مشاهدة النسخة كاملة : استفسار مهم لو حد عندة فكرة

hobahoby
11-08-2013, 01:42 PM
لو سمحتوا يا جماعة

هل خريج تجارة عربى لو اخد كورسات محترمة من auc ممكن يتعادل زى تجارة انجلش ؟؟؟؟ :(

ضرورى يا جماعة بجد و بصراحة :)

shahira tarek
11-08-2013, 01:56 PM
انا عارفه انك بتسألى السؤال دا عشان خاطر الشغل...مفيش حاجه تتقال اكتر من ان الشغل دا بتوفيق من ربنا مش بالكليه...عموما هتكونى كويسه جدا لو اخدتى اهم حاجه كورسات انجليش ومش مهم المكان المهم انك تتخرجى بتعرفى تتكلمى انجلش كويس +تخدى كورسات كمبيوتر+تقدير ف الكليه ع الاقل جيد ....بالتوفيييق ان شاء الله

hobahoby
12-08-2013, 05:32 AM
انا عارفه انك بتسألى السؤال دا عشان خاطر الشغل...مفيش حاجه تتقال اكتر من ان الشغل دا بتوفيق من ربنا مش بالكليه...عموما هتكونى كويسه جدا لو اخدتى اهم حاجه كورسات انجليش ومش مهم المكان المهم انك تتخرجى بتعرفى تتكلمى انجلش كويس +تخدى كورسات كمبيوتر+تقدير ف الكليه ع الاقل جيد ....بالتوفيييق ان شاء الله

ربنا يخليكى يا رب ^_^
هو فعلا على الموضوع دة :blush: فخايفة جدا اصيع كل السنين دى و فى الاخر اندم :( طب معلش بس تجاره عربى بكورسات مجالها احسن ولا مجال البرمجة بوجة عام احسن ؟ :(

shahira tarek
12-08-2013, 05:09 PM
اكيد تجارة عربى بكورسات بس خليكى اكتيف شويه وخدى الكورسات اللى متعلقه بالمجال اللى انتى عاوزة تشتغلى فيه مثلا لو عاوزه تتخصصى محاسبه ف خدى كورسات محاسبه اللى ع الكمبيوتر كده يعنى

HardTarget1994
12-08-2013, 05:17 PM
الحكايه دى محيره الواحد انا عندى مش عارف اخش عربى ولا انجليزى فى ناس نفس الحكايه بيقولولى عربى وخد كورسات بتمن الانجليزى وهاتبقى تمام وناس بتقولى انجليزى وكورسات وتبقى تمام الواحد اتجنن
وكمان كله مش مضمون علشان الشغل الحل الى مأكد عليه ان الواحد يتجدعن ويجيب تقدير و يطلع من الاوائل وهايلاقى شغل ان شاء الله

اسراء نادر
12-08-2013, 07:53 PM
طب ياجماعه ايه الحل واخره الحيره ديه ايه ومحدش يعرف حاجه عن التجاره الخارجيه محدش جايب سيرتها خالص

maged4ninja
12-08-2013, 09:37 PM
بصوا يا جدعان اولا
تجارة حلوان افضل تجاره في مصر عشان فيها قسم محاسبة و حاسب الي وده مش موجود في اي حته تانيه طبعا في الانجليزي وانا مش جايب الكلام ده من عندي ده من عند مدير في الضرايب
ثانيا طالما مجموعك هيدخلك انجليزي يبقي تدخلها طبعا وانت لو جبت تقدير حلو هتشتغل من غير كورسات الغاليه دي عندك مثلا لو خلصت عربي وقعد سنتين خدت خبره وخدت كورس من الجامعه الامريكيه شوف كام سنه ممكن تختصرها لو انت تجاره انجليزي واما تشتغل شغلانه تجيب فلوس حلوه تقدر تاخد كورسات زي ما انت عايز لكن العربي بالكورسات العاديه حتي لما تشتغل مش هتقبض المبلغ الي بيفتح بيت فبتدفع دم قلبك في كورسات عشان تترقي وتأب ع وش الدنيا
ثانيا البنات يدخلوا اي حاجه ويعدوا في البيت ويتجوزا احسنلهم p:

hobahoby
13-08-2013, 04:50 AM
اكيد تجارة عربى بكورسات بس خليكى اكتيف شويه وخدى الكورسات اللى متعلقه بالمجال اللى انتى عاوزة تشتغلى فيه مثلا لو عاوزه تتخصصى محاسبه ف خدى كورسات محاسبه اللى ع الكمبيوتر كده يعنى

