مشاهدة النسخة كاملة : خد الكلمتين دول و مش مهم ترد

هتـــلر
11-11-2013, 09:25 PM
.
.
.

مرحلة المراهقه تعتبر اصعب مرحله عشان بيكون عندك نقص خبره و تغير فى الهرمونات و بالتالى تقلب ف المزاج و عصبيه واندفاع
عشان تعدى المرحله ديه بسلام لازم تعرف كويس انك هتتاثر بسهوله باى حد حوليك وده عشان شخصيتك لسه متكونتش عشان كده معظم صفاتك هتاخدها من اكتر شخص قريب ليك من غير ما تحس الا وهو " صاحبك " انا كبرت الكلمه عشان الشخص ده هو المسئول عن تكوينك و تكوين فكرك و صفاتك و الكلام ده علمى و دينى كمان "المرء على دين خليله" عشان كده اهم نقظه تختاار كويس و اللى تكتشفه اى كلام تغيره فوووراً حتى لو بينكم عشره طويله و اعرف كويس ان صاحبك هو اللى هيكون شخصيتك مش حاجه تانيه
بالنسبه بقى للولاد فاكيد انت عارف العاده ومش لازم اتكلم عنها عشان تبقى عارف هى مش مضره بس لو كانت على فترات متباعده بس لو بشكل يومى ممكن توصل لسرعة قذف و توتر و احساس بالدونيه و احتقار للذات و ارهاق للجهاز العصبى و سمعت ممكن توصل لسرطان البروستاتا و عقم
وبالنسبه للسجاير انا مش هكلمك كتير بس هكتبلك كلام ربنا " ولا تلقوآ بايديكم الى التهلكة " و اكيد انت عارف ان السجاير بتسبب سرطان الرئة و امراض تانية كتير

البنات يا ريييييت متبصيش للبنات اللى بتمشى مع ولاد و تفتكرى انك معقده و لازم تعملى زيهم انا عارف الزمن ده زمن فتن و معظم الحرام بقى عادى بس اثبتى و حافظى على نفسك و ابعدى تماماً عن اى واحده كده و خلى فى علمك انك لو مشيتى فى الطريق ده ربنا مش هيوفقك و هيكون غصبان عليكى "ولا متخذات اخدان "
و يا رييت برده ترحمونا من الحجاب اللى محتاج حجاب ده .. انا نفسى افهم ازاى عاملين حساب للناس و مش عاملين حساب للى خالقكم انا مش هقولك قال الله و قال الرسول . انتى لبسك اللى مجسم جسمك سواء بناطيل جينز او فيزون و باضيهات شويه و هتفرقعو منها ايه لازمة الحجاااب معاهم !!!! انتو فاهمين ايه الفكره من الحجاب اصلاً ؟! مش عشان تغطو شعركو و بس و يا ريت بيتغطى كله ده فيه اللى بيطلع الاصه بره و حاجات غريبه كده و اكنهم بيستهزؤوا بالحجاب
انا مش هرغى معاكم كتير فى الموضوع ده لانه بيرجع لخوفك من ربنا و مدى ايمانك و ربنا يهدى الكل و ذكائك بمعنى انك لو ذكية هتعرفى انتى هتعيشى فى الدنيا اكتر و لا الاخره و على اساس كده هتعرفى تبذلى مجهود اكتر لمين

نصيحه عامه لاازم تقربوا من ربنا وتستغلوا الوقت الفاضى اللى عندكم و تلحقو تعودو نفسكم على عبادات كتير عشان لما هتكبرو هيبقى وقتكم ضيق جداً و طبعكم هيثبت و اللى اتعود على حاجه غلط مش هيلاقى وقت يغيرها

وبكرر كلامى اختااار كويس صاحبك او صاحبتك و يا ريت لو يكون باباك او مامتك

طبعاً سبت ام المذاكره عشان ارص ام الكلمتين اللى مش عارف كتبتهم ليه و مش معنى النهارده فيا ريت تدعوولى ولو حتى حاجه بسيطه كده و انا بدعيلكم كلكم و ان شاء الله نبقى كلنا مع الرسول عليه الصلاه و السلام فى الجنة

