مشاهدة النسخة كاملة : مش عارف انقل من بورسعيد للمنصورة

mr kimoo
22-11-2014, 09:45 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
دى السنة الثالثة لى فى محافظة بورسعيد وانا مدرس لغة انجليزية محل اقامتى المنصورة
ومش عارف اعيش بالمرتب المخزى اللى مش مكفى لمدة عشرة اياااااااام واريد حل لا رحمة ولا انسانية والاسم منطقة ازهرية ولا يعرفون ان الاسلام رحمه مع ان الدستور بيقول من حقى انقل الا انهم يدعون ان هناك عجز للسنة الثالثة لا يوجد حل ربنا يرحمنا من التعنت الادارى ويشفيهم من العجز ولا اعرف ما الحل

العشرى1020
22-11-2014, 01:51 PM
يااخى الكريم اكتب طلب الى شيخ المعهد وخلى شيخ المعهد يرفعه الى المنطقة التابع لها حضرتك وخده واذهب به الى رئيس قطاع المعاهد فى القاهرة وانقل اية المشكلة فى كدة

tomyz2005
22-11-2014, 06:08 PM
واين كان اسلامك وازهرك حينما دفعت انت و600 زميل لك 16 الف جنيه رشوة ليتم تعينك فى منطقة بورسعيد .والان وبعد اخذ درجات منطقة بورسعيد تريد العودة الى المنصورة ...وتدمير العملية التعليمية فى بورسعيد .يأخى حرام عليكو ده انتو معظكم اتعين بمقبول ودور تانى والله امثالكم لا يصلحوا حتى عمال نظافة.

mr kimoo
27-11-2014, 03:38 AM
واين كان اسلامك وازهرك حينما دفعت انت و600 زميل لك 16 الف جنيه رشوة ليتم تعينك فى منطقة بورسعيد .والان وبعد اخذ درجات منطقة بورسعيد تريد العودة الى المنصورة ...وتدمير العملية التعليمية فى بورسعيد .يأخى حرام عليكو ده انتو معظكم اتعين بمقبول ودور تانى والله امثالكم لا يصلحوا حتى عمال نظافة.

ومين قال ان المفروض ندفع فلوس عشان نتعين .... بس دا واقع بلدك مثل الشرطه والحربيه ولا انت فى كوكب لوحدك ...المهم يكفى انك تصلح تكون عامل نضافه ولكن بلسان سليط .. ياريت تفهم ان اللى يجيب مقبول من الدقهليه احسن من امتياز فى محافظة كلها غش وخرجيين لا بيعرفوا يقرؤ او يكتبوا ليكو الشرف اننا نعلم اولادكم

mr kimoo
27-11-2014, 03:39 AM
يااخى الكريم اكتب طلب الى شيخ المعهد وخلى شيخ المعهد يرفعه الى المنطقة التابع لها حضرتك وخده واذهب به الى رئيس قطاع المعاهد فى القاهرة وانقل اية المشكلة فى كدة

للاسف حاولنا ولكن الجميع يتهرب ...

el_massry
27-11-2014, 12:31 PM
ومين قال ان المفروض ندفع فلوس عشان نتعين .... بس دا واقع بلدك مثل الشرطه والحربيه ولا انت فى كوكب لوحدك ...المهم يكفى انك تصلح تكون عامل نضافه ولكن بلسان سليط .. ياريت تفهم ان اللى يجيب مقبول من الدقهليه احسن من امتياز فى محافظة كلها غش وخرجيين لا بيعرفوا يقرؤ او يكتبوا ليكو الشرف اننا نعلم اولادكم

الاخ العزيز
أنا زميلك في منطقة بورسعيد
الغش عندكم وعندنا في بورسعيد وفي الدقهلية
ومش شرف لينا أنك تعلم أولادنا ولا حاجة
ولا شرف ليكم اننا نعلم أولادكم

رد الاستاذ عليك : كان رد غير لبق وغير مقبول

وأنا عارف ظروفكم كويس
لكن عيب لما يكون ده ردك ..
على بلد أحتضنتك واشتغلت فيها ، في نفس الوقت اللي بلدك (الدقهلية) طردتكم
متنساش جميل البلد دي عليك يا استاذ ، لأنك أكلت من خيرها وعيشت فيها سنتين لحد دلوقتي

aelsoudy
28-11-2014, 01:25 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
دى السنة الثالثة لى فى محافظة بورسعيد وانا مدرس لغة انجليزية محل اقامتى المنصورة
ومش عارف اعيش بالمرتب المخزى اللى مش مكفى لمدة عشرة اياااااااام واريد حل لا رحمة ولا انسانية والاسم منطقة ازهرية ولا يعرفون ان الاسلام رحمه مع ان الدستور بيقول من حقى انقل الا انهم يدعون ان هناك عجز للسنة الثالثة لا يوجد حل ربنا يرحمنا من التعنت الادارى ويشفيهم من العجز ولا اعرف ما الحل

