مشاهدة النسخة كاملة : مجرد رأي عن امتحان المنيا الترم الأول 2015

محسن لبيب حنين
21-01-2015, 02:02 PM
فيه ناس بتقول الامتحان متوازن

- رقم واحد: هو انت يا متوازن علمت طلابك most كــ key vocab ؟

رقم اثنين - اذا كنت قلتها هل قلت انها تساوي not all

رقم ثلاثة هل علمت طلابك كلمة awake اللي جاءت في القطعة؟ في سنه تانية جتلهم wake up يوقظ

رقم أربعة واضع الامتحان ملقيش قواعد في الترم كله علشان يجيب ثلاثة جمل في تصحيح الأخطاء فيهم مضارع بسيط وجملتين من رأيي ما ينفعوش لطالب الصف الثالث بتاتا انهم يكونوا تصحيح لشهادة اعدادية!!!!

رقم خمسة تنسيق الامتحان (مش حلو) - في السؤال الرابع كلمة while محطوطة في مكان قبل ما الجملة تخلص - انظر الصورة:
ولا طريقة وضع a b c d لاختيارات القطعة والاختيارات العادية تقولش بيلعب سيجة - واحدة هنا والاخرى على بُعد متر من الكلمة بتاعتها - انظر:
اذا كنت هتكلم على السلبيات فهم كُثُرُ -
على فكرة لما راجعت مع الطلبة سمعت منهم بعض التعليقات على الامتحان وكتير قالوا حلو
اكثرهم امتيازا عندي غلطت وكتبت lended ليه مش key vocab في المنهج - هي اخدت lend me اهده من ضمن اللي يفقع المرارة - لازم ماضي ما كان ممكن Can you borrow me your pen? ويحط خط تحت borrow

انا لما بتكلم - بتكلم علشان احتمال ناس تجيب 29 و 28 و 27 بسبب ما ذكرت - لو كان عدل ومن الذي درسناه لهم كانوا جابوا ثلاثينات كما يرغبون ويرغبوا الوالدين -

الرجل ده عمل زي بتاع الثانوية نظام جديد السنة اللي فاتت - اللي قلب الدنيا وأعادوا توزيع الدرجات

مجرد رأي

الأستاذ محمد فضل
21-01-2015, 02:11 PM
أنا معاك في كل كلامك .. يا أستاذ محسن

وائل المهدي
22-01-2015, 11:18 PM
لخصت كل اللي كان ف نفسي عن الامتحان أ/ محسن

ايمن عبد الرحمن على
23-01-2015, 12:54 AM
الامتحان جيد لاننا نتحدث عن لغة يعنى مستويات لغوية
انا مدرس ثانوى .............. واعانى من الطلبة الذين يأتون من الاعدادية وحاصلين على الدرجة النهائية فى الانجليزية وعندما نخاطبهم كمرحلة ثانوية ......... اى بها افكار جديدة ........... يتذمرون مما كانو يحصلون علية فى الاعدادية .. لانهم يريدون ان يحصلوا على النهائية ايضاً ....
هذا الامتحان عندما يحصل الطالب المتميز على 29 يحس ان مازال هناك جديد ويجب ان يبزل مجهود اكثر فى الترم الثانى . امتحان جميلللللللللللللللللللللل
ايضأ مجرد رأىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى

aly metwaly
11-02-2015, 02:51 PM
I dis agree with you

aly metwaly
11-02-2015, 03:00 PM
I disagree with you as
There are a lot of students got 30 in that exam
I think it is a balanced and excellent exam
Its format is excellent also
I give it ( A) s

aly metwaly