بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   تاليف قصة من ثلاث كلمات*** (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=139008)

Ayman Inventor* 25-07-2009 09:44 PM

خلاص نختار الثلاثة كانت الطارقة ساحرة

GAMALEWEES 25-07-2009 09:45 PM

يا ايمن ما انت اللغبطنا انا عدلت لما انت عدلت

GAMALEWEES 25-07-2009 09:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman* (المشاركة 1440481)
خلاص نختار الثلاثة كانت الطارقة ساحرة

ففتح لها واحد من الثلاثة

Ayman Inventor* 25-07-2009 09:47 PM

ماهو انا اتلخبطت اجىمعاكم يمين لقيتكم دخلتم شمال عدلت لشمال لقيتكم عدلتم ليمين اخترو يمين ولا شمال:d

Ayman Inventor* 25-07-2009 09:48 PM

دفعته وهى مندفعة إلى الداخل

GAMALEWEES 25-07-2009 09:50 PM

فقال لها الشاب ماذا تريدى

**تسابيح** 25-07-2009 09:52 PM

كان هناك طفلة تدعى سارة وكانت جالسة مع جدتها الساحرة .
وكانت الفتاة تحب أن. تسمع قصصا خيالية من جدتها
فبدأت جدتها بسرد حكاية وقالت .فى ليلة عاصفة
دخل المدينة شخص غريب يدعى مالك
كان يمسك في يده .عصا طويلة مسننة الطرفين
ودخل على حانة الزوار وتوجه مباشرة الي منضده ....
وجلس ونادى النادل بصوت اجش وقوي
قال:: أريد كوب من الدم .........ولكن النادل تفاجأ من رؤيته
فابرز الغريب اسنانه للنادل فارتعد النادل من الخوف
واسقط الكأس من يده .... وأخذت فرائسه ترتجف ...وإذا بالرجل يصرخ ثانيةفقدم الدماء للغريب مرتعدا فشرب الدم وحمرت عينه .فهب واقفا كالصنديد ...



وتحول لوحش مفترس و قال انا الساحر الشرير اكل لحوم البشر ودق بعصاه الأرض..وهم ليأكل النادل ....فإذا بالنادل يصرخ
وهو يهرب وبالجانب الأخرمنالقصة كان الأمير فارس نائماً ...فجاة استيقظوا من نومهم على صوت قوى ...صوت اضطرب بالخارج



ياااااااااااااااريت نكمل كدا ايه رايكم ؟؟؟

Dr.love ferdos paradise 25-07-2009 09:52 PM

ياريت ياجماعه حد يقول القصه وصلت لحد فين عشان انا مش فهمه حااااااااااااجه خاااااااااالص

Ayman Inventor* 25-07-2009 09:53 PM

((كانو شباب من الحضر ))
فبالتالى اتفزعو منها
وثب الأثنان الأخران بسرعة

Ayman Inventor* 25-07-2009 09:57 PM

طب كملوا على كده ادى القصة من اولها حتى الأن

كان هناك طفلة تدعى سارة وكانت جالسة مع جدتها الساحرة .
وكانت الفتاة تحب أن. تسمع قصصا خيالية من جدتها
فبدأت جدتها بسرد حكاية وقالت .فى ليلة عاصفة
دخل المدينة شخص غريب يدعى مالك
كان يمسك في يده .عصا طويلة مسننة الطرفين
ودخل على حانة الزوار وتوجه مباشرة الي منضده ....
وجلس ونادى النادل بصوت اجش وقوي
قال:: أريد كوب من الدم .........ولكن النادل تفاجأ من رؤيته
فابرز الغريب اسنانه للنادل فارتعد النادل من الخوف
واسقط الكأس من يده .... وأخذت فرائسه ترتجف ...وإذا بالرجل يصرخ ثانيةفقدم الدماء للغريب مرتعدا فشرب الدم وحمرت عينه .فهب واقفا كالصنديد ...



