مشاهدة النسخة كاملة : سوال للاستاذ شريف

شيمااا
17-11-2012, 06:47 PM
السلام عليكم استاذ شريف انا بسال حضرتك كنت نزلت حضرتك موضوع للمتحدث الاعلامى السروجى فيه ان المعلم المساعد له كافة الاجازات يعنى تشمل اجازه بدون مرتب ولا الاجازات الاعتياديه فقط وهل صحيح ان احنا لازم تلات سنوات علشان نتعين حضرتك قولت هسال هل عرفت شى ارجو الرد ومعلش بنتعب حضرتك

عبير الرووووح
17-11-2012, 07:15 PM
ياريت فعلا الاستاذ شريف يجاوب على السؤال ده لانه نفس سؤالى

شريف حسن .
19-11-2012, 07:17 PM
هو السروجى اعلن ان المعلم المساعد له كافة الحقوق من نقل أو ندب

هو مفسرش موضوع الاجازات بالتفصيل لكن بعدما قال ان المعلم المساعد

انضم لقانون 155 أصبح من حقه كافة الحقوق مثل المعلم

والمعلم له الحق فى اجازة بدون مرتب يبقى اكيد المعلم المساعد ليه اجزة بدون مرتب

لان النقل كمان مكنش ينفع للمعلم المساعد قبل هذا التعديل لكن الان من حقه

بالنسبة للثلاث سنوات كل واحد بكلمة لا يوجد شى ثابت متأكد منه كله كلام فقط

أبو عمر وإلياس
20-11-2012, 03:07 AM
السلام عليكم استاذ شريف أنا مثبت 7\2011وانا بحضر الدبلومه هذا العام متى امتحان الكادر المخصص لنا وعلى حد علمي ان عقد المعلم المساعد 19 و 20 على75عامين قابل للتجديدعام واحد ماهو موقفنا لو تم تحديد امتحان الكادر قبل الحصول على الدبلومه وتم انتهاء عقدنا وهل شرط الicdl لسه موجود ولا اتلغى علشان انا قدمت عليها من ايام وجزاك الله خيرا

شريف حسن .
20-11-2012, 03:22 PM
السلام عليكم استاذ شريف أنا مثبت 7\2011وانا بحضر الدبلومه هذا العام متى امتحان الكادر المخصص لنا وعلى حد علمي ان عقد المعلم المساعد 19 و 20 على75عامين قابل للتجديدعام واحد ماهو موقفنا لو تم تحديد امتحان الكادر قبل الحصول على الدبلومه وتم انتهاء عقدنا وهل شرط الicdl لسه موجود ولا اتلغى علشان انا قدمت عليها من ايام وجزاك الله خيرا

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

امتحان الكادر ان شاء الله المفروض قد الغى وسيتم عمل تدريب بدلا منه

حضرتك عقد 19 \ 20 الدور عليه فى التدريب ان شاء الله

وطبعا لازم الدبلومة للتدريب او الاختبار وسيتم التجديد لمن لم يحصل على الدبلومة سنة واحدة

وذلك بموافقة الوزير والمحافظ وشرط ال icdl اعتقد ملوش اى قيمة لانه غير مدرج بالعقد كشرط للتعيين

alaa farouk22
22-11-2012, 12:17 AM
طيب وقرار 19 / 20 لية اجازة بدرون مرتب بعد التعديلات دى ولا كلام سوفسطائين برضه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