مشاهدة النسخة كاملة : عايز اعرف نظام الغياب فى اولى ثانوى

karateman2020
14-10-2008, 05:02 PM
السلام عليكم

ارجوكم عايز اعرف نظام الثانوى فى الغياب فى اولى قانوى ضرورى اوى
والف شكر

stoneKane
14-10-2008, 11:12 PM
بص انا فى 3 ثانوى دلوقتى بس ايام اما كنت 1 ثانوى كانوا بيهتموا بالغياب جداااااا من اول السنه اللى فاتت مبقاش فيه حاجه اسمها غياب من الاساس

طالبه متفوقه
14-10-2008, 11:56 PM
عندنا بالمدرسه الغياب صعب جدااااا
اذا غبت 6 ايام متواصله يجيلك جواب من المدرسه ( بالرفد).
اما اذا غبت 6 ايام غير متواصله ياتي لك انذار بالرفد
ملللللللللللللللللل
لان في اعمال سنه

Messenger of Peace
15-10-2008, 12:21 AM
احنا بقى دخل استاذ بــ:abdoog8::stickjo4: قال كلام والله العظيم مش مو يتقال ده مش اي حاجة خالص وحاجة اخر اللى كان مضايقني يقولك كله بالقاون واعمل اللى انت عايزه ليك 28 يوم في السنة كلها وتتفصل وممكن تعيد قيده بفلوس ابزك يـا ........... حقك قانوني واحنا حقنا نرفض اعادة القانون حقنا دون ابدءا السبب او سوء سير وسلوك افتراء مثلا مجتش ببنطلون ازرق قماش شنطو سوداء سادة شراب ابيض شعرك شعر جيش بص بقى لو نسيت الكشكول سوء سير وسلوك و اتكلمت في الحصة سوء سير وسلوك نسيت واجب سوء سير وسلوك .................................................. ................. سوء سير وسلوك
وفي الاخر تأخذ استمارة 6
والله والله والله
الاستاذ ده لو كان اتسجله كان اتفصل مش استاذ ده افظع من سائق عربية كارو ..........
المصيبة ان احنا مش جت فكرة التسجيل غير لما مشي والحوار ده عملو مع 12 فصل اولى ثانوي

طالبه متفوقه
15-10-2008, 12:28 AM
احنا بقى دخل استاذ بــ:abdoog8::stickjo4: قال كلام والله العظيم مش مو يتقال ده مش اي حاجة خالص وحاجة اخر اللى كان مضايقني يقولك كله بالقاون واعمل اللى انت عايزه ليك 28 يوم في السنة كلها وتتفصل وممكن تعيد قيده بفلوس ابزك يـا ........... حقك قانوني واحنا حقنا نرفض اعادة القانون حقنا دون ابدءا السبب او سوء سير وسلوك افتراء مثلا مجتش ببنطلون ازرق قماش شنطو سوداء سادة شراب ابيض شعرك شعر جيش بص بقى لو نسيت الكشكول سوء سير وسلوك و اتكلمت في الحصة سوء سير وسلوك نسيت واجب سوء سير وسلوك .................................................. ................. سوء سير وسلوك
وفي الاخر تأخذ استمارة 6
والله والله والله
الاستاذ ده لو كان اتسجله كان اتفصل مش استاذ ده افظع من سائق عربية كارو ..........
المصيبة ان احنا مش جت فكرة التسجيل غير لما مشي والحوار ده عملو مع 12 فصل اولى ثانوي

ههههههههههههه الله يكون بعونك احنا لو عندنا مدرس/ه مثل كدا بمدرستنا كنا طفشناه
الحمد لله المديره بتاعتنا طيوبه ما بتقول هيك

karateman2020
15-10-2008, 04:26 AM
ايه ده دى مفرمه مش ثانوى خالص بس انا كنت اعرف نظام ال 15 منتصلين و30 منفصلين بس معرفش بيطبق ولا لا
انا بسال بس علشان المدرس الى بياخد الغياب عمل علينا راجل وناوى يشتغلنا فى الازرق فعايز افهم حدود الموضوع

عطر الجنه
15-10-2008, 10:40 AM
هههههههههههههههههههههههههههه انتو بتفكروا في الغياب من اول ثانوي روحوا ورجلكوا فوق رقبتكوا يوم متغيبوا يوم ولا اتنين عشان عيانين مش اكتر اما بقي نظام الغياب
ام 28 منفصل او 15 متصل علي ما اظن بس فيه مدارس بتستعبط بتديك ورقه فصل بعد ست او عشر تيام وبلاش فشل روحوا المدراس امال في تانيه وفي تالته هتعملوا ايه

stoneKane
16-10-2008, 03:01 PM
انا السنه اللى فاتت اعدت من اول شهر 3 عشان الامتحانات وكده وجالى جواب على اخر شهر خمسه انى غبت 19 يوم بس مع انى كنت عديت الرقم ده !!!!!

Designer.EnG
24-10-2008, 11:55 AM
انا في اولي ثانوي وعندنا الغياب 15 متصلين و 30 منفصلين وإعادة القيد مرتين بس خلال 3 سنين واللي مش هيعيد يتحول منازل بس احنا مدرسة عسكرية

حلاا
24-10-2008, 12:03 PM
احنا عندنا نظام الغياب فى مدرستنا

15 يوم متصل و30 يوم منفصل فى السنه كلها

واعاده القيد مرتين فى 3 سنين

ده النظام عندنا

معرفش ممكن تفرق من مدرسه لمدرسه ولا لا

mahmood1888
02-02-2009, 08:43 PM
ابنائى الاعزاء
الغياب مش نظام مدرس يقوله الغياب له قوانين وعدد من الايام لارسال انذارات سواء صف اول او ثان او ثالث
اذا كانت ادارة المدرسة تتغاضى ده شىء اخر
لكن هناك قانون ينظم عمليه الغياب والغياب بعذر والمرضى