مشاهدة النسخة كاملة : ألا يستحقووووون المسااااااااعده؟!؟؟؟ ارجو الدخوووووول

le jasm!n
17-08-2012, 02:01 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كل سنه وانتم جميعا طيبيين وعيد سعيد يارب علينا كلنا.....ببساطه انا بكتب الموضوع دا علشان اشوف بجد احنا سلبيين فعلا وانعدم احساسنا بالغير ولا انا ال شايفه كدا؟!....ببساطه كدا طبعا كلنا بنتفرج علي التليفزيون واكيد الاعلانات من اول رمضان مش اخدنا بالنا كام مؤسسه خيريه محتاجة تبرعات؟! اكيد كلنا لاحظنا ويمكن فينا ال قال لنفسه كمان دا كله محتاج تبرعات؟! بس للاسف عملنااا ايه للناس دي؟؟؟؟؟ انا واحده من الناس اللي مش عملوا حاجة خالص قاعده بتفرج وبس .... بس بجد بعد اعلان مرضي الرومتيد قررت مش هينفع افضل كدا لازم اعمل اي حاجة حتي لو كانت بسيطه المهم يكون عندنا احساس باخوتنا المرضي دووول..... انا بجد هبدأ بنفسي وهتبرع بحاجة بسيطه ال هقدر عليه ان شاء الله وهبلغ كل صحابي ونجمع التبرعات دي ونوديها البنك.... عاوزه نشجع بعض علي كدا وال يجمع تبرعات من اصحابه او يتبرع هو يقووول علشان يشجعنا وربنا عالم بنيتنا ان شاء الله نقدر نساعد بأي حاجة...
بجد خايفه اوي نوصل لمرحله انعداااااااام احساسنا بالغير وخاصه دول اطفال كان ممكن يكون اخويا او اخوكي او اخوك او اي حد نعرفه.... وبجد خايفه اكتير الاقي مشاهدات كتير اوي للتوبك دا ومش الاقي حد قال انه فعلا ناوي يتبرع ويبلغ صحابه وكل الناس اللي حواليه .
وبجد سوري اني طولت عليكم
( ربي انت تعلم ما في نفسي فوفقني الي ما تحبه وترضااااااه)

المتفائله...
17-08-2012, 02:10 AM
فى غاية الاهمية هذا الموضوع
انشاء الله هتبرع وهقول لاهلى واصحابى
ربنا يوفقك

le jasm!n
17-08-2012, 02:21 AM
فى غاية الاهمية هذا الموضوع
انشاء الله هتبرع وهقول لاهلى واصحابى
ربنا يوفقك

ويوفقك يااااااااااارب ولو جمعتي تبرعات ياريت تقولي
ربنا معاكي ان شاء الله

smsmzeros
17-08-2012, 03:02 AM
وانا والله كنت بفكر فموضوع التبرعات دا

bright stars
17-08-2012, 03:17 AM
دعوه جميله منك ربنا هيخليها في ميزان حسناتك ان شاء الله وانا كمان هشتغل عالموضوع ده وربنا يوفقنا

To Be Is To Do
17-08-2012, 03:57 AM
فكره ودعوه جميله جدا منك
الحمد لله كنت ناوى لو حصلت حاجه كده إنى أتبرع ل 57357
والحمد لله نفذت الموضوع ده وكنت مبسوط جدا جدا
وربنا يعينا على مساعده إخواننا هؤلاء
بارك الله فيكم وجعلكم ممن تساعدون إخوانكم وأخواتكم

a7med bondok
17-08-2012, 05:08 AM
اولا شكرا للموضوع بس عارفه احنا نقول حسبنا الله ونعم الوكيل تلاقى كل مسلسل بالملايين وتلاقي بعديه اعلان اتبرع ولو بجنيه مش ده اللى خارب البلد كل مسلسل لازم يبقى عليه ضريبه للناس ديه والا حد شايف غير كده والا مثلا الفولوس اللى هتيجي منها مش هيبقى فيها بركه والا ايه مش عارف

نور يوسر
17-08-2012, 09:55 AM
ان شاء الله فعلا لازم كلنا نتبرع لجميييييع حالات المرضى انا عن نفسى بيقطع قلبى بتوع مرضى السرطان اووووووووى ربنا يشفيهم ويشفى مرضى المسلمين جميعا ان شاء الله لازم نطلع زكاتنا السنه دى لأى شخص من اصحاب هذه الامراض وهبدأ بنفسى بأذن الله لكن ايضا لا ننسى الدعاء الدعاء الدعاء لهم فى هذه الايام المباركه

le jasm!n
18-08-2012, 11:39 PM
دعوه جميله منك ربنا هيخليها في ميزان حسناتك ان شاء الله وانا كمان هشتغل عالموضوع ده وربنا يوفقنا
امييييييين يارب شكرا ياحببتي ربنا يوفقك وابقي قولي بردو عملتي اي

le jasm!n
18-08-2012, 11:43 PM
فكره ودعوه جميله جدا منك

الحمد لله كنت ناوى لو حصلت حاجه كده إنى أتبرع ل 57357
والحمد لله نفذت الموضوع ده وكنت مبسوط جدا جدا
وربنا يعينا على مساعده إخواننا هؤلاء

بارك الله فيكم وجعلكم ممن تساعدون إخوانكم وأخواتكم

طب ما شاء الله الحمد لله لسه ف ناس ايجابيه اهووووووو
ربنا يجزيك ويجزينا خير ان شاء الله

le jasm!n
18-08-2012, 11:46 PM
ان شاء الله فعلا لازم كلنا نتبرع لجميييييع حالات المرضى انا عن نفسى بيقطع قلبى بتوع مرضى السرطان اووووووووى ربنا يشفيهم ويشفى مرضى المسلمين جميعا ان شاء الله لازم نطلع زكاتنا السنه دى لأى شخص من اصحاب هذه الامراض وهبدأ بنفسى بأذن الله لكن ايضا لا ننسى الدعاء الدعاء الدعاء لهم فى هذه الايام المباركه
اه والله انا بشوف الاعلانات دي ويجيلي احباط وفعلا لازم نطلع زكاتنا للناس دي ربنا يوفقك يا حببتي يارب وتقدري تساعدي بأي حاااااااااجة

le jasm!n
18-08-2012, 11:51 PM
اولا شكرا للموضوع بس عارفه احنا نقول حسبنا الله ونعم الوكيل تلاقى كل مسلسل بالملايين وتلاقي بعديه اعلان اتبرع ولو بجنيه مش ده اللى خارب البلد كل مسلسل لازم يبقى عليه ضريبه للناس ديه والا حد شايف غير كده والا مثلا الفولوس اللى هتيجي منها مش هيبقى فيها بركه والا ايه مش عارف
اه والله عندك جق مش عارفه انا اي دا مسلسلات بالملياراااااااات حسبنا لله ونعم الوكيل طب كانوا اتبرعوا بجزء حتي!
بس نقول اي بقا..............