مشاهدة النسخة كاملة : بالوثائق.. 30% زيادة في رواتب القضاة وأعضاء النيابة

zxxzwa
15-06-2015, 08:22 PM
http://alwafd.org/images/news/1ec19ba0f2743ff82dfc6c367b5bef66.jpg

قرر مجلس القضاء الأعلى، برئاسة المستشار حسام عبدالرحيم، اليوم الاثنين، زيادة مرتبات أعضاء النيابة العامة، والقضاة بمختلف درجاتهم، بنسبة 30%، على أن يفعل هذا القرار ابتداء من 1 يونيو الجاري.
وأكد مجلس القضاء، أن زيادة مخصصات القضاة وأعضاء النيابة، أعمالاً لمبدأ التساوي والتكافؤ بين أعضاء السلطة القضائية، في الهيئات القضائية المختلفة، في إشارة منه إلى مجلس الدولة.

العدالة الانتقالية وتكافؤ الفرص وهم أصلاً يحصلوا على مرتبات كبيرة والباقين ليس لهم نصيب فى تورتة ما بعد الثورة!!

مصر ام الدنبا
15-06-2015, 08:48 PM
مبرووووك ويستحقوا اكثر من ذلك

hosamtaha
15-06-2015, 08:54 PM
دول اسياد الشعب يستحقوا اثر من كدة

عبدالخالق عبدالحميد
15-06-2015, 09:00 PM
كده الدولة بتصنع الغني والفقير وبتزيد الفوارق بين الطبقات لغاية ما بقينا مجتمع عنصري للغاية
يعني اتنين خريجي حقوق واحد منهم داعية عليه امه جايب تقدير جيد جدا ملقيش واسطة واتعين في المحليات فاصبح مرتبه الف جنية والتاني واد فهلوي بتقدير جيد اختصر الطريق وشافله واسطة واتعين في القضاء فاصبح مرتبه عشرة الاف جنيه يعني بحسبة بسيطة للاثنين نلاقي الثاني = 10 امثال الاول
ويبقي السؤال ماهي المجهودات الخارقة والبطولية المنقطعة النظير التي يقوم بها الثاني ليكون بعشرة امثال الاول مع العلم انهم اصحاب مؤهل واحد بل الاول يزيد عن الثاني في التقدير ؟

الشيخ محمد العسيلى
15-06-2015, 09:16 PM
والمدرسين هيزيدوا واللا-------- لا------ واللا احنا عبيد

الشيخ محمد العسيلى
15-06-2015, 09:19 PM
كده الدولة بتصنع الغني والفقير وبتزيد الفوارق بين الطبقات لغاية ما بقينا مجتمع عنصري للغاية
يعني اتنين خريجي حقوق واحد منهم داعية عليه امه جايب تقدير جيد جدا ملقيش واسطة واتعين في المحليات فاصبح مرتبه الف جنية والتاني واد فهلوي بتقدير جيد اختصر الطريق وشافله واسطة واتعين في القضاء فاصبح مرتبه عشرة الاف جنيه يعني بحسبة بسيطة للاثنين نلاقي الثاني = 10 امثال الاول
ويبقي السؤال ماهي المجهودات الخارقة والبطولية المنقطعة النظير التي يقوم بها الثاني ليكون بعشرة امثال الاول مع العلم انهم اصحاب مؤهل واحد بل الاول يزيد عن الثاني في التقدير ؟

طالما البلد فيها مطبلاتية زى ابوصورة اللى هنأ هتفضل كده

مصر ام الدنبا
15-06-2015, 09:21 PM
والمدرسين هيزيدوا واللا-------- لا------ واللا احنا عبيد

هو ابه الكلام الفاضى اللى انا شايفه ده اناحسبت انى فى موقع اخر وليس فى منتدى معلمى الازهر ارجو من السيد المحترم المشرف بحذف هذا الموضوع مش عايزين فضايح وطول لسان مالهوش لازمة
http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=653380&page=2
مش ده كلامك تعليقا على موضوع آخر
يا عم الشيخ خلى كلامك واحد

