مشاهدة النسخة كاملة : المفاجأة الكبرى (قصة مثيرة للغاية)


حسام صلاح
19-03-2006, 01:55 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



أقرأ من البداية </span>7
7
7
7
7
7
7

<span style=\'color:orange\'>من فضلكم ممنوع دخول أصغر من سن 18


قصة غريبة ومرعبة. اليكم هذه القصة الغريبة التي يقشعر لها البدن وهي لعبرة وموعظة لكل شخص , نرجو التمعن بها , ولكن نطلب ان لا تقرأ على يد من هو او هي اصغر من سن 18 ..

القصه تقول انة فيه بنت تتعلم في الثانويه واسمها عبير , مره راحت السوق مع امها , وقابلت واحد واخذت رقم تلفونه واتصلت عليه , تعرفت عليه وهو اسمه خالد , المهم تعرفو على بعض وزادت العلاقه وقويت بينهم ...المهم كل واحد منهم عايز يقابل الثاني , وفجاة وجدوا طريقة , جت لخالد فكرة ممتازة.

قال : عبير إية رايك نتقابل عند المدرسه..

قالت عبير : أزاى وضح؟

قال : أسمعي انتي أبوكى بينزلك الصبح عند المدرسة ويروح على شغلة صح؟

قالت : صح مزبوط..

قال : أنا هاجيليك وبتركبي معي..

قالت : بس المدير بعدها هيتصل على بيتنا ..

قال : أقطعى كابل التليفون من النقطة وارتاحي..

قالت : بس انا خايفة..

قال : جربي وبنشوف..

المهم راح ابو عبير ووصل بنته للمدرسه ومشى .. وثواني الا خالد واقف وركبت عبير بسرعه وراحوا يفطرو في مطعم بعيد وصاروا يحكوا والوقت يجرى ..

الساعة 12:15 راح خالد ونزل عبير ورجعت البيت وهي خايفة بس ما حدى دري بالموضوع .. واتصلت بخالد اول ما رجعت البيت وقالت له ان اهلها ما عرفوا وطمنته.

قال خالد : إية رايك اقابلك بكره؟

قالت : لا لا لا مش كل مرة بتسلم الجرة.

قال : المرة دية جايب لك هدية.

قالت : خلاص هشوف الوضع.

وجة خالد في الوقت نفسه وركبت عبير.

المهم صارو يتقابلوا اسبوع كامل بالطريقة دية .. كل يوم..

وجاء يوم السبت اليوم اللي نسيت فيه عبير تقطع كابل التليفون من النقطة اللى فى حتتهم .. وطلعت مع خالد ..

التلفون يرن على البيت .. قامت أم عبير ردت (صباح الخير)..

أم عبير: الووو

المدير :: الوو السلام عليكم.

أم عبير : عليكم السلام مين بيكلم ؟؟

المدير : أنا الاستاذ احمد مدير المدرسة اللي بتتعلم فيها بنتك.

ام عبير : أهلا أهلا إية خير إن شاء الله !

المدير : لا ما فيه الا خير بس عبير بقالها اسبوع ما تحضرهل هى مريضة؟؟

أم عبير : كيف؟ ( تمتمت شوية) وقالت , أه الله يسلمك البنت مرضت شوية.

المدير : طيب الف حمد الله على سلامتها مع السلامة.

أم عبير دارت بها الدنيا ولم تدري ماذا تفعل وهل تقول لابو عبير عن الموضوع , ام تمسك البنت وتسألها؟؟

المهم قالت ام عبير لأبو عبير عن كل شيء, وقال أسمعي اوعك تقولي لها أي اشي , أنا بشوف فين بتروح..

ويوم الاحد وصّل أبو عبير بنته ومشى شوي ووقف على جنب الطريق والا هالسيارة تأتى , وتركب بنته.

ومشى وراها ابو عبير لحد ما اخذ خالد عبير على بيتهم , ابو عبير نزل من سيارته وطلع على السلم على الطابق الثالث بالتحديد.


خبط ابو عبير على الباب , والا عبير بتفتح الباب بنفسها , شافها ابوها , ضربها وهي هربت على المطبخ واخذت سكينة عشان تخوف ابوها , وغلطت وطعنته في صدره وفي قلبه ( 30 طعنة) وقع الأب على الارض , وجاء خالد وشاف الموقف وقال لعبير , تعالي احمليه معي لازم نحطو في الحمام , وقاموا حطوه في الحمام , وفتحوا المية وصاروا يغسلوا فيه , وحطوا عليه صابون الغسيل عشان الرغوة وعشان ما يظل اثر للدم.

ورجعت البنت للمدرسة وهي تفكر في الي صار حقيقه ولا خيال ..المهم طلعت من المدرسة ورجعت في الباص على البيت وصارت ترن على جرس الدار , والا بالمفاجأه الغريبه.


*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

أبوها فتح لها الباب.



وصرخت وقالت : يابا مش معقول انت عايش؟ كيف؟

*


*

*

*

*

*

رد وقال ابوها : مع صابون تايد للغسيل ما في مستحيل.



