مشاهدة النسخة كاملة : كيف سيتم احتساب الاقدميه مع المراحل الاربعه للترقيات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

algazzr
03-10-2012, 03:25 PM
نريد ان نعرف
من كل جهابذة الوازره العمالقه
كيف سيتم احتساب الاقدميه
هل بالترقيات التى قامت الوزارة بها
فظلمتنا نحن من وقعنا فى الدرجه 9 سنوات
فتم الترقيات قبل اللذين حصلوا على ترقياتهك بالدرجه بس
اقل فى السنوات
يعنى هل يتساوى من حصل على الدرجه بعد 9 سنوات وعشر سنوات
كالذى اخذها على 7 سنوات
يعنى اذا تم ترقيتى على معلم خبير
فى المرحله الثانيه
تكون لى اقدميه على من حصل على نفس المسمى بس على 7 سنوات
هل لديكم اى معلومات
وهل سيتم باقدمية الترقيات الجديده
يعنى من ترقى فى المرحله يكون اقدم ممن ترقى فى المرحله الثانيه
على نفس المسمى الواحد
نريد العلم والفائده
وفقكم الله ورعاكم
وغفر الله لنا ولكم
ونسأله سبحانه وتعالى العفو والعافيه لنا ولكم ولجميع المسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الى يوم الدين
اللهم امين يا ارحم الراحمين
يا حى يا قيوم يا مغيث
افيدونا افادكم الله

maro_zaid
03-10-2012, 07:27 PM
محدش فاهم حاجة فى ام الوزارة المعفنة ده ولا حد يعرف اى معلومة وكلة فى التوهان

maro_zaid
03-10-2012, 07:35 PM
حد يصدق انى تعيين 2000 والى الآن على الدرجة الثالثة ودخلت الكادر 2011 بعد عدم دخولى فى السنوات السابقة قناعة منى فى استحقاقى الدرجة أولاً حتى ادخل الكادرعلى المسمى الجديد طالما ولاد الكلب ربطوا بين الدرجة والترقية على الكادر راح الوزير السابق زكى بدر الله يجحمه وينور قبره بنار جهنم لغى الدرجات وطبعاً كل اللى مثل حالتى رقصوا على السلم لا درجة ولا كادر وزادت الطين بلة وده كان نتيجته انى كنت من اصحاب المرحلة الرابعة وانا مازلت على الثالثة اى 12 عام وليس كمن معى فى نفس المرحلة خمس اعوام ده بقى يبقى اسمه ايه يبقى انت اكيد اكيد فى مصر

mohamedeldery
03-10-2012, 07:44 PM
يا اخى انا زيك بالضبط بس لنا تعيين 1997

أبو أشرف
03-10-2012, 08:30 PM
والله ماحد فاهم حاجة لنظام الدرجات ولا الكادر

maro_zaid
03-10-2012, 08:42 PM

طيب وليه ساكتين على الظلم ده ولا احنا زى العنوان مابيقول

حمزة2222
03-10-2012, 09:31 PM
اكيد الموظفين فى شئون العاملين بالادارة عندكم هم السبب
انا اخذت الدرجة فى موعدها لانى لم ادخل امتحانات الكادر
تعيين1/5/2002 الدرجة الثالثة
الترقية
1/7/2010 الثانية
انا كنت فى الخارج
رجعت اجازة فى مايو2011
ذهبت للادارة وجدت الباشا بتاع الترقيات ما كتبش اسمى فى كشف2010
هددته بالشكوى و رحت المديرية و سولى الموضوع و اخذت الدرجة1/7/2010
راجعوا موظف الترقيات بالادارة
01125086341

