مشاهدة النسخة كاملة : ندااااااء الي كل من في التصحيح انقذو كارثه في التصحيح انقذوا درجاتنا !!!!

كوم حماده
25-06-2015, 10:20 PM
الرسمه في السوال الثالث التركيب س هو مستوي الفالق ويحدد من خلاله نوع الفالق اما ترسيب معادن مثل الكالسيت المكتوبة فيالنموذج دي تبع حاجا تانيه اسمها الظواهر المصاحبه للفوالق

تاني حاجا سوال ماذا يحدث عند تغير منسوب المياه وقت الفيضان المفروض تضاف للاجابه تكون رواسب السهل الفيضي علي جانبي النهر مع اجابه النموذج اللي هيا الشرفات النهريه عشان الاتنين مكتوبين كدا ف كتاب المدرسه وانا كطالب مش هنجم عشان اعرف النموذج عايز ايه!!!!!!!!!

ارجوكم انقذونا احنا بنضييييع عشان خاطر جاهل حط امتحان

ليييييه تتكتب اجابه واحده ف النموذج مع ان في اجابات كتير صح ومن جوا المنهج حسبي الله ونعم الوكيل كل دا عشان يطلع نموذج الاجابه 5 صفح ويقول الامتحان مش طويل ومطابق للمواصفات حسبي الله ونعم الوكيل

optimistic girl
25-06-2015, 10:50 PM
انا معاك ف السؤال الاول
اما التاني لو كاتب شرفات نهريه فتبقي صح

optimistic girl
25-06-2015, 10:51 PM
ومش معاك في شتم صاحب الامتحان طبعا مش جااهل
وجل من لا يسهو
وبعدين احنا في ايام مفترجه برده
ورمضان كريم :)

كوم حماده
25-06-2015, 11:41 PM
معاك حق
و شرفات نهريه صحيحه ميه ف الميه بس المفروض يزود معاها رواسب السهل الفيضي علي جانبي النهر لان مكتوب نصا ف كتاب المدرسه عند زياده منسوب المياه وقت الفيضان تتكون رواسب السهل الفيضي علي جانبي النهر

optimistic girl
26-06-2015, 03:26 AM
معاك حق
و شرفات نهريه صحيحه ميه ف الميه بس المفروض يزود معاها رواسب السهل الفيضي علي جانبي النهر لان مكتوب نصا ف كتاب المدرسه عند زياده منسوب المياه وقت الفيضان تتكون رواسب السهل الفيضي علي جانبي النهر

تمام زياده المنسوب يبقي فيضان
اما تغير المنسوب شرفات
بس ان شاء الله تتحسبلك صح او حتي تاخد نص الدرجه
متقلقش

كوم حماده
26-06-2015, 07:01 AM
هوا ليه الراجل بيحط السوال في الامتحان والطالب المطلوب منو انو ينجم عشان يعرف الللي ف نموذج الاجابه ليه ميكتبش اجابات اخري ف النموذج زي الانجليزي وليه ميكتبش اي اجابه اخري علميه صحيحة زي الفزيا هوا لازم الطالب يبقي ماكينه حفظ عشان يعرف يطلع اللي ف النموذج ليه يكتب غلاف حيوي بس وميكتبش محيط حيوي مع ان الاتنين نفس التعريف وليه يكتب تتكون شرفات نهريه مش رواسب السهل الفيضي مع ان الاتنين مندرجين تحت نفس الحاله ف الكتاب المندرسي وليه يكتب ف الرسمه زياده الضغظ علي منطقه الترسيب تبقي هيا النتيجه مع انه طلب 5.6 يعني كان واضح اوي انو عايز حركات الوشاح لو كان عايز الضغط كان قال 3.2 دا حتي اسهم الرسمه.مشاوره علي انسياب الصهاره ليه س مكتبش انو اهميته تحديد نوع الفالق مع انها حاجا معروفه ومسلم بيها واللي كاتبه في النموذج دا ظواهر مصاحبه للفوالق وليس اهميه الفالق ليه عايز ينقصنا درجات واحنا حالين صح حسبي الله ونعم الوكيل

Marco Aziz
27-06-2015, 10:55 AM
معاك في كل الي بتقوله...