مشاهدة النسخة كاملة : بصراحة و محدش يزعل

gonejn
02-09-2015, 06:58 PM
ثورة 30 يونيو المجيدة دى كانت عشان العسكريين و بتوع الشرطة و القضاة يعيشوا و احنا نعيش تحت رجليهم عبيد
شاء من شاء و أبى من أبى
يعنى ايه حتة مطوع فاشل مخدش اعدادية ياخد 7500 و انا محصلش ربع مرتبه و مؤهل عالى
انا باعترف
لقد وقعنا فى الفخ و انضحك عالشعب كله و هنعيش عبيد لشوية مطوعين و امناء شرطة و قضاة بتوع 50%

اسلام ندى
02-09-2015, 10:00 PM
لا حول و لا قوة إلا بالله

حمادة المصرى2
02-09-2015, 11:07 PM
اسكت احسن يقولوا عليك اخوانى وارهابى .

فاارس علي
02-09-2015, 11:43 PM
صح الصح صح

الأستاذ محمد عامر
03-09-2015, 12:11 AM
للأسف كلامك سيغضب العبيد لأنهم يعشقون العبودية

handaha
03-09-2015, 12:25 AM
يامن تحن الى غد في يومه 👳👮👹 قد بعت ماتدري بما لاتعلم 👮👳👹

على اسماعيل 2012
03-09-2015, 01:16 PM
:040vk0::040vk0::040vk0::040vk0::040vk0::040vk0::0 40vk0:
أن تأتي متاخرا خير من أن لا تأتي
أن تعي متأخرا خير من أن تعيش طول عمرك .. مضحوك عليك

ahmedowinat
04-09-2015, 12:05 AM
صدقت ورب الكعبة

seryo
04-09-2015, 12:26 AM
حسبنا الله ونعم الوكيل ومهما طال الليل لابد من طلوع النهار

mohamed_medoo22
04-09-2015, 01:55 AM
حسبى الله ونعم الوكيل فى العسكر

asdxtiger
04-09-2015, 07:26 AM
حسبنا الله ونعم الوكيل فى كل من يظلم

محمد فوزى 459
04-09-2015, 01:27 PM
نحن لا نحقد على أحد ونتمنى الزيادة للكل ولكن تشملنا الزيادة ونتساوى بهم ليس الا

gonejn
04-09-2015, 02:08 PM
بارك الله فيكم جميعا

حربي الخولي
04-09-2015, 04:10 PM
الأخ الذي يتحدث عن ثورة عظيمة قام بها الشعب المصري وأكيد حضرته وإخوانه لم يشاركوا فيها فهم إخوان نكسة 25 يناير وأصبح التوجيه الجديد لهم بالضرب في ثورة 30 يونيو ضمن جروبات مختلفة منها المعلمين لعلهم يستطيعون العودة للنكسة يأخ أعلم أن 30 يونيو ثورة مصرية والجيش والشرطة لولاهم لكنت الآن مشرد مع أهلك طبعا أنت لن تشرد لأن الإخوان سيرحلون من البلاد بمعرفة أمريكا لكن الشعب كان سيشرد أما الحديث من بعض الإخوان عن العبيد فنحن الشعب لسنا عبيدا إلا لله أما أنتم فعبيد المرشد ولن نترك لكم أثر إن شاء الله يإخوان الشياطين وإذا كان أجرك أنت غير راض عنه اترك مكانك لمن يريده وارحل يا إخواني عن بلد تنهض وتقوم احذروا يا معلمي مصر من إخوان الشيطان الذين يريدون عودة فوضتهم ويدعون أنهم غير إخوان طبعا

حربي الخولي
04-09-2015, 04:19 PM
المتطوع اللي مش عجبك ده هو اللي بيحميك ويموت عنك طبعا إذا كنت إخواني فهذا على هواك ويعجبك وترفض أن يأخذ حتى نقودا على استشهاده وإذا لم تكن فعليك أن تترك التدريس وتتطوع لتموت وتأخذ مثل أجره