ورقة شجر
03-10-2012, 09:35 PM
يا جماعة كل إللي كان بيحصل للمعلمين دا نظام عكعكة وإتظلم فيه جميع المعلمين والنظام الأمثل لحل المشكلة وقلناه كذا مرة هو إنه ( ينحسب من تاريخ التعيين حتي آخر يوم سنوات الخبرةوتخصم من خبرته سنوات الأجازات والناتج يقسم علي خمس سنوات ويعاد ترتيب أقدمية المعلم حتي لا يظلم أحد وهوا دا حق ربنا طالما عشنا في عصر الحرية والعدالة ولو النقابة عايزة تصالح المعلمين ياريت تأخذ علي عاتقها تنفيذ هذا النظام حتي لا يظلم أحد ويسألوا عن هذا يوم القيامة.
وأرجو تأييد الرأي من الجميع حتي نظهر التكاتف وحتي يعود الحق إلي أصحابه

abonader
03-10-2012, 10:47 PM
يا جماعة كل إللي كان بيحصل للمعلمين دا نظام عكعكة وإتظلم فيه جميع المعلمين والنظام الأمثل لحل المشكلة وقلناه كذا مرة هو إنه ( ينحسب من تاريخ التعيين حتي آخر يوم سنوات الخبرةوتخصم من خبرته سنوات الأجازات والناتج يقسم علي خمس سنوات ويعاد ترتيب أقدمية المعلم حتي لا يظلم أحد وهوا دا حق ربنا طالما عشنا في عصر الحرية والعدالة ولو النقابة عايزة تصالح المعلمين ياريت تأخذ علي عاتقها تنفيذ هذا النظام حتي لا يظلم أحد ويسألوا عن هذا يوم القيامة.

M..osama
03-10-2012, 10:53 PM
محدش فاهم حاجة

صاصا ندى
03-10-2012, 10:55 PM

الغاء مسميات الكادر والعودة للمسميات القديمة والاقدمية بتاريخ التعين وكفاية تهريج المدرسة كلها بقت معلم خبير وكله على الفاضى لا يوجد احد يحترم الاخر لأن الكل تساوى فى المسمى الوظيفى وربنا يخرب بيت اللى كان السبب فى هذة المهزلة

alaustaz
04-10-2012, 12:08 AM
الغاء مسميات الكادر والعودة للمسميات القديمة والاقدمية بتاريخ التعين وكفاية تهريج المدرسة كلها بقت معلم خبير وكله على الفاضى لا يوجد احد يحترم الاخر لأن الكل تساوى فى المسمى الوظيفى وربنا يخرب بيت اللى كان السبب فى هذة المهزلة

algazzr
05-10-2012, 05:07 AM
محدش فاهم حاجة فى ام الوزارة المعفنة ده ولا حد يعرف اى معلومة وكلة فى التوهان
صدقت والله
لانعرف كيف تدار هذه الوزاره
الوزاره ام ومنبع ومصب الفساد فى الدوله
فهناك اناس فى الوزاره لا يعملون ولايفقهون فى اى شىء سوى التعطيل والوقاحه فى كل شىء

algazzr
05-10-2012, 05:10 AM
حد يصدق انى تعيين 2000 والى الآن على الدرجة الثالثة ودخلت الكادر 2011 بعد عدم دخولى فى السنوات السابقة قناعة منى فى استحقاقى الدرجة أولاً حتى ادخل الكادرعلى المسمى الجديد طالما ولاد الكلب ربطوا بين الدرجة والترقية على الكادر راح الوزير السابق زكى بدر الله يجحمه وينور قبره بنار جهنم لغى الدرجات وطبعاً كل اللى مثل حالتى رقصوا على السلم لا درجة ولا كادر وزادت الطين بلة وده كان نتيجته انى كنت من اصحاب المرحلة الرابعة وانا مازلت على الثالثة اى 12 عام وليس كمن معى فى نفس المرحلة خمس اعوام ده بقى يبقى اسمه ايه يبقى انت اكيد اكيد فى مصر
جزاكم الله كل خير وشكر لكم
لعنة الله على ابن زكى بدر
اللهم انتقم منه
فلقد ظلمنا جميعا
وضيع علينا الدرجه
واكل حقوقنا وضيعها
وصرفها على اللواءات
الا لعنة الله عليه
وحسبى الله ونعم الوكيل فيه عدد ما كان وعدد ما يكون وعدد الحركات والسكنات