انا مدرس بمنطقة بورسعيد الازهرية
بصراحة انت واللي زيك المرتشين معندكوش دم
وانا مشعارف المرتب اللي مشعاجبك ده اللي هو مال حرام أصلا لانك مرتشي متسيبوا خالص للاولى بيه

mohamad mostafa
28-11-2014, 08:52 PM
يا مستر كيمو حبيب قلبى ايه اللى جبرك ترد. يا أخى لا تيأس. الفرج من عند ربنا قريب جدا. بس المطلوب استمتع بوقتك مش اكتر.

mr kimoo
28-11-2014, 10:21 PM
الاخ العزيز
أنا زميلك في منطقة بورسعيد
الغش عندكم وعندنا في بورسعيد وفي الدقهلية
ومش شرف لينا أنك تعلم أولادنا ولا حاجة
ولا شرف ليكم اننا نعلم أولادكم

رد الاستاذ عليك : كان رد غير لبق وغير مقبول

وأنا عارف ظروفكم كويس
لكن عيب لما يكون ده ردك ..
على بلد أحتضنتك واشتغلت فيها ، في نفس الوقت اللي بلدك (الدقهلية) طردتكم
متنساش جميل البلد دي عليك يا استاذ ، لأنك أكلت من خيرها وعيشت فيها سنتين لحد دلوقتي

الغش ممكن موجود عندنا فعلا لكن مش بالصورة بتاعتكم دا المستويات عندكم فاشلة فى الغش حتى
اشكرك انك ميزت نوع الرد للزميل السابق ويمكن دا الاسلوب اللى يفهمه حبيت افهمه ببعض اسلوبه
انت فاكر ان الدقهليه فعلا طردتنا طيب ايه رايك ان موافقة الدقهليه فى جيبنا وهى تنتظرنا بفارغ الصبر
انت تشعرنى ان بورسعيد دولة داخل الدوله هههههه وكأننا طلبنا منها لجوء سياسى لا احنا بنقول كفايه علينا احتضان شبعنا احتضان شكرا لحد كدا وكفاية جمايل مش عاوزين نتقل عليكم شكرا انك عارف ظروفنا ولو ان اللى على البر شاطر واحنا اصحاب الظروف ادرى بها صدقنى لو قولت لك المرتب لا يكفى نصف الشهر وبندفع من جيبنا

mr kimoo
28-11-2014, 10:25 PM
انا مدرس بمنطقة بورسعيد الازهرية
بصراحة انت واللي زيك المرتشين معندكوش دم
وانا مشعارف المرتب اللي مشعاجبك ده اللي هو مال حرام أصلا لانك مرتشي متسيبوا خالص للاولى بيه

احنا عاوزينك انت تخللى عندك دم وكفايه تعطونا فلوس حرام ههههههههههه
ولو بايدى كنت وظفتكوا انتم اولى بالحرااام هههههههههههه
ياعم ابعدوا المرتشين من المحافظة دى .. احنا زهقنا من الحراااااااااااااااام :006et4::006et4::006et4:
واسمع احنا اتوظفنا غصب عنكم وهنمشى غصب عنكم ولو هنقعد بمزاجنا

mr kimoo
28-11-2014, 10:27 PM
يا مستر كيمو حبيب قلبى ايه اللى جبرك ترد. يا أخى لا تيأس. الفرج من عند ربنا قريب جدا. بس المطلوب استمتع بوقتك مش اكتر.

منور يا مسيو انا مش مجبر ارد بس بتسللى
والله مش فارقه اللى ربنا يريده هيكون
اتمنى لك التوفيق .. تحياتى

el_massry
29-11-2014, 07:06 PM
الغش ممكن موجود عندنا فعلا لكن مش بالصورة بتاعتكم دا المستويات عندكم فاشلة فى الغش حتى
اشكرك انك ميزت نوع الرد للزميل السابق ويمكن دا الاسلوب اللى يفهمه حبيت افهمه ببعض اسلوبه
انت فاكر ان الدقهليه فعلا طردتنا طيب ايه رايك ان موافقة الدقهليه فى جيبنا وهى تنتظرنا بفارغ الصبر
انت تشعرنى ان بورسعيد دولة داخل الدوله هههههه وكأننا طلبنا منها لجوء سياسى لا احنا بنقول كفايه علينا احتضان شبعنا احتضان شكرا لحد كدا وكفاية جمايل مش عاوزين نتقل عليكم شكرا انك عارف ظروفنا ولو ان اللى على البر شاطر واحنا اصحاب الظروف ادرى بها صدقنى لو قولت لك المرتب لا يكفى نصف الشهر وبندفع من جيبنا

الدقهلية طردتكم يا فندم : بمعنى أنكم فعلا مشتغلتوش فيها ، بينما بلد أخرى شغلتكم على حساب ولادها
أنت حر لو بتنكر جميل وفضل البلد دي عليك ، طالما أن ده عهدك بنفسك
وفضل أنك بدأت تدريس وأخذت خبرات فيها ، عشان لما ترجع بلدك تكون مدرس متميز

أنا أؤيد فعلا أنكم تمشوا ومع ألف سلامة ، لكن زي ما تسببتوا في مشكلة في أنكم جيتوا على حساب ولاد البلد ، وكان أولياء الأمور مستاءين منكم فعلا ، مع الأسف انصرافكم هيتسبب في مشكلة أكبر بحدوث عجز في كل التخصصات