حربي الخولي
04-09-2015, 04:21 PM
وطبعا واضح أوي الإخوان الإرهابيين في الردود فذلك الإرهابي الذي يقول عن خير أجناد الأرض العسكر والمشكلة أنه المفترض ان يكون معلما ياحسرة على وزارة يملؤها الإخوان الإرهابيين

gonejn
04-09-2015, 08:23 PM
الأخ الذي يتحدث عن ثورة عظيمة قام بها الشعب المصري وأكيد حضرته وإخوانه لم يشاركوا فيها فهم إخوان نكسة 25 يناير وأصبح التوجيه الجديد لهم بالضرب في ثورة 30 يونيو ضمن جروبات مختلفة منها المعلمين لعلهم يستطيعون العودة للنكسة يأخ أعلم أن 30 يونيو ثورة مصرية والجيش والشرطة لولاهم لكنت الآن مشرد مع أهلك طبعا أنت لن تشرد لأن الإخوان سيرحلون من البلاد بمعرفة أمريكا لكن الشعب كان سيشرد أما الحديث من بعض الإخوان عن العبيد فنحن الشعب لسنا عبيدا إلا لله أما أنتم فعبيد المرشد ولن نترك لكم أثر إن شاء الله يإخوان الشياطين وإذا كان أجرك أنت غير راض عنه اترك مكانك لمن يريده وارحل يا إخواني عن بلد تنهض وتقوم احذروا يا معلمي مصر من إخوان الشيطان الذين يريدون عودة فوضتهم ويدعون أنهم غير إخوان طبعا

أولا 25 يناير مش وكسة
ثانيا أنا كمواطن اعيش محترم كأى مواطن فى العالم ليا حقوق و عليا واجبات
ثالثا كل العالم فيها شرطة و جيش يؤدوا دورهم زى حضرتك كمعلم بتؤدى دورك و مسمعناش ان فئة تكوش على كل حاجة
رابعا مش كل حد يختلف مع حضرتك يبقى اخوان " و الله انا مش اخوان"
خامسا اجرى مش راضى عنه اذا كنت حضرتك راضى براحتك انا مش قليل عشان تلميذى ياخد قدى خمس مرات ما كفاية ياخد قدى مرتين ما يضحى عشان مصر لازم يضحى و ياخد قد حضرتك خمس مرات
اخيرا عشان الاختصار أنا مش عبد عند اى حد و الشرفاء زيى كتير احنا عبيد لله بس غيرنا عبد تحت اى عسكرى
اذا كنت حضرتك عايز تسيب مرتبك ليهم انت حر دا حقى و حق ولادى و مش هسيب بلدى لمؤآخذة

gonejn
04-09-2015, 08:36 PM
المتطوع اللي مش عجبك ده هو اللي بيحميك ويموت عنك طبعا إذا كنت إخواني فهذا على هواك ويعجبك وترفض أن يأخذ حتى نقودا على استشهاده وإذا لم تكن فعليك أن تترك التدريس وتتطوع لتموت وتأخذ مثل أجره
المطوع اللى بيحمينى على راسى و انا كمان اللى معلمه و معرفه يعنى ايه بلد و ازاى يحميها و انا كمعلم انا اللى معلم و مربى القائد بتاعه و مش معترض انه ياخد اكتر منى بس ياخد ادى مرتين كفاية اوى و الله يا ريتنى مطوع زيه بالمرتب ده
و بعدين اخى الكريم و المربى الفاضل الوطنية لا تقتصر فقط على العساكر احنا كمان وطنيين
و شكرا

حربي الخولي
04-09-2015, 08:56 PM
ثورة 30 يونيو المجيدة دى كانت عشان العسكريين و بتوع الشرطة و القضاة يعيشوا و احنا نعيش تحت رجليهم عبيد
شاء من شاء و أبى من أبى
انا باعترف
لقد وقعنا فى الفخ و انضحك عالشعب كله و هنعيش عبيد لشوية مطوعين و امناء شرطة و قضاة بتوع 50%
أطلب منك برجاء أن تعدل من تلك الكلمات التي توقع بين الشعب والجيش لو سمحت إن كان هذا ممكنا ولتعلم أن ثورة 30 يونيو مجيدة بالفعل ودي عشان خلع الإخوان اللي الآن بيحاولوا يزعزعوا الشعب المصري بالادعاء أن الثورة كانت لصالح الجيش والشرطة ويعملوا فتنة بين الشعب وجيشه العظيم وشرطته الواعية - أنا لا أقصدك بالطبع من هذه الكلمات وأعيذك ان كون كلماتك في صالح الإخوان الإرهابيين - فإن لم تفعل أرجو أن تحط لنا مفردات مرتب المطوع الفاشل عشان نتأكد من صدق كلامك أو تكون هذه إشاعة مغرضة للوقيعة بين الجيش والشعب وقد لا تكون تقصد ذلك بالطبع و الشعب لا يضحك عليه سوى من الإخوان والطابور الخامس فقط وقد عاد لوعيه وفهم المؤامرة لذلك خرج في ثورة عظيمة
وشكرا