يلا انتشروا

هتـــلر
11-11-2013, 11:58 PM
الجزء من المخ المسئول عن تقييم الأفعال وتنظيم السلوك وإدراك الفرق بين الصواب والخطأ لا يكتمل حتى سن ٢٥ عام

سمسمه الشطوره
12-11-2013, 01:01 AM
بجد بجد وبدون مجامله الموضوع جميل واستفدت منه اوي
جزاك الله خير علي كل حرف كتبته
وربنا يوفئك :)

هتـــلر
12-11-2013, 01:24 AM
بجد بجد وبدون مجامله الموضوع جميل واستفدت منه اوي
جزاك الله خير علي كل حرف كتبته
وربنا يوفئك :)

:078111rg3::078111rg3:

دّقْـــةُ قْـــلِـــبّـ
12-11-2013, 05:22 PM
.
.
.

مرحلة المراهقه تعتبر اصعب مرحله عشان بيكون عندك نقص خبره و تغير فى الهرمونات و بالتالى تقلب ف المزاج و عصبيه واندفاع
عشان تعدى المرحله ديه بسلام لازم تعرف كويس انك هتتاثر بسهوله باى حد حوليك وده عشان شخصيتك لسه متكونتش عشان كده معظم صفاتك هتاخدها من اكتر شخص قريب ليك من غير ما تحس الا وهو " صاحبك " انا كبرت الكلمه عشان الشخص ده هو المسئول عن تكوينك و تكوين فكرك و صفاتك و الكلام ده علمى و دينى كمان "المرء على دين خليله" عشان كده اهم نقظه تختاار كويس و اللى تكتشفه اى كلام تغيره فوووراً حتى لو بينكم عشره طويله و اعرف كويس ان صاحبك هو اللى هيكون شخصيتك مش حاجه تانيه
بالنسبه بقى للولاد فاكيد انت عارف العاده ومش لازم اتكلم عنها عشان تبقى عارف هى مش مضره بس لو كانت على فترات متباعده بس لو بشكل يومى ممكن توصل لسرعة قذف و توتر و احساس بالدونيه و احتقار للذات و ارهاق للجهاز العصبى و سمعت ممكن توصل لسرطان البروستاتا و عقم
وبالنسبه للسجاير انا مش هكلمك كتير بس هكتبلك كلام ربنا " ولا تلقوآ بايديكم الى التهلكة " و اكيد انت عارف ان السجاير بتسبب سرطان الرئة و امراض تانية كتير

البنات يا ريييييت متبصيش للبنات اللى بتمشى مع ولاد و تفتكرى انك معقده و لازم تعملى زيهم انا عارف الزمن ده زمن فتن و معظم الحرام بقى عادى بس اثبتى و حافظى على نفسك و ابعدى تماماً عن اى واحده كده و خلى فى علمك انك لو مشيتى فى الطريق ده ربنا مش هيوفقك و هيكون غصبان عليكى "ولا متخذات اخدان "
و يا رييت برده ترحمونا من الحجاب اللى محتاج حجاب ده .. انا نفسى افهم ازاى عاملين حساب للناس و مش عاملين حساب للى خالقكم انا مش هقولك قال الله و قال الرسول . انتى لبسك اللى مجسم جسمك سواء بناطيل جينز او فيزون و باضيهات شويه و هتفرقعو منها ايه لازمة الحجاااب معاهم !!!! انتو فاهمين ايه الفكره من الحجاب اصلاً ؟! مش عشان تغطو شعركو و بس و يا ريت بيتغطى كله ده فيه اللى بيطلع الاصه بره و حاجات غريبه كده و اكنهم بيستهزؤوا بالحجاب
انا مش هرغى معاكم كتير فى الموضوع ده لانه بيرجع لخوفك من ربنا و مدى ايمانك و ربنا يهدى الكل و ذكائك بمعنى انك لو ذكية هتعرفى انتى هتعيشى فى الدنيا اكتر و لا الاخره و على اساس كده هتعرفى تبذلى مجهود اكتر لمين