algazzr
05-10-2012, 05:14 AM
يا اخى انا زيك بالضبط بس لنا تعيين 1997

وزاره ليس لها قانون معروف كالقوانين المحدده لكل وزاره هل هذا كلام يعقل لانعرف كيف يتم احتساب الاقدميه حسبى الله ونعم الوكيل فى يسرى الجمل عدد ما كان وعدد ما يكون وعدد الحركات والسكنات

algazzr
05-10-2012, 05:17 AM

يعنى يا اخوانا لايوجد احد هنا فى هذا المنتدى العملاق
يبين هذه المشاكل التى تواجهنا فى موضوع الاقدميه
لايأتى لنا بحل فى هذه الوزاراه
او ما تسمونه الديوان
حسبى الله ونعم الوكيل فى ابن زكى بدر عدد ما كان وعدد ما يكون وعدد الحركات والسكنات

algazzr
05-10-2012, 05:19 AM
طيب وليه ساكتين على الظلم ده ولا احنا زى العنوان مابيقول
صدقت سؤال وجيه
اين النقابه المنتخبه بطريقه ديمقراطيه
اين هذه النقابه
ماذا تفعل
لماذا لا تقوم هذه النقابه بدورها القيم فى عمل اى شىء مفيد للمعلمين
ام هى مناصب ووجاهه فقط

algazzr
05-10-2012, 05:23 AM
الترقية
1/7/2010 الثانية
انا كنت فى الخارج
رجعت اجازة فى مايو2011
01125086341
اى اداراه اخى المكرم
حسبى الله ونعم الوكيل فى هانى هلال مسك الوزاراه ولم يفعل اى شىء
حسبى الله ونعم الوكيل فى هانى هلال عدد ما كان وعدد ما يكون وعدد الحركات والسكنات

algazzr
05-10-2012, 05:37 AM
اخى المكرم
لم افهم معنى خصم سنوات السفر
يعنى منقطع ولا فى اجازه رسميه ويسدد تأمين ودولارات
وفى الاخر يخصم منه اى سنه حرام

algazzr
05-10-2012, 05:38 AM
محدش فاهم حاجة
جزاكم الله كل خير وشكر
وما الحل
هل نبقى هكذا فى التوهان
ام ماذا نفعل
الحل ايه
نبقى فى العمى
ام نسعى لايجاد حلول

algazzr
05-10-2012, 05:40 AM
هذا هو الحل الامثل
المهم ان كل وزير قام بحيله من اجل هذه الترقيات ولم يقدم جديد
حسبى الله ونعم الوكيل فى جمال العربى عدد ما كان وعدد ما يكون وعدد الحركات والسكنات

algazzr
05-10-2012, 05:42 AM
ياريت والله هذا هو الافضل
وهذا الذى يحدث فى كل الوزارات
لذا نفضل هكذا تكون الاقدميه

maro_zaid
05-10-2012, 01:17 PM
ياريت يحصل ده لو الوزارة فيها مسئول بيفهم كان حلها وريحنا بس للأسف وزارة مافيهاش عاقل ولا فاهم كلها رمم

algazzr
05-10-2012, 06:18 PM
ياريت يحصل ده لو الوزارة فيها مسئول بيفهم كان حلها وريحنا بس للأسف وزارة مافيهاش عاقل ولا فاهم كلها رمم
يعنى حظنا كمعلمين لايوجد فى هذه الوزاراه رجل محترم عاقل يقوم بوضع حد لهذه المشكله
كحل منصف لوضع حد لمثل هذه الامور التى يتم الفتوى فيها بمزاج
وماذا يفعل قسم الفتوى
اليس هؤلاء بعبء شديد مؤسف علينا
لانهم لا يقومون باى عمل مثمر بناء او اداء اى عمل نافع مخلص للصالح العام على الاقل
وانا لله وانا اليه راجعون

