مشاهدة النسخة كاملة : منطقة العجائب الازهرية

الاستاذ احمد الجندى
16-05-2013, 09:10 PM
استمرارا لمسلسل الالغاز الذى بدأه فيلسوف المنتدى أمس الاستاذ/محمد فوزى

ذهبت اليوم جارتى المدرسة بالازهر الشريف الى المنطقة المنصورة الازهرية للاستعلام عن اخبار ضم المدة فلم تجد جديد فسألها المختص بضم المدة عن معرفتها لصاحب ملف موجود عندهم منذ فترة ويبحثون عنه لاستكمال اوراق ضم المدة فأقرت بانها تعرفه وستبلغه بهذا الشان الى هذا الحد الامر بالنسبة لحضراتكم طبيعى ولا يوجد أى شىء ملفت للنظر أو غريب

المفاجأة أننى صاحب هذا الملف فما سر المفاجأة اذن

اننى قمت بضم المدة فى 30/12/2012 الماضى ومعى أوراق تثبت ذلك مختومة من المنطقة بل وقد اخذت المبلغ المستحق لى من ضم المدة وزاد الاساسى الخاص بى بناءا على ضم المدة
ومكافأة ال100 يوم الماضية على الاساسى الجديد وايضا شهر المنحة الذى سبق المكافأة

السؤال هنا بيقول علل

الملف اللى هناك ده خاص بيه من ناحية ايه
1-ضم المدة
2- التثبيت
3-امتحان الكادر مع انى امتحنته فى 2009

محمد انور مامي
16-05-2013, 09:42 PM
لا تتعجب انت في الازهر بس ليه سؤال هل انت صرفت ال100 يوم الاولى على الاساسي الجديد وكم المرتب الحالي

بنت الأزهـر
16-05-2013, 09:50 PM
خير وبركة

لو حضرتك قدمت الأوراق مرتين (أعتقد طلبوها منا عشرات المرات وليس مرتين فقط) فأرسلوا ملفا كاملا وضمت لك المدة بناء على ما تم إرساله وعاد ملف آخر غير مكتمل الأوراق ولأن في الغالب لا توجد مراجعة للملفات ومن ضم ومن لم يضم هما مش خدوا بالهم أصلا ان الشخص دا له ملفين وضم المدة مرة.

ولما حضرتك تذهب للمنطقة أخبرنا بحل اللغز. وفقك الله.

اسد اسد
16-05-2013, 10:39 PM
لاتتعجب اخى فهناك الكثير من العجائب فى المناطق الازهرية التى يكثر بها الاهمال ،
انا صدر لى قرار ضم الخدمة العسكرية ولم اعلم به الا بعد عام عن طريق شكوى الى خدمة المواطنين . واليك عجيبة ثانية :
ذهب احد عمال الخدمات الى منطقة قنا الازهرية للموظف المختص بالمعاشات لانهاء اجراءات معاشه فأخبر الموظف بشئ نزل عليه كالصاعقة (ان الموظف ليس له قرار تعيين بالازهر ) ودوخه لمدة شهرين وفى الاخر اضطر العامل الى اعطاؤه مبلغ من المال رشوة فرد الموظف طيب هنشوف قرار تعيينك ونخلص لك المعاش .
شوفت الفساد وصل لايه .

Mohammad Fawzy
16-05-2013, 10:54 PM
ده انت كدة تحمد ربك وتبوس ايدك وش وضهر ان اسمك موجود عندهم اساسا ههههههههه حاجة تفلق بصراحة .. ربنا يعينك ويصبرك يا استاذ احمد وابقى احكيلنا عملت ايه :(

الاستاذ احمد الجندى
16-05-2013, 11:17 PM
لا تتعجب انت في الازهر بس ليه سؤال هل انت صرفت ال100 يوم الاولى على الاساسي الجديد وكم المرتب الحالي

نعم صرفت ال100 يوم الاولى على الاساسى الجديد

teacher120
16-05-2013, 11:17 PM
ماشيه بالبركه انا مقدم فى شهر 5 الماضى اى مر عام كامل ولا جديد

الاستاذ احمد الجندى
16-05-2013, 11:18 PM
خير وبركة

لو حضرتك قدمت الأوراق مرتين (أعتقد طلبوها منا عشرات المرات وليس مرتين فقط) فأرسلوا ملفا كاملا وضمت لك المدة بناء على ما تم إرساله وعاد ملف آخر غير مكتمل الأوراق ولأن في الغالب لا توجد مراجعة للملفات ومن ضم ومن لم يضم هما مش خدوا بالهم أصلا ان الشخص دا له ملفين وضم المدة مرة.

ولما حضرتك تذهب للمنطقة أخبرنا بحل اللغز. وفقك الله.

