM
حسبى الله ونعم الوكيل فيه وفيهم

مريم السباعى.
15-07-2012, 05:30 AM
بانى اكره المناقشات السياسية وخوصا فى تللك الاوقات ولكن انا ليس ولا مع احد بل انا كنت من اكثر كارهين عكاشة
ولكن منذ انتخابات مجلس الشعب وجربت ان اتعابعه لاسف وجدت كل ما يقوله يحدث بالتفصيل الممل

ارجوكم لاتنخدعو بمن ياخذ الدين قناع
وعموما مثل مصرى قديم يحكم تللك المسئلة
المياه تكدب الغطاس
وادى الايام حتورينا الكداب من الصادق
وفى الاخر مش حقول غير يارب احمى مصر

ahamedez33
15-07-2012, 07:23 AM
للأسف كل ما يقوله توفيق عكاشة يحدث بالفعل

ahamedez33
15-07-2012, 07:25 AM
ولكن يجب علينا أن نقوم بالدعاء علي كل من يساهم في خراب مصر سواء كان سياسي أو اعلامي أو بلطجي

صوت العقل
15-07-2012, 09:55 AM
لا حول ولا قوة الا بالله

عصفورة بريئة
15-07-2012, 10:30 AM
لا يختلف اثنان عن ان عكاشة لايصلح للظهور امام شاشات التلفزيون هو فقط يريدتضليل الناس ومع الاسف هناك من ينخدع به واكبر دليل على ده انه قبل انتخابات الرئاسة قال انه معاه ورق يودى الاخوان فى داهية ولما رفعوا عليه قضية لامعاه ورق ولا اى حاجة

مريم السباعى.
15-07-2012, 10:54 AM
لا يختلف اثنان عن ان عكاشة لايصلح للظهور امام شاشات التلفزيون هو فقط يريدتضليل الناس ومع الاسف هناك من ينخدع به واكبر دليل على ده انه قبل انتخابات الرئاسة قال انه معاه ورق يودى الاخوان فى داهية ولما رفعوا عليه قضية لامعاه ورق ولا اى حاجة
وحضرتك تردى على الكلام دة بايه
قالها على الهوا الى عايز يروح يبلغ النائب يبلغ انا ميهنيش شئ وعندى اثباتت توديها ليه بقا متحبس لحد دلوقتى ولا رحو حبسو ا لو كان بيكدب فعلا
واحنا عارف ين كويس انهم قادرين على دة وعملوها كتير لكن لانة صاحب كلمة حق ومحدش قادر يفكر ثانية فى المخططات الى بتحصل علشان تستولى على مصر
اتمنى بس نعطى فرصة نسمع ولو لحظة انا اعترف انى كنت اهاجمة بشدة واول وحدة رشحت الاخوان فى مجلس الشعب ولكن لاسف الاخوان خذلونى زى مخذلو كتييييييييير
ومفيش كلمة قالها الراجل دة الا واتنفذت بالضبط ومش معنى كدة انى معاه فى كل شئ او انه شخص ميا مياه لانىفى الالو والاخر انا مش ساسية انا بكلم بالعقل
نعطى فرصة نسمع ونفكر ونبطل ننخدع بالماظاهر فقط
تقبلو مروى

sameh mostafa
15-07-2012, 10:56 AM
رجعنا لنقط الصفر مظاهرة مش على هوانا تبقى بلطجية
طب انا هساب سؤال لو الفراعين دخلت تغطى مظاهرة فى التحرير هتعملوا فيها ايه؟؟؟ يا اخوان المنتدى
حتة قطع الطريق ده بااااااااااااااااااااااااااااااايخة اوى
على الاقل مش بتقطع اكتر من 5و6 طرق مهمة فى ميدان من اهم ميادين مصر

hamada_97
15-07-2012, 11:11 AM
أثبتت مستدنات أن الدكتور الإعلامى توفيق عكاشة يحصل على تمويل أجنبى من دول أوربية لإشاعة البلبة فى البلاد .< بجد مش كدب و لا هزار >
العكاشيون يردون هدم مصر ، لماذا لم تتم هذه المظاهرات أيام المخلوع

احذروا فيروس العكاشة ،،، و هو ما يتسبب فى ظهور أمراض تجعل المصاب عكاشى ،،، و قد وجد بعض علماء المصريين العلاج الوحيد له فى العالم و هو السجن أو الإعدام للشروع فى *** المصريين و إشاعة الفتنة بين أفراد الشعب و التحريض على ال***

و اللى ما يشترى يتفرج

mohamady37
15-07-2012, 11:13 AM
سبحان الله العظيم
من كانوا يؤيدون امريكا و يتفاخرون بانهم واخدين دكتوراه منها ( رغم انه مطلعش الشهادة ) الآن يسبونهم
و عندما قال أحمد شفيق انه سوف يسافر لأمريكا كأأول بلد يزورها اذا فاز لم ينطق أحد
ربنا المستعان
عموما دائما عند الغليان تخرج الاوساخ على وش القدر