حربي الخولي
04-09-2015, 09:30 PM
إخوان الشيطان في الخارج يتحالفون مع مخابرات دولية ضد مصر وطبعا سيدعمهم إخوان الداخل في الفترة القادمة بنشر شائعات ضد الجيش والشرظة لشق الصف وتحويل مصر لسوريا أو العراق أو ليبيا إليكم الرابط
http://www.elwatannews.com/news/details/798534

gonejn
04-09-2015, 10:34 PM
إخوان الشيطان في الخارج يتحالفون مع مخابرات دولية ضد مصر وطبعا سيدعمهم إخوان الداخل في الفترة القادمة بنشر شائعات ضد الجيش والشرظة لشق الصف وتحويل مصر لسوريا أو العراق أو ليبيا إليكم الرابط
http://www.elwatannews.com/news/details/798534
الاخ الفاضل انا قرات الخبر و قعدت اضحك
الخبر بدون اى مصادر كلام عايم من غير دليل الرجاء مصدر موثوق لو سمح
و بعدين ايه دخل الاخوان باللى بقوله استاذى الفاضل و انا مالى بالمخابرات الدولية
اقرأ موضوعى الاول و ناقشنى فيه متجبش خبر بيقولى مصادر و مخابرات و اخوان
ملناش دعوة بيهم

حربي الخولي
04-09-2015, 10:44 PM
الاخ الفاضل انا قرات الخبر و قعدت اضحك
الخبر بدون اى مصادر كلام عايم من غير دليل الرجاء مصدر موثوق لو سمح
و بعدين ايه دخل الاخوان باللى بقوله استاذى الفاضل و انا مالى بالمخابرات الدولية
اقرأ موضوعى الاول و ناقشنى فيه متجبش خبر بيقولى مصادر و مخابرات و اخوان
ملناش دعوة بيهم
الأخ الفاضل دون أن تضحك ولو ذكرتك بكلامك عن الدفاع عن مرسي والإخوان سوف تضحك أكثر
المهم أنا أطالبك بان تضع صورة من مفردات المتطوع اللي ملوش لزمة كما ذكرت حتى يتبين لنا صدقك وأنك لا تروج إشاعات تضر مصر وأظن هذا في صلب موضوعك

حربي الخولي
04-09-2015, 10:58 PM
شاء من شاء و أبى من أبى
انا باعترف

أرجو من الأخ مع تقديمه الدليل على المرتب الذي ذكره للمتطوع الفاشل في رأيه أن يذكر لنا ويحدد من الذي ضحك على الشعب المصري حتى نواجه بأقوال الأخ ونذكر له ما قاله الأخ ليبرر لنا لماذا ضحك على الشعب المصري وأوقعنا في الفخ كما يذكر الأخ وهذا في صلب موضوع الأخ

sadq7
05-09-2015, 12:54 PM
يعنى بالعربى الفضيح كدة الراجل فشل فى الشيطنة فلجأ إلى لغة التهديد بقانون الإرهاب الجديد الذى يقضى بعقوبات مشددة على ما يسمون بمروجى الإشاعات .. ربنا يجعل كلامنا خفيف عليهم.
نصيحة لله خفوا انتقادتكم شوية با جماعة وابعدوا عن السياسة خلونا فى أخبار المعلمين والتعليم وبلاها سياسة .