الشيخ محمد العسيلى
15-06-2015, 09:35 PM
هو ابه الكلام الفاضى اللى انا شايفه ده اناحسبت انى فى موقع اخر وليس فى منتدى معلمى الازهر ارجو من السيد المحترم المشرف بحذف هذا الموضوع مش عايزين فضايح وطول لسان مالهوش لازمة
http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=653380&page=2
مش ده كلامك تعليقا على موضوع آخر
يا عم الشيخ خلى كلامك واحد

انا لم اقصد شئ من اللى فىبالك انا افصد انك هنأت القضاة بالزيادة ولم تطلب لنا نحن معلمى القضاة--- وعلى العموم انا اسف ولا احب ان يغضب احد منى

مصر ام الدنبا
15-06-2015, 09:44 PM
طالما البلد فيها مطبلاتية زى ابوصورة اللى هنأ هتفضل كده
تصدق بالله انا اتخميت فيك هو انت من المشايخ سليطى اللسان؟؟؟
بالذمة مين اللى مطبلاتى فينا ؟؟؟
انا مواطن عادى ولست خريج ازهر
ولكن الصدمة الكبرى هى انت ...خريج ازهر ولقبت نفسك بشيخ ولكنك باسلوبك اصبحت لا ازهربا ولا شيخا
لان الازهرى والشيخ له وقاره واتزان فى الكلام
مش كده ولا ايه ياعم الشيخ

الشيخ محمد العسيلى
15-06-2015, 09:57 PM
تصدق بالله انا اتخميت فيك هو انت من المشايخ سليطى اللسان؟؟؟
بالذمة مين اللى مطبلاتى فينا ؟؟؟
انا مواطن عادى ولست خريج ازهر
ولكن الصدمة الكبرى هى انت ...خريج ازهر ولقبت نفسك بشيخ ولكنك باسلوبك اصبحت لا ازهربا ولا شيخا
لان الازهرى والشيخ له وقاره واتزان فى الكلام
مش كده ولا ايه ياعم الشيخ

على العموم شكرا ياسيدى

haithamaly
16-06-2015, 10:07 AM
لم و لن يتم العدل في مصر الحروسة

حمدي النقير
16-06-2015, 11:08 AM
ولا اي اندهاش

عادل الطويلة
16-06-2015, 12:11 PM
لا حول ولا قوة الا بالله
ايه يا معلمين احنا فين انا تايه مش قادر اعرف الحقيقة فين والعيب فين
انا لله وانا اليه راجعون

dia_181
16-06-2015, 10:42 PM
يكافئ الفاسد على فساده لكى الله يا مصر

ostaznemr
16-06-2015, 10:57 PM
وانت مبسوط بصورة الدكتور مرسي وهو بالبدلة الحمرا لو سمحت شيل الصورة دي

اسماعيل صمد
17-06-2015, 05:11 PM
اللى حاطط الصورة *** وزبالة

الغالي وليد
19-06-2015, 12:42 AM
علي فكره يا ابو صورة
لما تحب تقول مصر ام الدنيا ابقي بالله عليك حطها بالياء
اصل نطقها بالباء فيها نقص شديد لمصر وانت كدا بتهين مصر وبتهين اللي قال الكلمة
هاتهين مصر يعني سحيح

دا حتي الواحد وهو بيقراها حاسس انه اخنف

ahmed1rashad
20-06-2015, 01:10 AM
وانت يا مصر يا ام الدنيا وياللي هتبقى قد الدنيا مش مكسوف من نفسك ازاي تقبل على انسانيتك وعلى ووطنيتك ان فئه من الشعب تفضل على اخري ويزاد لها فى المزايا ويعطون الاموال هكذا بغير حساب ولا يسئلوا عما يفعلون عاوز اقلك كمان ان الرجل اللي انت حاطط صورته ده بالبدله الحمراء هو اشرف من انجبت مصر وان الاعمار بيد الله وليست بقرارات البشر واصلا ادارة المنتدي المفروض تحذفك لان هذا ليس بالمنتدي السياسي روح يا شيخ ربنا يهديك ويصفي قلبك