محمد انور عامر
05-10-2012, 07:54 PM
اريد ان اسال اسمى لم يدرج فى المرحلة الرابعة للكادر فماذا افعل

حمدى النجار
05-10-2012, 09:03 PM
نريد ان نعرف
من كل جهابذة الوازره العمالقه
كيف سيتم احتساب الاقدميه
هل بالترقيات التى قامت الوزارة بها
فظلمتنا نحن من وقعنا فى الدرجه 9 سنوات
فتم الترقيات قبل اللذين حصلوا على ترقياتهك بالدرجه بس
اقل فى السنوات
يعنى هل يتساوى من حصل على الدرجه بعد 9 سنوات وعشر سنوات
كالذى اخذها على 7 سنوات
يعنى اذا تم ترقيتى على معلم خبير
فى المرحله الثانيه
تكون لى اقدميه على من حصل على نفس المسمى بس على 7 سنوات
هل لديكم اى معلومات
وهل سيتم باقدمية الترقيات الجديده
يعنى من ترقى فى المرحله يكون اقدم ممن ترقى فى المرحله الثانيه
على نفس المسمى الواحد
نريد العلم والفائده
وفقكم الله ورعاكم
وغفر الله لنا ولكم
ونسأله سبحانه وتعالى العفو والعافيه لنا ولكم ولجميع المسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الى يوم الدين
اللهم امين يا ارحم الراحمين
يا حى يا قيوم يا مغيث
افيدونا افادكم الله

الموضوع فى منتهى البساطة كل مرحلة يصدر لها قرار ترقية برقم واقدمية مع اختلاف نوع الترقية من معلم أول أو خبير ألخ
فمثلا انا فى البحيرة الترقية للمرحلة الثانية ظهرت منذ أيام برقم 220 بتاريخ 14/5/2012 بأقدمية 1/6/2012 م
طبعا المتقدمين للمرحلة الثانية مثلا ليسوا بأقدمية واحدة فى الدرجة السابقة ولكنهم الآن تساووا فى الترقية والدرجة ( طبعا لان كل قانوان له مظاليم
( لو انت قديم فى الوظيفة وفاكر معالجة الجنزورى للرسوب الوظيفى ايام وزارته فى عهد المخلوع فى ناس اخدت الدرجة الثانية على 15 سنة وبقانون الجنزوى ناس اخدتها على 6 سنوات - الدنيا حظوظ ) آسف على الاطالة

algazzr
06-10-2012, 04:34 PM
اريد ان اسال اسمى لم يدرج فى المرحلة الرابعة للكادر فماذا افعل
استعن بالله ولاتعجز
ولعل الهموم والاحزان والغموم تقربنا من الله فنحسن الاستعانه به
ونلجأ الى الدعاء
والتهجد وقيام الليل
وغير ذلك من الامور التى تجعلنا
ندعو الله فياتى الخير بعد ذلك
والله اعلى واعلم

