مشاهدة النسخة كاملة : سؤال هام وارجوا الرد فورا

مستر محمود فتحى سليمان
22-08-2015, 07:31 AM
انا عاوز بس أعرف ازاى موضوعات الفلسفة اللى هيا اصلا تعتبر موضوعات لطلبة جامعة او دراسات عليا هندرسها لطلبة ثانوية عامة ولا الموضوعات سهلة وانا مش واخد بالى انا مطبق بقالى يومين قدام النت بقرأ وبزود معلوماتى هل انا لوحدى كدا ولا اية بالظبط عاوز حد يرد عليا
فعلا الموضوعات تقيلة ولا تناسب طلبة الثانوية ولا لا :angry2:

mode moon
22-08-2015, 07:45 AM
والله مش انت لوحدك يا مستر انا عندي اكتئاب من ساعة مشفت المنهج ومش بكلم حد في البيت وقاعد معايا مدرسين عربي واحياء ورياضه وفاتح 4 5 كتب والنت معاهم وعمال اشتغل علي الموضوعات دي وبرده مفيش فايده

مستر سيد الجندى
22-08-2015, 12:06 PM
انتو مأفورين الموضوع جدا يا رجاله

الفيلسوف الشادي
23-08-2015, 06:06 PM
حسبي الله ونعم الوكيل في كل من يضيعوا المادة بهذا الهراء الذي لا يتناسب مع طالب ثانوي أدبي وهذا الحشو وهذه الأفكار المهلهلة الغير مترابطة والتي تعد أكاديمية جداً لا تناسب طالب مطلوب منه يعرف شيء عن كل شيء في وسط خضم المواد التي يدرسها بصراحة أنا شايف إن الموضوع ده أصبح كأنه أمر سياسي مراد منه تقليل أعداد الخريجيين لتقليل عدد استيعابهم في الكليات ولجؤهم للكليات والمعاهد الخاصة ، وربنا يعوض علي المادة وعلي التدريس

مستر محمود فتحى سليمان
24-08-2015, 01:09 AM
مأفورين ازاى بس يامستر طب فهمنا طيب من حضرتك نستفيد نعمل اية ؟

ali14855
24-08-2015, 08:16 PM
المادة فعلا تحتاج لطالب تأسس فلسفيا فى سنوات سابقة لانه شتان بين مادرسه الطالب فى السنوات السابقة وبين هذا المحتوى العقيم ويبدو وكأنه علوم بيئية وليست فلسفة ولكنها مصاغة باسلوب فلسفى
الله المستعان شدوا حيلكم يارجالة