نصيحه عامه لاازم تقربوا من ربنا وتستغلوا الوقت الفاضى اللى عندكم و تلحقو تعودو نفسكم على عبادات كتير عشان لما هتكبرو هيبقى وقتكم ضيق جداً و طبعكم هيثبت و اللى اتعود على حاجه غلط مش هيلاقى وقت يغيرها

طبعاً سبت ام المذاكره عشان ارص ام الكلمتين اللى مش عارف كتبتهم ليه و مش معنى النهارده فيا ريت تدعوولى ولو حتى حاجه بسيطه كده و انا بدعيلكم كلكم و ان شاء الله نبقى كلنا مع الرسول عليه الصلاه و السلام فى الجنة

يلا انتشروا

بصراحه مش لاقيه كلام يوصفلك مدي اعجابي بكلامك ده

كلام جميييل اووي وفعلا صاحبك او صاحبتك ليهم تاثير اوي عليك

كلام بجد في منتهه الروعه بجد والله مش لاقيه كلام اوصفلك بيه اعجابي

بس انت ياعيني شكلك شاااااااايل في قلبك كتير

وبالذات من البنات ههههههه والله رغم اني بنت بس بيستفزني اوي لبس البنات ده

الحمدلله انا منقبه وشيك اووي اووي سواء في النقاب او في لبسي اللي في المناسبات

نقابي مفيهوش زينه خالص والله ولا ملفت ولا اي حاجه بس بعمل نقابي بطريقه حلو

وناس كتيره اووي معرفهمش ولا هم يعرفوني سعات بيوقفوني ويسالوني عملاه ازاي

انا معرفش البنات دول والله بيلبسو كده ازاي او يسمحو لولد انه يبصلهم او يعاكسهم

كفايه نظره الاحتقار اللي بتبقي في عيون الشباب انا اعرف شاب كان بيعاكس خلق الله كله

بس في مره لقيته كاتب علي الفيس جمله صغيره بس معناها كبير اوي

العين تعشق العاريات لكن القلب يعشق المحترمات عمر ما ولد بيكلم بنت ولا بيعاكسها

هيحبها حب بجد او يتقدملها في يوم من الايااام

انا اسفه جدا جدا عارفه اني طووووووووووولت عليكم اوووووووووي

بس الموضوع ده فعلا جميل جدا وشدني خليني اتكلم فيه

طبعا انا عايزه اتكلم اكتر من كده بس انتو كده ممكن تضربوني:d:d:d:d

وفي الاخر بقول ربنا يهدي شباب وبنات المسلميييييييين واولكم انا

هتـــلر
13-11-2013, 07:32 PM
بصراحه مش لاقيه كلام يوصفلك مدي اعجابي بكلامك ده

كلام جميييل اووي وفعلا صاحبك او صاحبتك ليهم تاثير اوي عليك

كلام بجد في منتهه الروعه بجد والله مش لاقيه كلام اوصفلك بيه اعجابي

بس انت ياعيني شكلك شاااااااايل في قلبك كتير

وبالذات من البنات ههههههه والله رغم اني بنت بس بيستفزني اوي لبس البنات ده

الحمدلله انا منقبه وشيك اووي اووي سواء في النقاب او في لبسي اللي في المناسبات

نقابي مفيهوش زينه خالص والله ولا ملفت ولا اي حاجه بس بعمل نقابي بطريقه حلو

وناس كتيره اووي معرفهمش ولا هم يعرفوني سعات بيوقفوني ويسالوني عملاه ازاي

انا معرفش البنات دول والله بيلبسو كده ازاي او يسمحو لولد انه يبصلهم او يعاكسهم

كفايه نظره الاحتقار اللي بتبقي في عيون الشباب انا اعرف شاب كان بيعاكس خلق الله كله