بس لو عربى اكيد مش مضمونة و حاسبات مش تحفة بردو :( الاتنين بقوا مش مضمونين اصلا بس اللى مخوفنى منها انها عربى و دول عددهم كبير جدا و معظمهم بياخد كورسات عشان يتعادل باجلش بردو :o

hobahoby
13-08-2013, 04:53 AM
الحكايه دى محيره الواحد انا عندى مش عارف اخش عربى ولا انجليزى فى ناس نفس الحكايه بيقولولى عربى وخد كورسات بتمن الانجليزى وهاتبقى تمام وناس بتقولى انجليزى وكورسات وتبقى تمام الواحد اتجنن
وكمان كله مش مضمون علشان الشغل الحل الى مأكد عليه ان الواحد يتجدعن ويجيب تقدير و يطلع من الاوائل وهايلاقى شغل ان شاء الله
اعتقد لو ادامك الاتنين طبعا ادخل انجلش و مش هتاخد كورسات كتير دة لو خدت كورسات اصلا و طبعا التقدير اهم حاجة فى اى كلية و انجلش بالذات ربنا معانا كلنا :)
طب ياجماعه ايه الحل واخره الحيره ديه ايه ومحدش يعرف حاجه عن التجاره الخارجيه محدش جايب سيرتها خالص
اسمع عنها انها كويسة جدا بس مش عندى معلومات كفاية بصراحة :(

hobahoby
13-08-2013, 04:58 AM
بصوا يا جدعان اولا
تجارة حلوان افضل تجاره في مصر عشان فيها قسم محاسبة و حاسب الي وده مش موجود في اي حته تانيه طبعا في الانجليزي وانا مش جايب الكلام ده من عندي ده من عند مدير في الضرايب
ثانيا طالما مجموعك هيدخلك انجليزي يبقي تدخلها طبعا وانت لو جبت تقدير حلو هتشتغل من غير كورسات الغاليه دي عندك مثلا لو خلصت عربي وقعد سنتين خدت خبره وخدت كورس من الجامعه الامريكيه شوف كام سنه ممكن تختصرها لو انت تجاره انجليزي واما تشتغل شغلانه تجيب فلوس حلوه تقدر تاخد كورسات زي ما انت عايز لكن العربي بالكورسات العاديه حتي لما تشتغل مش هتقبض المبلغ الي بيفتح بيت فبتدفع دم قلبك في كورسات عشان تترقي وتأب ع وش الدنيا
ثانيا البنات يدخلوا اي حاجه ويعدوا في البيت ويتجوزا احسنلهم p:

مهو المشكلة ان تجارة اصلا فارقة معايا على درجة واحدة بس :( :( فلو دخلتها هبقى عربى انتساب و احول انتظام ان شاء الله و بردو هبقى عربى بعد كدة مع انى 47 فى ال E !! :( بس موضوع عربى دة زى ما حضرتك قلت فعلا مش مريحنى خااالص :( :(

و بعدين مش عشان بنت ابقى اقعد فى البيت و اتجوز و اعلق شهادتى فى برواز :p :p
امال كنا بنتعلم لية اصلا !! :040vk0:

maged4ninja
13-08-2013, 09:52 PM
مهو المشكلة ان تجارة اصلا فارقة معايا على درجة واحدة بس :( :( فلو دخلتها هبقى عربى انتساب و احول انتظام ان شاء الله و بردو هبقى عربى بعد كدة مع انى 47 فى ال E !! :( بس موضوع عربى دة زى ما حضرتك قلت فعلا مش مريحنى خااالص :( :(

و بعدين مش عشان بنت ابقى اقعد فى البيت و اتجوز و اعلق شهادتى فى برواز :p :p
امال كنا بنتعلم لية اصلا !! :040vk0:

الي بيخلينا احنا نقعد في البيت امال انتوا هتعملوا ايه :p
انتي لو جالك اي تجاره في اي حته تقدري تحول تجاره عربي انتساب الي انا منورها :022yb4:

azedox
23-10-2013, 01:57 PM
السلام عليكم ,,