مشاهدة النسخة كاملة : استفسار : التحويل بين كليات الهندسة

barsoomhanna
29-07-2012, 09:26 PM
انا مجموعى 393.5 و عاوز احول من هندسة حلوان الى هندسة شبرا بنها
و هندسة حلوان بتاخد من 392
و هندسة شبرا بنها بتاخد من 391.5

يعنى مجموعى يجيبها و هندسة شبرا اقرب من بيتى من هندسة حلوان

و قررت احول لأننى حسيت انى حلوان بعيدة اوى عن بيتى 21 محطة بالمترو و كمان فيه ناس قالولى ان حلوان احسن من شبرا بس انا مقفتنع ان كلهم زى بعض مفيش فرق كلوا بيطلع مهندس واخد بكالريوس هندسة ياريت حد يفهمنى اجراءات التحويل و اللى المفروض اعملوا اية ؟؟؟؟ بس ياريت اللى عندوا معلومة ميبخلش بيها عليا

magico24
30-07-2012, 01:42 AM
طالما مجموعك جايب الكلية دية فعليك بالتحويل الالكترونى ودة الله اعلم بيبدا امتى بس تابع الموقع بتاع التنسيق وهتخشها ان شاء الله لا ن مجموعك يجبها

citystar
30-07-2012, 12:17 PM
بص طالما مجمعك جايب الكلية بتاعت شبرا يبقى تقدم فيها على طول سيبك من المرشح لك على النت لانه مجرد اقتراح مش اكتر الكلية اللى هتتقدم ليها ومجموعك جايبها هتدخلها باذن الله وكمان انا جايلك شبرا بنها وهى مجموعها 391 بس

barsoomhanna
30-07-2012, 03:57 PM
بص طالما مجمعك جايب الكلية بتاعت شبرا يبقى تقدم فيها على طول سيبك من المرشح لك على النت لانه مجرد اقتراح مش اكتر الكلية اللى هتتقدم ليها ومجموعك جايبها هتدخلها باذن الله وكمان انا جايلك شبرا بنها وهى مجموعها 391 بس

شكراً يا باشا على المعلومة دية بس اعتقد انهم بيشوفوا جواب الترشيح اللى بيطبع من النت لما بروح الكلية و ياريت تتأكد انى ممكن اقدم فيها علطول اصل فيه واجد بيقول ان فية تنسيق بيتعمل تانى بعد المرحلة التانية ل اللى عاوزين يحولوا بين الكليات !!!!!!

citystar
31-07-2012, 07:34 PM
بص فى تحويل الكترونى على النت بتظهر نتيجته بعد اسبوع تقريبا حول وهيقولك النتيجة فى بطاقة الترشيح لما تظهر س انت ان شاء الله هتتقبل لانك اعلى من الكلية

Eng*gogo
12-08-2012, 01:15 AM
يابشمهندس مينفعش لانك خلاص اتقبلت فى كلية بالمنطقة الجغرافية بتاعتك (فى القاهرة)فمش هينفع تحول الا بعد اول سنة