مشاهدة النسخة كاملة : الازهر في المستقبل

العبد لله مجدى
26-07-2008, 05:15 PM
الى كل ازهرى ........

اليك النبأ العاجل

قام احد المسئولين بجهة عليا فى دولة (......) اليوم فى تمام الساعة 2:30pm انه سوف يتم القاء على الازهر

وعلى الدراسة به لانه يعتبر منارة العلم فى مصر والعالم العربى ......

وسوف يتم ذلك على مدار المائة عام القادمة ..:lol::lol::lol::lol:

( هذا طبعا غير صحيح :mad: ولكنى تخيلت ما يكنه اعداء الاسلام لنا فافتخر ايها الازهرى انك ازهرى واياك ان تذم

الازهر امام احد حتى لا تشوة صورته اكثر من ذلك ) :eek:

امضاء : ازهرى يخاف على الازهر وعلى الاسلام

أيمن الوزير
31-07-2008, 02:13 PM
للأسف الشديد
أننا كأزهريين وكمصريين نضع أيدينا في يد المخربين ونهتف معهم ضد الأزهر
فنجد واحدا من أبناء الأزهر يلعن اليوم الذي دخل فيه الأزهر ونجد آخر يسخر من الأزهر ونجد من المسئولين من ينادي بتوحيد التعليم في مصر بعد إلغاء الأزهر ولكن ده بعينه وبعين كل من يكيد للأزهر

يا جماعة والله الأزهر حاجة كبيرة جدا ولكننا كأزهريين قصرنا في دورنا وصغرنا في أعين أنفسنا فصغرنا في عين الآخرين

أيها الأزهري ارفع رأسك في عنان السماء وافتخر لا لشيء إلا لأنك أزهري

والله أحب الزهر أكثر من عيني
أنا مدرس بالتربية والتعليم ولكني أحب الأزهر والأزهريين

أحمد بهدر
14-01-2009, 06:51 PM
الحمد لله ، ولا حول ولا قوة إلا بالله

هانى الشرقاوى
15-01-2009, 11:37 AM
أنا انكتب عليا أكون أزهرى
بس سريعا ان شاء الله هتخلص من هذا اللقب
ده مش ذم فى الازهر و الازهريين
بس أنا مش حابب انى اكون ممن يطلق عليهم أزهرية

المشتاق لعفو ربه
15-01-2009, 01:52 PM
اللهم لك الحمد انني ازهريا
احب الازهر واعشقه رغم كيد الكائدين وحسد الحاسدين وحقد الحاقدين
اليك يا interpreter هداك ربي اخشي ان تكون حققت كلمة رئيس وزراء بريطانيا سابقا الذي اعلنها علنا
امام العالم : يقول الحقود : امامنا اربع عقبات للقضاء علي الاسلام القراءن والكعبة وصلاة الجمعة والازهر
شكرا شكرا شكرا ثم شكرا لحبيبنا العبد لله مجدي واود ان اقبل راس ويد وقدم كل طالب ومدرس الي اصغر عامل
في الازهر
ورسالتي لهم : اثبتوا فانتم علي الحق وكفي الازهر فخرا انه يدرس القران وعلوم السنة
اسف علي الاطالة لكن الموضوع مهم ولا يحتمل سكوت اكثر من هذا

:: [ K A B B O W ] ::
17-01-2009, 03:11 PM
جزيت الخير يا اخى على هذا الاستطلاع والموضوع الطيب
اما بالنسبة لى فانا لم ارد ان اكون ازهريا
لا لقلة شان الازهر بل لانى لا اساوى شيئا لاكون من طلاب هذه المنارة العظيمة
ولانى مهما على شأنى فان لا اساوى شأن بالنسبة لمن تخرجوا من الأزهر الشريف
الذى لا يحب ان يكون ازهريا فلينظر من الذى كان من اهم العقبات امام الشيوعية ومن الذى كان من اهم ناشرى الاسلام فى العالم
جزاك الله خيرا على هذا الموضوع الطيب وحمى الله الازهر ورجاله

abood2000
08-08-2009, 07:37 PM
انا لست ازهريا ولكني اتمنى ذلك
وقد يعوضني نفسيا ان اولادي الخمسة ازهريون من الابتدائي الى الجامعة واحاول الان ان انتسب له ولكن القوانين والرسوم العالية تحول بيني وبينه لاني وافد

مؤمن العمدة
10-08-2009, 07:39 PM
الازهر منارة الاسلام نعم فى سنين الفاتت لكن الان ضيعوا مسئولى الازهر قيمة الازهر الحقيقية واى حد بيمدح فى الازهر الان يبقى متلسعش من الازهر او غير ازهرى ولا اريد ان اقول اكثر من ذالك وشكرا وتقبلوا مرورى وربنا يصلح الازهر لانة فعلا المتصدى الوحيد لكل الملحدين وهذا سبب ضياعة

كونان باشا
30-08-2009, 12:36 AM
السلام عليكم
انا اولا اتظلمت اوى من الازهر
بس الحمد لله اتظلمت فى حوالى 15 درجه والله على الاقل وانا ذكرت ده فى رد ابل كده على موضوع اولا انا جيبت 630 وهادخل الكليه الل بعشقها ان شاء الله لكن ده مش سبب يخلينى اكره الازهر لطالما افتخرت اننى ازهريا
انا متاكد ان احنا الل هانغير الازهر عشان كده لازم كل واحد يعمل الل عليه فى مكانه
واهم حاجه لازم نقضى عليها هيا الغش فى الازهر انا متأكد ان جامعات الازهر العلميه صعبه انك تمشى فيها الا لما تكون مستواك متميز الا اننا لازم نقضى على كل ده لانها كانت اكبر مشكله ليا السنه دى
يلا شكرا على سعه صدركم وسلامو عليكو :028ja7:

ZIZOWEBAS
05-09-2009, 10:47 PM
بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله وبعد فإنى ازهرى وشديد الفخر بان اكون ازهريا ولكمكان الازهر وسوف يظل بإذن الله الواحد الاحد منارة الاسلام ومنبع العلم والعلماء وندعو الله ان يجعلنا منهم وان ينفع بنا الاسلام وجميع المسلمين وان يتوب علينا ويهدينا جميعا لصراطه المستقيموالسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

**(elktra)**
06-09-2009, 03:05 AM
اولا شكرا لحضرتك على الاستطلاع والموضوع
ثانيا حبيت ارد لان مش في بنات ردوا
الحمد لله اني ازهرية
اه ممكن مش استحق اللقب يعني
بس بحاول اني اكون فعلا ازهرية
لكن الازهر منارة العلم ويقف ضد الاعداء
وجزاك الله خيرا