الواحد بيضرب كف على كف من ساعة ما سمعت والله

الله المستعان و شكرا على الافادة

الاستاذ احمد الجندى
16-05-2013, 11:19 PM
لاتتعجب اخى فهناك الكثير من العجائب فى المناطق الازهرية التى يكثر بها الاهمال ،
انا صدر لى قرار ضم الخدمة العسكرية ولم اعلم به الا بعد عام عن طريق شكوى الى خدمة المواطنين . واليك عجيبة ثانية :
ذهب احد عمال الخدمات الى منطقة قنا الازهرية للموظف المختص بالمعاشات لانهاء اجراءات معاشه فأخبر الموظف بشئ نزل عليه كالصاعقة (ان الموظف ليس له قرار تعيين بالازهر ) ودوخه لمدة شهرين وفى الاخر اضطر العامل الى اعطاؤه مبلغ من المال رشوة فرد الموظف طيب هنشوف قرار تعيينك ونخلص لك المعاش .
شوفت الفساد وصل لايه .

هههههههههههههههههه

كان الله فى العون

واللى يشوف بلوة غيره؟؟؟؟؟؟؟

الاستاذ احمد الجندى
16-05-2013, 11:20 PM
ده انت كدة تحمد ربك وتبوس ايدك وش وضهر انك اسمك موجود عندهم اساسا ههههههههه حاجة تفلق بصراحة .. ربنا يعينك ويصبرك يا استاذ احمد وابقى احكيلنا عملت ايه :(

الحمد لله على كل شىء

وعلى رأيك

المشكلة انا خايف اروح الاقى نفسى لسه متعاقد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الاستاذ احمد الجندى
16-05-2013, 11:20 PM
ماشيه بالبركه انا مقدم فى شهر 5 الماضى اى مر عام كامل ولا جديد

مقدم معاك فى شهر خمسة
وزى ما قولت ماشية بالبركة

teacher120
16-05-2013, 11:23 PM
الحمد لله فى كل الاحوال

أ/ سعيد موسى
17-05-2013, 12:20 AM
الموضوع سهل ياسوبر كل القصه هناك تعيينات جديدة واكيد عايزينك تقدم للعمل بالازهر

الاستاذ عوض على
17-05-2013, 05:20 AM
ان شاء الله
يضموها لحضرتك كمان مرة
وتقبضها للمرة الثانية!

زكريا مختار
17-05-2013, 06:19 AM
وليك شي اخر من عجائب الازهر

منذ تم تيثبيت حميع المتعاقدين وانا منهم الي الان وانا اذهب اكثر من مرة لان رقم السجل في الكارتة هو السجل القديم وليس الجديد وتم ابلاغهم بذلك اكثر من مرة ولم يعدل منذ اكثر من عام بالرغم من ضم المدة

فعلا منطقة العجائب الازهرية

ام ياسين وآمر
17-05-2013, 10:29 AM
الحمد لله على كل شىء

وعلى رأيك

المشكلة انا خايف اروح الاقى نفسى لسه متعاقد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ابتسم انت في الازهر

ام ياسين وآمر
17-05-2013, 10:36 AM

هههههههههههههه ريس بيجيب من الاخر

الاستاذ احمد الجندى
17-05-2013, 12:48 PM
الحمد لله فى كل الاحوال

الحمد لله على كل شىء

الاستاذ احمد الجندى
17-05-2013, 12:50 PM

ان كان كده ماشى ياريس

وبعد عمر طويل ابقى موجه ومدرس فى نفس الوقت

الاستاذ احمد الجندى
17-05-2013, 12:51 PM
ان شاء الله
يضموها لحضرتك كمان مرة
وتقبضها للمرة الثانية!

ان كان كده اروح كل شهر مع انها مش مستهله

الاستاذ احمد الجندى
17-05-2013, 12:51 PM
وليك شي اخر من عجائب الازهر

منذ تم تيثبيت حميع المتعاقدين وانا منهم الي الان وانا اذهب اكثر من مرة لان رقم السجل في الكارتة هو السجل القديم وليس الجديد وتم ابلاغهم بذلك اكثر من مرة ولم يعدل منذ اكثر من عام بالرغم من ضم المدة

فعلا منطقة العجائب الازهرية

هما بيحبوا مركز ميت غمر واللى فيه

الاستاذ احمد الجندى
17-05-2013, 12:55 PM
ابتسم انت في الازهر

على طوووووووووووووووووول مبتسم

mohamed-sayed
17-05-2013, 01:30 PM
اخي الفاضل الادارة في الازهر سيئة وتحتاج للتجديد تدخل مكاتب الموظفين كانك داخل عشة فراخ الا من رحم ربي مفيش حد بيفيدك بحاجة يقولك روح القاهرة وهو يعني شغلته ايه مش عارف حاول اخي لا تدقق بمثل هذه الامور انت لسة جديد وهتتعود

الاستاذ احمد الجندى
17-05-2013, 06:18 PM
اخي الفاضل الادارة في الازهر سيئة وتحتاج للتجديد تدخل مكاتب الموظفين كانك داخل عشة فراخ الا من رحم ربي مفيش حد بيفيدك بحاجة يقولك روح القاهرة وهو يعني شغلته ايه مش عارف حاول اخي لا تدقق بمثل هذه الامور انت لسة جديد وهتتعود

معك حق

وربنا يصلح الحال