هاهاهاهاهاهاها




معلش تعيشو وتاخدو غيرها



هههههههههههه

الدجنوشة
19-03-2006, 08:57 AM
والله كان قلبي حاسس انه مقلب
بس حلوة يا حسام

doko
19-03-2006, 11:25 AM
هههههههههههههههههههههههه يخرب بيت جمالك

نا القصة شدتنى وقولت هتخض
بس بجد تنفع

المخلص الي الابد
19-03-2006, 11:26 AM
ههههههههههههههه

حلوة يا حسام ومشكور علي المقلب

حسام صلاح
19-03-2006, 12:34 PM
العفو يجماعة على إية

شكرا ليكم (الدجنوشة , دوكو , إبراهيم الفلسطينى)

ومعلش تعيشوا وتاخدو غيرها

محمد البري
19-03-2006, 12:48 PM
هههههههههههههههههههههههه بس انا عارف الحكايه دي يا مان وعملت المقلب في صحابي لغايه ما اكلت موقف بجد ما يعلم بيه الا ربنا


هاحكيه ليك
انا في مره كنت رايح مشورا كسلت قلت اخد تاكسي اوكى
المهم انا كنت رايح اجيب طلبات

واحنا في نص الطريق وبدردش مع السواق طلعت لينا واحده قالت للسواق ممكن توصلني للمول قالها ماشي

المهم ركبت جنبي وكان معاها حاجات بقى شرياها كانت عمله شوبينج يعني
المهم انا كان معايا 200 جنيه 150 في المحفظه و50 في جيبي والباقي في جيب القميص كان فكه للحساب على اجره التاكسي وحاجات من دي يعني

المهم الفتاة دي كانت حوالي 20 سنه

ايه بقى اللي حصل قبل ما تركب ادتني الشنطه بتاعتها عقبال ما تجيب الحاجات اللي شرياها اوكى

عمك بقى مسك الشنطه ولما بقى وصلنا للمول جات البنت قالت ليا الخمسين جنيه يا حرااااااااااااامي ؟

جيت قلت اتقي الله خمسين جنيه ايه وبتاع ايه؟
قالت طيب افتتشك

وللاسف كان معايا خمسين جنيه برا المحفظه

جات قالت لازم نروح القسم قلت ليها وماله نروح

المهم الناس اتلمت وكان منظري بجد موش قادر اوصف
دخلنا القسم ويا سبحان الله علة القدر
لقيت جوه ضابط اول ما دخلنا قال للبنت هوه انتي كل يوم هتجيلنا ولا ايه

وقعد بقى يقول ليا معلش يا انته اسمك ايه؟
قلت ليه محمد
قال طيب انا متأسف وقال احكي على اللي حصل

قلت ليه كل حاجه وقلتله كمان انها ضربتني بالقلم في نص الشارع ولولا انا كنت صايم لكنت ضربت 100 قلم ولان مينفعش ولد يضرب بنت فكتمت غيظي جوايا

قالي طيب كده موش هتطلع من هنا غير لما تضربها بالقلم قلت له لا ازاي ارجوك قال والله موش هتطلع غير لما تضربها بالقلم


غمضت عيني ورفعت ايدي واهوه هاضربها
/
//
///
////
/////////


////////////////////

//
//
///
///
////
///
///
///

لقيت ايدي نزلت على الكوميدينو والمنبه في الموبايل بيرن ولقيت والدتي بتقولي يلا يا محمد قوم روح المدرسه

حسام صلاح
19-03-2006, 12:55 PM
هاهاهاها

معلش يامحمد

بعد كدة ماتركبش تاكسى تانى

ابقى خدها موتورجل

وماتحطش فلوس فى جيبك تانى

(أبقى هاتهالى) هاهاهاها :D

الحلم دة حلمت بة النهاردة ولا أمتى

محمد البري
19-03-2006, 12:58 PM
ههههههههههههههه
لا حلمت بيه من زمان يا مان

حسام صلاح
19-03-2006, 01:02 PM
مش عارف أقولك إية والله

تلاقيك كنت متقيلها فى الأكل قبل ماتنام ولا حاجة

هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها

محمد البري
19-03-2006, 01:05 PM
معلش هوه شكلها تخاريف قبل الامتحان
ههههههههههههههههههههههه


هاروح لدكتور المعيز اللي عندنا اجيب نغمه جديده للموبايل بس هوه موش موبايلي

حسام صلاح
19-03-2006, 01:07 PM
والله عندك حق

الواحد قبل الأمتحانات بتجيلووو حالة

بيبقى خلاص ماشى يخرف

واحد يقولو أسمك أية يقولو يوم الأربع

وحاجات من دية كدة

ربنا يكون فى عوننا

محمد البري
19-03-2006, 01:09 PM
هههههههههههههههههههههههه

لا لما الواحد يجي يقولي اسمك ايه اقوله انا يقولي اه

اقوله والله انا علمي علوم
واقوله حاجات في المنهج

Flower
19-03-2006, 09:44 PM
موضوع جميل

ولكن مكرر

حسام صلاح
20-03-2006, 01:04 PM
متشكر لكى أختى العزيزة Flower ولكن اود ان اعرف فى أى قسم هذا الموضوع مكرر

وشكرا على التنبية