فرقت إيه بورسعيد عن الدقهلية ، كلها مصر يا أخي ، حضرتك اللي بتشعرني ان بورسعيد دولة داخل الدولة ، مش انا اللي بشعرك بكدا ، حضرتك بترد على نفسك ليس أكثر ، هههههه

أهلا وسهلا بيكم في بلدكم اللي بتنكروا جميلها

tomyz2005
30-11-2014, 10:09 PM
الدقهلية طردتكم يا فندم : بمعنى أنكم فعلا مشتغلتوش فيها ، بينما بلد أخرى شغلتكم على حساب ولادها

أنا أؤيد فعلا أنكم تمشوا ومع ألف سلامة ، لكن زي ما تسببتوا في مشكلة في أنكم جيتوا على حساب ولاد البلد ، وكان أولياء الأمور مستاءين منكم فعلا ، مع الأسف انصرافكم هيتسبب في مشكلة أكبر بحدوث عجز في كل التخصصات

فرقت إيه بورسعيد عن الدقهلية ، كلها مصر يا أخي ، حضرتك اللي بتشعرني ان بورسعيد دولة داخل الدولة ، مش انا اللي بشعرك بكدا ، حضرتك بترد على نفسك ليس أكثر ، هههههه

المشكلة ان هؤلا المرتشون لا الا فيهم ولا ذمة...لا مادة علمية لا اخلاق...اقسم بالله ان العمال اللذين تم تعينهم بالرشوة مثلهم فى معهد بلال النوذجى يسرقون تغذية الاطفال من شنط المدرسة...وحسبنا الله ونعم الوكيل ......وكلمة اخيرة ...طول ما الحقد فى دمك حيبقى البورسعيدى عمك....:av4056bb7jp3:

el_massry
04-12-2014, 02:04 AM
المشكلة ان هؤلا المرتشون لا الا فيهم ولا ذمة...لا مادة علمية لا اخلاق...اقسم بالله ان العمال اللذين تم تعينهم بالرشوة مثلهم فى معهد بلال النوذجى يسرقون تغذية الاطفال من شنط المدرسة...وحسبنا الله ونعم الوكيل ......وكلمة اخيرة ...طول ما الحقد فى دمك حيبقى البورسعيدى عمك....:av4056bb7jp3:

ده أنت معايا في بلال على كدا

mr kimoo
04-12-2014, 09:24 PM

مين قال ان كلمة طردتكم ليها تفسير تانى ولنفرض انك خبير باللغة مين المحافظة اللى عينتنا
محافظة الدقهليه هى اللى عينتنا .. والخبرة كانت هتيجى فى اى مكان وصدقنى التسيب عندكم اثر على مستوانا :rolleyes:
المشكلة فعلا ان المدرسين ارتاحوا فى بورسعيد على حساب المدرسين الجدد ولو بورسعيد فى ايديها نقلنا او تعين حتى ابناءها عرفنى لكن كان تفكيركم قفل بورسعيد على اهلها مع ان اهلها من المطرية والمنزله والصعيد ودمياط يعنى مش بورسعيدية
وشكرا لاسلوبك كان الى حد ما مختلف وياريت لو مشينا اهل بورسعيد يرجع حقهم ويتوظفوا ونتمنى لهم الخير

mohameddiaa20122
05-12-2014, 12:57 AM
رسالة لمشرفي المنتدى (لماذ الاصرار على تثبيت هذا الموضوع ؟ الرساله الثانية لزملائي الاعزاء كفاية كدا وصلوا على النبي

mr kimoo
05-12-2014, 09:29 AM

:p:p:p:p:p:028ja7::romarioxp6::romarioxp6::022yb4: :022yb4:

mr kimoo
05-12-2014, 09:38 AM
رسالة لمشرفي المنتدى (لماذ الاصرار على تثبيت هذا الموضوع ؟ الرساله الثانية لزملائي الاعزاء كفاية كدا وصلوا على النبي

عليه الصلاة والسلام
الفكرة ان الموضوع مكتوب للمسؤلين
ولكن تدخل بعض المتسولين وللاسف انهم مدرسين
وواضح انهم تعبانين جدا ربنا يريحهم :cool::cool:
وحولوا الموضوع كالعادة انها مشكله بين بورسعيد والمنصورة وهما مش طرف اساسا
والمشكلة ان لو جت له فرصه يوظف حد من اهله حتى لو بالفلوس هيدفع عشان ظروف البلد
المهم العمالة المنضمة لازم تدفع فلوس تبرعات لانشاء المعاهد كمساهمه فيها
ربنا يهدى الجميع وللاسف لو هما فى المنصورة كانت هتحضنهم وتعاملهم كويس كالعاده من ايام التهجير

mohameddiaa20122
05-12-2014, 06:56 PM
ربنا يهدينا جميعا

mr kimoo
11-12-2014, 05:27 PM
ربنا يهدينا جميعا

شكرا لك اللهم امين وصدقنى لا نكن اى ضغينة او حقد لمدرسى بورسعيد كما ادعى البعض