وتحول لوحش مفترس و قال انا الساحر الشرير اكل لحوم البشر ودق بعصاه الأرض..وهم ليأكل النادل ....فإذا بالنادل يصرخ
وهو يهرب وبالجانب الأخرمنالقصة كان هناك 3 شباب نائمون ببيتهم ...فجاة استيقظوا من نومهم على صوت قوى ...صوت اضطرب بالخارج
كان الطارق ساحرة دفعته وهى مندفعة إلى الداخل فقال لها الشاب ماذا تريدى

((كانو شباب من الحضر ))


فبالتالى اتفزعو منها



وثب الأثنان الأخران بسرعة



you_my_lovely 25-07-2009 09:57 PM

فكره جميله والله موضوع القصه
عموما ان شاء الله أشترك معاكم من القصه الجايه علشان مقطعش أفكاركم فى القصه دى
أتمنى انكم تقبلوا بإنضمامى معكم
:av4056bb7jp3::av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:
ومتابع إن شاء الله لحد ما أشوف القصه دى ها تنتهى على إيه:)

BaNZeR 25-07-2009 09:59 PM

بقولكو ايه انتو كده بوظتو القصة خالص ونقلتو عالجانب الآخر

مفيش واحد فيكو ملتزم بالتلات كلمات برده
كل واحد بيحط جملة من دماغه

بعد ما النادل صرخ وجري
ياريت كل واحد يضيف 3 كلمات بس
وانا راجعلكو بعد ما تظبطو القصة

**تسابيح** 25-07-2009 10:00 PM

كان هناك طفلة تدعى سارة وكانت جالسة مع جدتها الساحرة .
وكانت الفتاة تحب أن. تسمع قصصا خيالية من جدتها
فبدأت جدتها بسرد حكاية وقالت .فى ليلة عاصفة
دخل المدينة شخص غريب يدعى مالك
كان يمسك في يده .عصا طويلة مسننة الطرفين
ودخل على حانة الزوار وتوجه مباشرة الي منضده ....
وجلس ونادى النادل بصوت اجش وقوي
قال:: أريد كوب من الدم .........ولكن النادل تفاجأ من رؤيته
فابرز الغريب اسنانه للنادل فارتعد النادل من الخوف
واسقط الكأس من يده .... وأخذت فرائسه ترتجف ...وإذا بالرجل يصرخ ثانيةفقدم الدماء للغريب مرتعدا فشرب الدم وحمرت عينه .فهب واقفا كالصنديد ...



وتحول لوحش مفترس و قال انا الساحر الشرير اكل لحوم البشر ودق بعصاه الأرض..وهم ليأكل النادل ....فإذا بالنادل يصرخ
وهو يهرب وبالجانب الأخرمنالقصة كان الأمير فارس نائماً ...فجاة استيقظوا من نومهم على صوت قوى ...صوت اضطرب بالخارج
كان الطارق ساحرة دفعته وهى مندفعة إلى الداخل فقال لها الشاب ماذا تريدى
((كانو شباب من الحضر ))
فبالتالى اتفزعو منها
وثب الأثنان الأخران بسرعة ... نحو الباب الخلفي..

Ayman Inventor* 25-07-2009 10:02 PM

مظبطينه كله و3 كلماتملحوظة اللى مابين الأقاش اوصاف مش القصة وباقى الكلام كله ملتزم

Ayman Inventor* 25-07-2009 10:04 PM

كان هناك طفلة تدعى سارة وكانت جالسة مع جدتها الساحرة .
وكانت الفتاة تحب أن. تسمع قصصا خيالية من جدتها
فبدأت جدتها بسرد حكاية وقالت .فى ليلة عاصفة
دخل المدينة شخص غريب يدعى مالك
كان يمسك في يده .عصا طويلة مسننة الطرفين
ودخل على حانة الزوار وتوجه مباشرة الي منضده ....
وجلس ونادى النادل بصوت اجش وقوي
قال:: أريد كوب من الدم .........ولكن النادل تفاجأ من رؤيته
فابرز الغريب اسنانه للنادل فارتعد النادل من الخوف
واسقط الكأس من يده .... وأخذت فرائسه ترتجف ...وإذا بالرجل يصرخ ثانيةفقدم الدماء للغريب مرتعدا فشرب الدم وحمرت عينه .فهب واقفا كالصنديد ...



وتحول لوحش مفترس و قال انا الساحر الشرير اكل لحوم البشر ودق بعصاه الأرض..وهم ليأكل النادل ....فإذا بالنادل يصرخ
وهو يهرب وبالجانب الأخرمنالقصة كان الأمير فارس نائماً ...فجاة استيقظوا من نومهم على صوت قوى ...صوت اضطرب بالخارج
كان الطارق ساحرة دفعته وهى مندفعة إلى الداخل فقال لها الشاب ماذا تريدى
((كانو شباب من الحضر ))
فبالتالى اتفزعو منها
وثب الأثنان الأخران بسرعة ... نحو الباب الخلفي..
فجمعتهم امامها بقواها


جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:27 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.