gonejn
05-09-2015, 01:01 PM
أرجو من الأخ مع تقديمه الدليل على المرتب الذي ذكره للمتطوع الفاشل في رأيه أن يذكر لنا ويحدد من الذي ضحك على الشعب المصري حتى نواجه بأقوال الأخ ونذكر له ما قاله الأخ ليبرر لنا لماذا ضحك على الشعب المصري وأوقعنا في الفخ كما يذكر الأخ وهذا في صلب موضوع الأخ
انا مش هجيبلك مفردات مرتب المطوع عشان دى اسرار عسكرية انا هجيبلك كلام احمد موسى و هوة بيكلم عن مرتبات امناء الشرطة
مع العلم ان مرتب امناء الشرطة اقل كتير من المطوعين

http://www.tahrirnews.com/posts/287760/%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%8A%D8%AF%D9%8A%D9%88.. %20%D8%A3%D8%AD%D9%85%D8%AF%20%D9%85%D9%88%D8%B3%D 9%89%20%D9%8A%D9%83%D8%B4%D9%81%20%D8%B9%D9%86%20% D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%A8%20%D8%A3%D9%85%D9%86 %D8%A7%D8%A1%20%D8%A7%D9%84%D8%B4%D8%B1%D8%B7%D8%A 9%20%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%B5%D9%85%D9% 8A%D9%86
عرض الإعلامي أحمد موسى مرتبات أمناء الشرطة، الذين اعتصموا، أمام مديرية الأمن بالشرقية، والتي تتضمنت مرتبات أمين شرطة ممتاز أول ارتفعت من 5712 جنيهًا لتصبح 7872 جنيهًا، وأمين ممتاز ثان من 4512 جنيهًا إلى 6312 جنيهًا، وأمين ممتاز ثالث من 3552 جنيهًا إلى 4992 جنيهًا، مؤكدًا أنه ليس ضد هذه الرواتب طالما قانونية.

وقال "موسى"، خلال برنامجه "على مسؤوليتي"، على قناة "صدى البلد"، أمس الاثنين: "هناك وكلاء وزارة ومهندسين وأطباء، مرتباتهم ربع رواتب هؤلاء الأمناء، مضيفًا: "مرتباتنا في الأهرام قسمًا بالله بعد 30 سنة خدمة لم تصل إلى ثلثي راتب هؤلاء الأمناء من صحفي لمدير التحرير".

وتساءل موسى: "هل هذا وقت النزول للشارع لطلب مثل تلك المطالب، هو دة وقت نتكلم فيه عن زيادات في الرواتب؟، وزير الداخلية لا يملك، رئيس الجمهورية ولا الحكومة لا يملكون، هتجيب 4 مليار منين".

magedAhmed_00
05-09-2015, 03:32 PM
حسبى الله ونعم الوكيل

حربي الخولي
05-09-2015, 03:48 PM
انا مش هجيبلك مفردات مرتب المطوع عشان دى اسرار عسكرية انا هجيبلك كلام احمد موسى و هوة بيكلم عن مرتبات امناء الشرطة
مع العلم ان مرتب امناء الشرطة اقل كتير من المطوعين

http://www.tahrirnews.com/posts/287760/%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%81%d9%8a%d8%af%d9%8a%d9%88.. %20%d8%a3%d8%ad%d9%85%d8%af%20%d9%85%d9%88%d8%b3%d 9%89%20%d9%8a%d9%83%d8%b4%d9%81%20%d8%b9%d9%86%20% d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%a8%20%d8%a3%d9%85%d9%86 %d8%a7%d8%a1%20%d8%a7%d9%84%d8%b4%d8%b1%d8%b7%d8%a 9%20%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%b9%d8%aa%d8%b5%d9%85%d9% 8a%d9%86
عرض الإعلامي أحمد موسى مرتبات أمناء الشرطة، الذين اعتصموا، أمام مديرية الأمن بالشرقية، والتي تتضمنت مرتبات أمين شرطة ممتاز أول ارتفعت من 5712 جنيهًا لتصبح 7872 جنيهًا، وأمين ممتاز ثان من 4512 جنيهًا إلى 6312 جنيهًا، وأمين ممتاز ثالث من 3552 جنيهًا إلى 4992 جنيهًا، مؤكدًا أنه ليس ضد هذه الرواتب طالما قانونية.