algazzr
06-10-2012, 04:40 PM
الموضوع فى منتهى البساطة كل مرحلة يصدر لها قرار ترقية برقم واقدمية مع اختلاف نوع الترقية من معلم أول أو خبير ألخ
فمثلا انا فى البحيرة الترقية للمرحلة الثانية ظهرت منذ أيام برقم 220 بتاريخ 14/5/2012 بأقدمية 1/6/2012 م
طبعا المتقدمين للمرحلة الثانية مثلا ليسوا بأقدمية واحدة فى الدرجة السابقة ولكنهم الآن تساووا فى الترقية والدرجة ( طبعا لان كل قانوان له مظاليم
( لو انت قديم فى الوظيفة وفاكر معالجة الجنزورى للرسوب الوظيفى ايام وزارته فى عهد المخلوع فى ناس اخدت الدرجة الثانية على 15 سنة وبقانون الجنزوى ناس اخدتها على 6 سنوات - الدنيا حظوظ ) آسف على الاطالة
عندنا محافظ الدقهليه اعطانا اقدميه بتاريخ 22/8/2012
مرحله ثانيه ايضا ولم يمنح صرف الا فى 1/10/ ويبدو والله اعلم ان الوزير السابق الفيلسوف العبقرى جمال العربى اعطى المحافظين سلطة اتخاذ القرار بالترقية ربما لكى يستفيدوا ماديا من هذه الاموال فى كروشهم وبطونهم حتى ينعموا بكثير من الحرام لانه ظروفهم ربما تكون سيئه فتتحسن اوضاعهم الى حد ما
لكن عندنا من يدعى ان الاقدميه تحسب بدخولالامتحان الملعون المدعو الكادر
ويحسب على ذلك
على رغم من ان كلام حضرتك ص ادق وصحيح
ولكن احيانا الاهواء تتحكم هنا فيمن يكون اقدم
على اية حال الافضل مهما كان هو ان تكون الاقدمية باقدمية التعيين والدرجه والترقيه

callayax
06-10-2012, 07:38 PM
الغاء مسميات الكادر والعودة للمسميات القديمة والاقدمية بتاريخ التعين وكفاية تهريج المدرسة كلها بقت معلم خبير وكله على الفاضى لا يوجد احد يحترم الاخر لأن الكل تساوى فى المسمى الوظيفى
وربنا يخرب بيت اللى كان السبب فى هذة المهزلة

انا تعيين 1987 واتسويت بتعين التسعينات وكله بقى خبير وكبير وكله مش فاهم حاجة

shdod
06-10-2012, 09:35 PM
الترقية
1/7/2010 الثانية
انا كنت فى الخارج
رجعت اجازة فى مايو2011
01125086341
ممكن حضرتك تقولنا محافظة اية ولو فية صورة للقرار لان محافظة الجيزة وقفت الدرجات رغم عدم دخولنا الكادر وانا رافع قضية بس حلينى على ما تحكم

algazzr
07-10-2012, 02:22 PM
انا تعيين 1987 واتسويت بتعين التسعينات وكله بقى خبير وكبير وكله مش فاهم حاجة
صدقت واحسنت وابدعت
الكل اصبح متشابه متطابق متماثل
لم نعد نعرف لها مقياس
تخرجت فى 84
واصبح من كنت استاذه مثلى على نفس المسمى
بل احيانا يظن انه اقدم منى بحجة انه دخل امتحان الكادر
ماهذا الهراء والسخف
والتخلف الذى نعيشه
هل بقية الوزارات تعامل وتعمل هكذا وضع ونظام
والله لقد مللنا هذا القرف

algazzr
07-10-2012, 02:25 PM
ممكن حضرتك تقولنا محافظة اية ولو فية صورة للقرار لان محافظة الجيزة وقفت الدرجات رغم عدم دخولنا الكادر وانا رافع قضية بس حلينى على ما تحكم
قرار الوزير للمرحله الثانيه 220 فى 14\5\2012
ولكن المحافظ الهمام اصدر قرار الترقيه فى 22/8/2012
اى بعد 3 شهور لكى يستفيد من الفوائد وغيره ويحمص الفلوس شويه
علشان تزداد فى حساباته

