مشاهدة النسخة كاملة : من اصحاب الخبرات اريد حل لهذه المشكلة

mmmm45
01-07-2014, 01:35 PM
انا مدرس رياضيات من البحيرة الحمد الله اعمل بمعهد داخل قريتى منذ 8سنوات انا ومدرس اخر زميلى الى ان جاء مدرس اخر من قطاع اخر الى معهدى فأصبحنا ثلاثة جاء اساسى وليس انتداب بعدما كنت اخذ نصاب كامل اصبحنا لايمكن لا حد فينا ان يكمل نصابه المشكلة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ان معهد يبعد عنا بمقدار ساعة ونصف مواصلات طلب مدرس كامل فأرادو ان يأخذو مدرس من بيننا فأتصل بى الموجه وقال لى سنأخذك انت رغم ان هذا يعتبر هلاك بالنسبه لى فرفض وقولت ان الاولى هو المدرس الجديد علينا لا انا اقدم منه فى المعهد فقال لى الموجه لا هو اقدم منك سته شهور فى التعين وانت احدث واحد فى التعين افيدونى ماذا افعل رغم ان هذا الانتقال سيأخذنى من بلدى الى بلد تبعد عن بلدتى بساعة ونصف مواصلات وهذا الموضوع يمغص عليا عيشتى ماذا افعل افيدونى افادكم الله .................................................. ...........

saad200979
01-07-2014, 01:51 PM
عزيزى

مفيش فايده طالما هو اقدم منك

المهم حاول تكيف نفسك مع الوضع الجديد

وعسى ان بكون خير

حاول تشترى لك موتوسيكل وعيش ايامك وانت راجع كل يوم اشترى حاجه حلوه لاولادك

وسيبك من موضوع انا اقدم ولا احدث المهم الراحه النفسيه

تحياتى

mmmm45
01-07-2014, 02:13 PM
شكرا لك على الرد ولكن انا اقدم منه فى المعهد 8سنوات وهو يعتبر احدث واحد فى المعهد لانه كان يعمل فى قطاع اخر

Mr.Mohammed Khedr
01-07-2014, 02:29 PM
الحل كان فى ايدك
وهو عدم السماح بقبول نقل المعلم الجديد فى معهدك
سواء كان اقدم او احدث
لان من الطبيعى انك نعرف ان المادة فيها عجز صارخ وبالتالى لابد ان حد فيكو هيطلع

لكن بما انك من البحيرة انا ممكن افيدك بشكل تانى لو كملتلى الصورة بالتفصيل
او ممكن بالاتصال وانا تحت امرك

وربنا يقدم ما فيه الخير

mmmm45
01-07-2014, 03:11 PM
انا متشكر جدا استاذ محمد خضر على الرد ولكن كيف اتصل بك

ادم ياسر
01-07-2014, 03:18 PM
سافر روح شغلك انت وراك ايه غير شغلك
سافر
سافر
سافر
سافر

marmrmarmr
01-07-2014, 09:34 PM
تجيب عقد وتاخد اجازة بدون مرتب ترتاح من التدريس 3 شهور ع بال ما تفرج او تسافر برة افضل شوف اى مكتب قبل الدراسة ما تبدا

محمد على عبد النعيم
01-07-2014, 11:00 PM
خليك مصر على رايك وارفض النقل بشتى الطرق حتى لو تعرضت للجزاءات لكن فى النهاية مش هيقدروا يخلعوك من مكانك بالعافية

mmmm45
02-07-2014, 02:16 AM
شكرا جدا على رايكم الذى اعتز به وشكر خاص للاستاذ محمد على عبد المنعم لان فعلا لو رفض محدش هيقدر ينقلنى من مكانى حتى لو اخد جزا

أحمدمحمدالحفناوى
02-07-2014, 01:51 PM
ابعت ثلاثة فاكسات بالتظلم واشرح الوضع بالتفصيل فيها واحد لوكيل الوزارة فى البحيرة و الثانى لرئيس قطاع المعاهد الأزهرية والثالث لوكيل شيخ الأزهر عباس شومان ولو حصل نقل لازم تنفذ النقل وبعدين تقدم شكوى فى النيابة الإدارية بس بعد تنفيذ النقل ومتعاندش لو جالك قرار النقل لأنك هيتخلى لك إدارى وقد تحول للتحقيق فلازم تنفذ النقل ثم تشتكى ولكن الفاكسات ابعتها الآن لأنها قد تبعد عنك شبح النقل