بس في مره لقيته كاتب علي الفيس جمله صغيره بس معناها كبير اوي

العين تعشق العاريات لكن القلب يعشق المحترمات عمر ما ولد بيكلم بنت ولا بيعاكسها

هيحبها حب بجد او يتقدملها في يوم من الايااام

انا اسفه جدا جدا عارفه اني طووووووووووولت عليكم اوووووووووي

بس الموضوع ده فعلا جميل جدا وشدني خليني اتكلم فيه

طبعا انا عايزه اتكلم اكتر من كده بس انتو كده ممكن تضربوني:d:d:d:d

وفي الاخر بقول ربنا يهدي شباب وبنات المسلميييييييين واولكم انا
متوقعتش تكونى منقبه هههههههه معرفش ليه
بس والله كويس جداً انك خدتى الموقف ده من صغرك كده و ربنا يثبتك يا رب اكتر و يهدى كل بنات المسلمين
و عاوزك قدوة لكل البنات اللى تعرفيهم و تبينى انك واثقه فى نفسك ومش متردده و ان شاء الله يلتزمو و ربنا يهديهم

نورتى التوبيك و مفيش داعى للاسف اتكلمى برااحتك اصلاً مفيش حد بيرد ههههههههه

دّقْـــةُ قْـــلِـــبّـ
13-11-2013, 11:28 PM
متوقعتش تكونى منقبه هههههههه معرفش ليه
بس والله كويس جداً انك خدتى الموقف ده من صغرك كده و ربنا يثبتك يا رب اكتر و يهدى كل بنات المسلمين
و عاوزك قدوة لكل البنات اللى تعرفيهم و تبينى انك واثقه فى نفسك ومش متردده و ان شاء الله يلتزمو و ربنا يهديهم

نورتى التوبيك و مفيش داعى للاسف اتكلمى برااحتك اصلاً مفيش حد بيرد ههههههههه

ههههههه ليه كده بس

ممكن اعرف الاسباب اللي خلتك تتوقع كده؟ عشان عسوله مثلا انا عارفه من غير ما تقول:p:p

ياربي علي التواضع اللي انا فيييييييه

اللهم امييييييييييييييييييييييييييييييييييين

انت محسسني ان حد بيرد علي اي حد

هو ده الطبيعي من بنك مصر:022yb4::022yb4:

هتـــلر
14-11-2013, 12:17 AM
ههههههه ليه كده بس

ممكن اعرف الاسباب اللي خلتك تتوقع كده؟ عشان عسوله مثلا انا عارفه من غير ما تقول:p:p

ياربي علي التواضع اللي انا فيييييييه

اللهم امييييييييييييييييييييييييييييييييييين

انت محسسني ان حد بيرد علي اي حد

هو ده الطبيعي من بنك مصر:022yb4::022yb4:
ربنا يزيدك تواضع يا مودموزيل
هو انا للاسف عارف الحقيقه المره عشان كده يا عينى كتبت فى العنوان قبل ما اتصدم هههههههه بس كويس والله انى طلعت بردين احسن من مفيش هههههههههه بس والله انا ميهمنيش الردود اكتر ما يهمنى توصيل الرساله

دّقْـــةُ قْـــلِـــبّـ
14-11-2013, 12:24 AM
ربنا يزيدك تواضع يا مودموزيل
هو انا للاسف عارف الحقيقه المره عشان كده يا عينى كتبت فى العنوان قبل ما اتصدم هههههههه بس كويس والله انى طلعت بردين احسن من مفيش هههههههههه بس والله انا ميهمنيش الردود اكتر ما يهمنى توصيل الرساله

لالالالالالالالالالالالالالالالا كله الا كلمه مودموزيل اتعقدت منها والله:mad::mad:

هههههههههه ياعيني عليك يا هتلر ده انا شايل اووووووي

كلنا بنتصدم ولله الحمد:d:d

ربنا يبارك فيك والله ويحفظك للناس الغلابه

Muhammad Mando
22-11-2013, 01:13 AM
عالعموم ياعم هتلر انا شايف انك برنس فى تفكيرك والله ملاحظ انك مثقف كل اللى قلته عارفه وعارف اكتر منه باضعاف المشكله فى الطرح انت قولت الموضوع بطريقه سهله ومبسطه بجد احييك