وقال "موسى"، خلال برنامجه "على مسؤوليتي"، على قناة "صدى البلد"، أمس الاثنين: "هناك وكلاء وزارة ومهندسين وأطباء، مرتباتهم ربع رواتب هؤلاء الأمناء، مضيفًا: "مرتباتنا في الأهرام قسمًا بالله بعد 30 سنة خدمة لم تصل إلى ثلثي راتب هؤلاء الأمناء من صحفي لمدير التحرير".

وتساءل موسى: "هل هذا وقت النزول للشارع لطلب مثل تلك المطالب، هو دة وقت نتكلم فيه عن زيادات في الرواتب؟، وزير الداخلية لا يملك، رئيس الجمهورية ولا الحكومة لا يملكون، هتجيب 4 مليار منين".

طب لما أنت عارف أنها أسرار عسكرية عرفتها منين حضرتك ثانيا أمناء الشرطة كذبوا ما جاء بالحلقة ورفعوا عليه قضية وتقدر تتأكد من ذلك لكن المهم أرجو أنك متبقاش تروج شائعات لا تملك عليها دليل سوى قول أحمد موسى الذي أعلم مدى كرهية الإخوان له يا أخ وبعدين نروح بعيد ليه على فكره أنا من الممكن أعرض مشاركة حضرتك ورأيك في مرتبات المطوع اللي ملوش لزمه على هذه الجهات وهي ترسل لنا رد - أنا لي عملي بالصحافة أيضا حيث أعمل كديسك بجريدة المساء - وبذلك نتأكد من صدق حضرتك أو إزاعة شائعات عن مصر وعن ثورة 30 يونيو اللي انضحك بيها كما تقول على الشعب المصري

مصري عزيز
05-09-2015, 04:02 PM
صدقت يا أستاذ حربي فهذه العصابة الخائنة أعوان الشيطان التي تطيغ مرشدها طاعة عمياء دون تفكير كطيع من الخرفان لم يدخلو بلدا إلا وحل به الخراب والموت وقد خذلهم الله تعالى في مصر أرض الأ بطال وأذلهم وشتت جمعهم وسخر لمصر بطلا وقائدا عظيما يقف خلفه شعب عظيم وجيش شجاع حمى البلاد من هذه العصابة المأفونة أرانا الله فيهم آياته وحفظ الله مصر وشعبها ورئيسها العظيم عبد الفتاح السيسي شاء من شاء وأبى من أبى .

حربي الخولي
05-09-2015, 04:18 PM
يعنى بالعربى الفضيح كدة الراجل فشل فى الشيطنة فلجأ إلى لغة التهديد بقانون الإرهاب الجديد الذى يقضى بعقوبات مشددة على ما يسمون بمروجى الإشاعات .. ربنا يجعل كلامنا خفيف عليهم.
نصيحة لله خفوا انتقادتكم شوية با جماعة وابعدوا عن السياسة خلونا فى أخبار المعلمين والتعليم وبلاها سياسة .
هو مين ده يا أخ يا خبير اللي فشل في الشيطنة وشيطنة إيه اللي بتتكلم عليها هو أنتم عاوزين تدمروا البلد وتروجوا إشاعات دون دليل ومحدش يرد عليكم أنا طالبته الأخ بالدليل على ما يقول أين التهديد إذا أما القانون فيطبق على مروجي الشائعات لتدمير البلد يا معلمين وربنا يباعد بين المروجين للشائعات إخوان الشيطان وبين مصر ويحفظها دائما منهم يا أخ

sadq7
05-09-2015, 04:20 PM
هو مين ده يا أخ يا خبير اللي فشل في الشيطنة وشيطنة إيه اللي بتتكلم عليها هو أنتم عاوزين تدمروا البلد وتروجوا إشاعات دون دليل ومحدش يرد عليكم أنا طالبته الأخ بالدليل على ما يقول أين التهديد إذا أما القانون فيطبق على مروجي الشائعات لتدمير البلد يا معلمين وربنا يباعد بين المروجين للشائعات إخوان الشيطان وبين مصر ويحفظها دائما منهم يا أخ
العفو يا حربى باشا هو فيه حد يقدر يتهم معاليك.