محمد محمود بدر
07-10-2012, 02:27 PM
يا اخوانا انا تعيين 2000 وما زلت على الدرجة الثالثة للان حسبى الله ونعم الوكيل فى كل اللى ظلمنا

algazzr
07-10-2012, 05:09 PM
يا اخوانا انا تعيين 2000 وما زلت على الدرجة الثالثة للان حسبى الله ونعم الوكيل فى كل اللى ظلمنا
استعن بالله ولا تعجز
واسئله من فضله
وتخير اوقات استجابة الدعاء
والله هو فراج الكروب ستار العيوب
والله المستعان

maro_zaid
07-10-2012, 06:18 PM
أطاب بعودة الدرجات المالية اللى أوقفها اللا مغفور له احمد زكى بدر
كما أطالب بإلغاء مسميات الكادر والعودة الى المسميات القديمة واعتبار تاريخ التعيين هو ترتيب الأقدمية وليس التسكين على الكادر يارب المعلمين يفوقوا من وهم الكادر الملعون الذى جعل المدرسة كلها معلم أول أ ومعلم خبير ولاإحترام لأحد

اتميده
07-10-2012, 11:23 PM

محمدعبدالرحمن محمد
08-10-2012, 01:34 AM
فعلا كل هذا ضحك على المعلمين

algazzr
08-10-2012, 03:47 PM
أطاب بعودة الدرجات المالية اللى أوقفها اللا مغفور له احمد زكى بدر
كما أطالب بإلغاء مسميات الكادر والعودة الى المسميات القديمة واعتبار تاريخ التعيين هو ترتيب الأقدمية وليس التسكين على الكادر يارب المعلمين يفوقوا من وهم الكادر الملعون الذى جعل المدرسة كلها معلم أول أ ومعلم خبير ولاإحترام لأحد
احسنت وابدعت وصدقت وصدوقت فيما قلت
نعم نتفق معك فى الرجوع الى المسميات القديمه
والله لقد ضاعت كرامتنا بسبب هذا الكادر الملعون

algazzr
08-10-2012, 03:49 PM
الصبر جميل
وليس لنا الا الصبر
ولعلنا نجد فرجا قريبا
ولعل الله يأتى لنا بفرج قريب
والله المستعان

algazzr
08-10-2012, 03:52 PM
فعلا كل هذا ضحك على المعلمين
ليس لنا الا الصبر
والصبر ميل
وعسى الله ان ياتينا بالفرج والفرح من عنده
انه ولى ذلك والقادر
وليس لنا الا الدعاء على الظالم
فلن يفلت من عقاب الله
وعسى ان يجعل الله من بعد هم وغم ونكد فرجا قريبا
ولاحول ولا قوة الا بالله العلى العظيم عدد ما كان وعدد ما يكون وعدد الحركات والسكنات

نورا ميلاد
08-10-2012, 04:15 PM
فعلا انا موافقة على هذا الراى

طارق شومان
08-10-2012, 07:36 PM
يأخي --- أعجب حاجة الكل عمال يشتكي ويندب حظه وكل واحد فينا بيحكي على الظلم الواقع عليه ولما نقول نتحرك علشان نجيب حقنا ---- الكل نايم ومستني غيره يجيب له حقوقه المهدرة(المتواكلون) وبسم الله ماشاء الله وهم السواد الاعظم من المعلمين -------اّخر وقفة امام الوزارة كان منظرنا يصعب على الكافر 2000واحد فقط(مع انني مبالغ في العدد)
طيب ليه كل واحد فينا يكون ايجابي وياخد حقه بالقوة واحنا ماشاء الله العدد في الليمون 800ألف معلم --- لكن معظمنا سلبي ---------- والله لو اتحدنا نقدر نخلع رئيس الجمهورية نفسه
مش نجيب حقنا بس----------- بالمناسبة انا تعيين 1983 معلمين وتم اعادة تعيني بالمؤهل العالي 1995ومازلت على الدرجة الثانية

algazzr
09-10-2012, 03:54 PM
فعلا انا موافقة على هذا الراى
ربنا ييسير الامور
وتعود العداله فى الاقدميه الى جميع باذن الله
على النظام القديم
والله المستعان
ومنه العون والتوفيق والمدد