مشتاقة لقيام الليل
22-11-2013, 02:06 PM
ايه الكلاام الكبيير ده ..
بجد رائع جداا وانت جبت من الآخر وفعلاا عندك حق فى كل اللى انت كتبته
جزاك الله كل خير

هتـــلر
22-11-2013, 02:53 PM
عالعموم ياعم هتلر انا شايف انك برنس فى تفكيرك والله ملاحظ انك مثقف كل اللى قلته عارفه وعارف اكتر منه باضعاف المشكله فى الطرح انت قولت الموضوع بطريقه سهله ومبسطه بجد احييك
ربنا يكرمك يا باشا
منوور

هتـــلر
22-11-2013, 02:56 PM
ايه الكلاام الكبيير ده ..
بجد رائع جداا وانت جبت من الآخر وفعلاا عندك حق فى كل اللى انت كتبته
جزاك الله كل خير
وجزاكى

هى ديه صورتك اللى فى التوقيع ؟

Muhammad Mando
22-11-2013, 05:03 PM
بنورك يابرنس والله ربنا يزيدك ويكرمك بأه وتدخل كليه نضيفه وربنا يلحقنا بيك

مشتاقة لقيام الليل
23-11-2013, 06:13 PM
وجزاكى

هى ديه صورتك اللى فى التوقيع ؟

لأ مش صورتى .. دى صورة من على الفيس ..:d
انا اصلاا مقدرش انزل صورى على النت ;)

هتـــلر
23-11-2013, 06:34 PM
لأ مش صورتى .. دى صورة من على الفيس ..:d
انا اصلاا مقدرش انزل صورى على النت ;)
ليه ؟!
ما الناس بتشوفك فى الشارع عادى

مشتاقة لقيام الليل
23-11-2013, 06:49 PM
ليه ؟!
ما الناس بتشوفك فى الشارع عادى

هههههههههه دلوقتى الدنيا مش اماان لانو فى ناس بتاخد الصور ديه وبتفبركهاا ..
وياخدوا وشى من الصورة وبيحطوه على اجسام بنات تانية وممكن تكون عارية .. استغفر الله ..
واناا مش عايزه حد يشوف صورتى ..:)

هتـــلر
23-11-2013, 07:04 PM
هههههههههه دلوقتى الدنيا مش اماان لانو فى ناس بتاخد الصور ديه وبتفبركهاا ..
وياخدوا وشى من الصورة وبيحطوه على اجسام بنات تانية وممكن تكون عارية .. استغفر الله ..
واناا مش عايزه حد يشوف صورتى ..:)
ممكن تحطى صورة مشوهه او صورة فيها تاثيرات كتيير او صورة نص وشك بس
حاجات كتيير فمش هتخلى الناس تاخدها تحطها فى صور اجسام بنات
وعلى فكره انتى ممكن اى حد يصوك من غير ما تحسى وانتى ماشيه فى الشارع عادى و بكل سهوله

هدفى كبير
23-11-2013, 09:34 PM
كلام جميـــــــــــل جدا والله جزاك الله خيراااا

والدعوة بقي ربنا يكرمك ويوفقك ويختار لك الافضل فى كل شئ ان شاء الله

وبجد ربنا وفقك جدا فى الموضوع الرااااائع دة

جهادخالد
23-11-2013, 09:51 PM
ربنا يجازيك خيرا علي الكلام دة بس ياريت الي يعمل بية
وربنا يوفقك ف المذاكرة يارب

NeVeR CoMe BacK
24-11-2013, 02:08 AM
ممكن تحطى صورة مشوهه او صورة فيها تاثيرات كتيير او صورة نص وشك بس
حاجات كتيير فمش هتخلى الناس تاخدها تحطها فى صور اجسام بنات
وعلى فكره انتى ممكن اى حد يصوك من غير ما تحسى وانتى ماشيه فى الشارع عادى و بكل سهوله
متولع ف الصورة احسن :D :D :p

