مشاهدة النسخة كاملة : عاجل جداً :- للأستاذ /محمد الشيخ * والأستاذ / سعيد موسى * والأستاذ / على عوض

mrmath
19-06-2014, 12:06 PM
أولاً :- أحب أن أشكركم على مجهودكم الرائع بالمنتدى

ثأنياً :- عندى سؤال هام لكم جميعاً
هل يجوز أن يتعين أحد اليوم على الدرجة الثالثة ويكون أساسى راتبه 241.2 جنيه * وهناك آخرون تم تسوية حالتهم الوظيفية بالمؤهلات العليا من الدرجة الرابعة إلى الدرجة الثالثة التخصصية بقرار 735 فى 16/3/2014 ويكون أساسى راتبهم 218.7 جنيه .

نحن أقدم من الذى سيعين اليوم وغداً والعام القادم وإن شئت قل ...... إلخ على الدرجة الثالثة
كيف يكون أساسى راتبنا 218.7 جنيه والأحدث منى فى التعيين أساسى راتبه 241.2 ؟؟

العقل بيقول الأقدم فى نفس الدرجة هو الأعلى فى أساسى المرتب ولا ايه !!!

ملحوظة :- منشور التسوية بيقول نأخذ بداية مربوط الدرجة الثالثة + علاوة أو مرتبنا أيهما أكبر

والأستاذ الفاضل " بدل ما نغلط " بتاع الحسابات فى المنطقة بيقول أنا عدلت المربوط وليس العلاوات الخاصة هو انتوا كنتوا على الثالثة قبل كده علشان تاخدوا العلاوات الخاصة
قلنا له واللى هيتعين انهارده كان على الثالثة وهو فى بيتهم ولا ايه ؟؟

فيه حاجة غلط فى الموضوع !!
نرجوا الافادة
وعلى حد علمى أن بداية مربوط الثالثة + العلاوات المنضمة من 1992 + 2008 وحتى الآن يصبح الأساسى لمن يعين اليوم على الثالثة 241.2 جنيه

يا ناس يا اللى بتفهموا !!!!
إزاى أنا على الدرجة الثالثة التخصصية
منذ 2/3/2014 بقرر التسوية 735 فى 16/3/2014 وأساسى راتبى 218.7 جنيه وهيجى واحد أحدث منى يتعين بكره أو بعده... على الدرجةالثالثة ويكون أساسى راتبه 241.2 جنيه !!!

وعلى فكره لو بتوع الحسابات فى المنطقة صح فى حساب أساسى مرتبنا بعد التسوية يبقى احنا إن شاء الله هنترقى ونكون على الدرجة الثانية وأساسى مرتبى مش جاى نص أساسى مرتب واحد على الثالثة شوفتوا الهنا إللى احنا فيه !!

أغيثونا أيها العقلاء من أغبياء المناطق الأزهرية

amr elsharef
19-06-2014, 01:03 PM
مشكوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووور

محمـد الشيخ على
19-06-2014, 04:50 PM
والله انا زيك بالظبط
نفس المشكله

mrmath
19-06-2014, 06:12 PM
طيب ايه الحل يا أستاذ / محمد الشيخ على وايه العمل ؟؟