sadq7
05-09-2015, 04:25 PM
صدقت يا أستاذ حربي فهذه تحيا مصر تحيا مصر تحيا مصرالعصابة الخائنة أعوان الشيطان التي تطيغ مرشدها طاعة عمياء دون تفكير كطيع من الخرفان لم يدخلو بلدا إلا وحل به الخراب والموت وقد خذلهم الله تعالى في مصر أرض الأ بطال وأذلهم وشتت جمعهم وسخر لمصر بطلا وقائدا عظيما يقف خلفه شعب عظيم وجيش شجاع حمى البلاد من هذه العصابة المأفونة أرانا الله فيهم آياته وحفظ الله مصر وشعبها ورئيسها العظيم عبد الفتاح السيسي شاء من شاء وأبى من أبى .
تحيا مصر تحيا مصر تحيا مصر

حربي الخولي
05-09-2015, 04:29 PM
العفو يا حربى باشا هو فيه حد يقدر يتهم معاليك.

أنا مش باشا ولا بيه يا معلم يا خبير وتقدر ببساطة أنت أو أي حد تتهمني إن ذكرت شيئا دون دليل وهو ما طالبت الاخ به فقط

sadq7
05-09-2015, 04:31 PM
أنا مش باشا ولا بيه يا معلم يا خبير وتقدر ببساطة أنت أو أي حد تتهمني إن ذكرت شيئا دون دليل وهو ما طالبت الاخ به فقط
ده تواضع كبير منك يا باشا
ربنا يخليكو لينا احنا عيشييت على حسكو.

حربي الخولي
05-09-2015, 04:33 PM
إلى هنا أنتهى الموضوع من جهتي وربنا يحمي مصر دائما من من يريد تدميرها ويرد كيدهم إلى نحورهم وليس القانون أو غيره

لا إله إلا الله محمد رسول الله

seyamramadan
05-09-2015, 11:40 PM
حسبنا الله في كل ظالم وفي كل من يطبل له ويعاونه

gonejn
06-09-2015, 01:28 PM
حسبنا الله في كل ظالم وفي كل من يطبل له ويعاونه
اللهم آمين

sadq7
06-09-2015, 04:08 PM
مرتبات قواتنا المسلحة أمن قومى
وامتيازات قضاءنا الشامخ وشرطتنا خط أحمر.
واللى مش عاجبه يروح قطر أو تركيا.
مش عاجبك مرتبك استقيل وروح قطر يا أخى روح مع الإخوان تركيا دى بلادنا واحنا حرين فيها

ضياء الجمل
06-09-2015, 04:32 PM
مصر بقى فيها 1- جيش مصر 2- قضاء مصر 3- شرطة مصر 4 - الرعاع ا وكلاب مصر او بقية مصر ولا حول ولا قوة الا بالله

ضياء الجمل
06-09-2015, 04:43 PM
أولا 25 يناير مش وكسة
ثانيا أنا كمواطن اعيش محترم كأى مواطن فى العالم ليا حقوق و عليا واجبات
ثالثا كل العالم فيها شرطة و جيش يؤدوا دورهم زى حضرتك كمعلم بتؤدى دورك و مسمعناش ان فئة تكوش على كل حاجة
رابعا مش كل حد يختلف مع حضرتك يبقى اخوان " و الله انا مش اخوان"
خامسا اجرى مش راضى عنه اذا كنت حضرتك راضى براحتك انا مش قليل عشان تلميذى ياخد قدى خمس مرات ما كفاية ياخد قدى مرتين ما يضحى عشان مصر لازم يضحى و ياخد قد حضرتك خمس مرات
اخيرا عشان الاختصار أنا مش عبد عند اى حد و الشرفاء زيى كتير احنا عبيد لله بس غيرنا عبد تحت اى عسكرى
اذا كنت حضرتك عايز تسيب مرتبك ليهم انت حر دا حقى و حق ولادى و مش هسيب بلدى لمؤآخذة
كلام محترم جدا الى متى سيظل الواحد خايف يتكلم لا يقولوا عليه اخوان