algazzr
09-10-2012, 03:55 PM
يأخي --- أعجب حاجة الكل عمال يشتكي ويندب حظه وكل واحد فينا بيحكي على الظلم الواقع عليه ولما نقول نتحرك علشان نجيب حقنا ---- الكل نايم ومستني غيره يجيب له حقوقه المهدرة(المتواكلون) وبسم الله ماشاء الله وهم السواد الاعظم من المعلمين -------اّخر وقفة امام الوزارة كان منظرنا يصعب على الكافر 2000واحد فقط(مع انني مبالغ في العدد)
طيب ليه كل واحد فينا يكون ايجابي وياخد حقه بالقوة واحنا ماشاء الله العدد في الليمون 800ألف معلم --- لكن معظمنا سلبي ---------- والله لو اتحدنا نقدر نخلع رئيس الجمهورية نفسه
مش نجيب حقنا بس----------- بالمناسبة انا تعيين 1983 معلمين وتم اعادة تعيني بالمؤهل العالي 1995ومازلت على الدرجة الثانية
صدقت وابدعت واحسنت
نعم نحن غثاء كغثاء السيل
لاقيمه لنا لاننا فرقاء
لانبحث عن مصالحنا
بل الدروس وفقط
والله المستعان ولاحول ولا قوة الا بالله العلى العظيم

علاءمالك
09-10-2012, 05:00 PM
سمك لبن تمر هندى =قرارات وزارةالتربيه والتعليم=سلطه= عك

علي محمود ضاحي
09-10-2012, 11:39 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا لي 12 سنة علي الدرجة الثالثة بسبب الزفت الكادر ودلوقتي حتساوي في الدرجة الثانية باللي 6 سنوات فقط فهاذا ظلم كبير ولذلك قمت بسؤال عدد من المحامين عن رفع دعوة قضائية لي لان زملائي اللي مش وخدين زفت كادر خدوا درجتهم في معادها اسوه بالعاملين في جميع قطاعات الدولة وهو قانون 47 فمنهم من قال لي يحق لك ان ترفع قضية لاخذ اقدمية درجتك ومنهم من قال الدرجة ملهاش اقدمية لانه كان يجب ان ترفع القضية وقت استحقاق الدرجة وانا محتار في الوزارة اللي مفيش داعي اشتم فيها علشان للاسف قال انا معلم فيريت لوحد يعرف حاجة عن هذا الموضوع يفيدنا وحسبي الله ونعم الوكيل في كل من ظلمنا

algazzr
10-10-2012, 05:39 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا لي 12 سنة علي الدرجة الثالثة بسبب الزفت الكادر ودلوقتي حتساوي في الدرجة الثانية باللي 6 سنوات فقط فهاذا ظلم كبير ولذلك قمت بسؤال عدد من المحامين عن رفع دعوة قضائية لي لان زملائي اللي مش وخدين زفت كادر خدوا درجتهم في معادها اسوه بالعاملين في جميع قطاعات الدولة وهو قانون 47 فمنهم من قال لي يحق لك ان ترفع قضية لاخذ اقدمية درجتك ومنهم من قال الدرجة ملهاش اقدمية لانه كان يجب ان ترفع القضية وقت استحقاق الدرجة وانا محتار في الوزارة اللي مفيش داعي اشتم فيها علشان للاسف قال انا معلم فيريت لوحد يعرف حاجة عن هذا الموضوع يفيدنا وحسبي الله ونعم الوكيل في كل من ظلمنا
جزاكم الله كل خير وشكر
دائما احرص على ما ينفعك واستعن بالله ولا تعجز

algazzr
10-10-2012, 05:46 PM
سمك لبن تمر هندى =قرارات وزارةالتربيه والتعليم=سلطه= عك
اقترح على الرئيس الدكتور محمد مرسى ان يكون
وزير التعليم مهندسا
ربما يجد حلا لمشاكل هذه الوزاره
طالما ان التربوى لم ينفع
والحقوقى لم ينفع
وطبيب لم ينفع