في الجنة أحلامي
24-11-2013, 02:09 PM
كلام جميل وحقيقي
الصاحب هو صورة الانسان بجد لان حتى ولو اختلفت الشخصية
اكيد كل واحد هياخد من التاني بدرجة كبيرة
ربنا يرزقنا الصحبة الصالحة دايماً يارب
وبالنسبة للبنات كل اللي أقدر أقوله لكل بنت
كل واحدة بتعطي لنفسها قيمتها بايدك تغليها وبايدك العكس وانتِ اللي تختاري
ربنا يهدي شباب الفتيات المسلمين
وربنا يكرمك ويوفقك ويجزيك كل خير

هتـــلر
24-11-2013, 03:27 PM
ربنا يجازيك خيرا علي الكلام دة بس ياريت الي يعمل بية
وربنا يوفقك ف المذاكرة يارب

نورتى

متولع ف الصورة احسن :d :d :p
هس السلوعه
كلام جميل وحقيقي
الصاحب هو صورة الانسان بجد لان حتى ولو اختلفت الشخصية
اكيد كل واحد هياخد من التاني بدرجة كبيرة
ربنا يرزقنا الصحبة الصالحة دايماً يارب
وبالنسبة للبنات كل اللي أقدر أقوله لكل بنت
كل واحدة بتعطي لنفسها قيمتها بايدك تغليها وبايدك العكس وانتِ اللي تختاري
ربنا يهدي شباب الفتيات المسلمين
وربنا يكرمك ويوفقك ويجزيك كل خير

اميين

رابعوية و افتخر
26-11-2013, 04:48 PM
.
.
.

يلا انتشروا

انا عرفت اختار صح والدليل على كدا انك فى قائمة اصدقائى شكرا ليك بجد الموضوع تحفة:blush::blush:

هتـــلر
26-11-2013, 05:25 PM
انا عرفت اختار صح والدليل على كدا انك فى قائمة اصدقائى شكرا ليك بجد الموضوع تحفة:blush::blush:
ربنا يخليكى :)

مريم السباعى.
05-01-2014, 02:03 PM
ربنا يوفقك يارب يا (هتلر )انا مش عارفه اسمك الحققيى ايه عشان ادعليلك بيه بس هدعى ربنا يكون معاك وكل الى فى الفتره دى الفتره دى بجد مهمه قوى مش هيدركها لما لما يكبر شويه ويقول يارتنى استغلتها افضل من كدة ربنا يقويك تستفاد بالحكمه والخبره فى الحياه الى ربنا من حظك انه علمهالك بدرى ولسه هتتعلم اكيد وكلنا بنعيش ونتعلم اهم شئ نستفاد ونعمل بلى اتعلمنا
ربنا معاكم يارب

Omar Amam
05-01-2014, 02:42 PM
شكرا يا هتلر الصراحة انت متميز

هتـــلر
05-01-2014, 03:10 PM
ربنا يوفقك يارب يا (هتلر )انا مش عارفه اسمك الحققيى ايه عشان ادعليلك بيه بس هدعى ربنا يكون معاك وكل الى فى الفتره دى الفتره دى بجد مهمه قوى مش هيدركها لما لما يكبر شويه ويقول يارتنى استغلتها افضل من كدة ربنا يقويك تستفاد بالحكمه والخبره فى الحياه الى ربنا من حظك انه علمهالك بدرى ولسه هتتعلم اكيد وكلنا بنعيش ونتعلم اهم شئ نستفاد ونعمل بلى اتعلمنا
ربنا معاكم يارب
اسمى ابراهيم
وتحياتى ليكى بجد عشان رديتى على موضوع قديم اوى ليا و اختفى من الصفحات هههههههه
ربنا يكرمك بجد و يوفقك فى كليتك وحياتك كلها

أثِيل
06-01-2014, 10:08 AM
موضوع جميل

الله يبارك فيك يارب

عجبني عنوانه فعلا