مشاهدة النسخة كاملة : هندسة ولا فنون جميلة عمارة ؟ بالله عليكم ردوا بسرررررعة

dr_nero
21-07-2012, 04:26 PM
السلام عليكم:
لو سمحتم يا بشمهندسين انا طالبه منكم استشاااااارة مهمة جداااا...( لمهندسين العمارة)
اخويا بيقدم فى تنسيق الثانوية العامة ومجموعه جايب هندسة وجايب فنون جميلة عمارة وجايب لائق فى القدرات وهو عايز يبقى مهندس معمارى، هو قلقان انه ميجبش تقدير فى اعدادى هندسة وميلحقش عمارة ،بس فى نفس الوقت هو محتار ما بين هندسة وفنون هو مش عارف انهى احسن فى الدراسة وفى فرص الشغل بعد ما يتخرج
بليييييييييييز عايزه نصيحة من غير تحييييييز حد يكون عارف الكليتين كويس ويتكلم بصراحة من غير تحيز لكليته
شكرااااا يا بشمهندسييييين ،،ياريييت الرد بسرعة عشان بنسجل الرغبات

bahaaeldeen
23-07-2012, 01:42 AM
السلام عليكم:
لو سمحتم يا بشمهندسين انا طالبه منكم استشاااااارة مهمة جداااا...( لمهندسين العمارة)
اخويا بيقدم فى تنسيق الثانوية العامة ومجموعه جايب هندسة وجايب فنون جميلة عمارة وجايب لائق فى القدرات وهو عايز يبقى مهندس معمارى، هو قلقان انه ميجبش تقدير فى اعدادى هندسة وميلحقش عمارة ،بس فى نفس الوقت هو محتار ما بين هندسة وفنون هو مش عارف انهى احسن فى الدراسة وفى فرص الشغل بعد ما يتخرج
بليييييييييييز عايزه نصيحة من غير تحييييييز حد يكون عارف الكليتين كويس ويتكلم بصراحة من غير تحيز لكليته
شكرااااا يا بشمهندسييييين ،،ياريييت الرد بسرعة عشان بنسجل الرغبات

مفيهاش كلام ولا نقاش
فنون جميلة عمارة احسن والدليل الاتى:

اولا الدراسة 5 سنين وبيدخل اعدادى عماره مش بيدخل اعدادى هندسة وياجت يا راحت؟؟

ثانيا فى فنون جحميلة بيدرس الناحية الفنية والابداعية كطالب فنون جميلة والوان وعلاقات جامدة
لكن فى هندسة عمارة مدة الدراسة اصلا قليلة وهندسية فقط

ثالثا فى الكلية بتاع فنون جميلة بيشتغل ببرامج بيتعلمها فى دراسته واصلا البرامج دى عايزة ابداع مش هندسة وبس يعنى الابداع والمهارات الفنية اقوى بكتير عند فنون عمارة
فين بقى هندسة من كدة
دة غير مشروعه التخرج بيكون مش متحدد زى هندسة