مشاهدة النسخة كاملة : بعد اذنكم

hamada fesal
26-05-2013, 09:42 PM
السلام عليكم
انا فى تالتة ثانوى ادبى وكنت جايب فى تانية ثانوى 70%
اما السنة دى حصلتى ظروف نفسية عطلتنى عن المذاكرة ومجموعى بمستواى الان مش هحصل مجموع تانية
ينفع ياجماعة اعيد السنة ازاى اعيد السنة
يعنى لو رحت الامتحان وسقطت فى مادتين مثلا وعدت السنة عليهم وجبت فى المادة مثلا 50 من 50 هل تحسب الخمسين ام درجة النجاح فقط افيدونى ياجماعة

hamada fesal
27-05-2013, 07:35 PM
مفـــــــــــــــــــــــــــيش رد ياجمـــــــــــــــــــــاعة وجزاكم الله كل خير

دراكو مالفوى
27-05-2013, 08:13 PM
مترحش الامتحانات واددخلها السنة الجاية.وانت هاخد الدرجة كلمه.بس حاول تدخل المستوى واى مادة تانى يخففوا عليك.
يعنى خد المستوى والمادة الادبية السنادى.لسة قدامك شهر تذاكر ليل نهار علشان تقفلهم .والسنة اللى جاية ادخل بقية المواد

hamada fesal
27-05-2013, 08:22 PM
مترحش الامتحانات واددخلها السنة الجاية.وانت هاخد الدرجة كلمه.بس حاول تدخل المستوى واى مادة تانى يخففوا عليك.
يعنى خد المستوى والمادة الادبية السنادى.لسة قدامك شهر تذاكر ليل نهار علشان تقفلهم .والسنة اللى جاية ادخل بقية المواد

شكرا على الرد
ولكن لو امتحنت فى المستوى الرفيع وثلاث مواد فقط وسبت اتنين اعيد عليهم السنه صح ماشى لكن انا سمعت اللى بيعيد على مادتين مش بيتحسبله المجموع اللى جابه فيهم كله بيتحسب درجة النجاح بس هل هذا صحيح
وجزاك الله خيرا

hamada fesal
27-05-2013, 10:22 PM
ارجو الرد حضراتكم

~ Smile 4 Life ~
28-05-2013, 03:10 AM
انت لو عاوز تعيد السنة بالمواد كلها ..عادي كل اللي عليك متدخلش الامتحانات
ولو عاوز تعيدها علي مادتين او حتي تلاتة مفيش مشكلة كمان

ومفيش حاجة اسمها متاخدش الدرجة كاملة..
انت متاخدهاش كاملة في حالة واحدة انك تمتحتنها دور تاني
لكن انت هتعيد السنة نفسها ..يعني مفيش اي مشكلة
بس الاهم انك لازم تمتحن المستوي السنة دي عشان لو سبته هيضيع عليك

وانت تقدر تاخد العربي وعلم النفس او المادة الادبية اللي واخدها السنة دي
العربي سهل جدا انك تلمه الفترة دي وتجيب فيه 29 او 30 كمان حتي لو كنت ميح في المادة
هيفضلك وقت كبير ما بين العربي والمادة الادبية اللي عندك والمستوي تقدر تنجزهم بسهولة ان شاء الله

بالتـــــــــوفـــــــــــيق

omar rabie
28-05-2013, 10:30 AM
ربنا يوفقك