بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   القسم العلمى و الصحى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=567)
-   -   ضع حلمك او رؤيتك وباذن الله ستجد تأويله هنا (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=355267)

aleman 26-06-2014 11:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeinab mohameed (المشاركة 5900953)
السلام عليكم
انا حلمت انهاردة انى انجبت بنت حلو اوووى وانا لسه متجوزتش لكن مخطوبه

تفسيرى المتواضع والله اعلم:
البنت رزق وخير باذن الله
خير بيجى ليكى او لخطيبك
والله اعلم

noja2 27-06-2014 11:54 AM

جزاك الله الف خير

hinda12 28-06-2014 03:54 PM

راية في المنام شاب اعرفه يتقدم لي وابي يرفض بشدة لان لديه ولد , مع العلم ان الشاب ليس لديه اولاد في الحقيقة

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 29-06-2014 11:08 PM

رأت سيده في النام شخص يناديها في المنام باسمها ثلاثي مع العلم ان لقب جدها هو محمد
وهذا الشخص المجهول يقول انها زوجه اسماعيل محمد وهذا ليس اسم زوجها و لا تعرف احد بهذ الاسم

mesho0o 96 01-07-2014 09:43 AM

لوسمحت تفسرلي هاحلم حلمت انتي جبت بالشهاد 73 وللنتائج قربت تطلع :bosyht9:

محمدفا 05-07-2014 02:43 AM

السلام عليكم
تفدمت لخطبة فتاة, والليلة التي صليت فيها صلاة الاستخارة حلمت ان صديقا لي اعرفه اهداني شيئا مصنوعا من الذهب الابيض.
ارجو تفسير حلمي في اقرب وقت جزاكم الله خيرا.

ياسمينة الشام 07-07-2014 04:09 AM

السلام عليكم

أنا فتاة غير متزوجه ------حلمت أن عيني اليسرى تؤلمني فذهبت الى الطبيب فوجد فيها نقطة حمراء وأخبرني أني ساموت قريباً وحزنت كتيراً وعندها ذهبت الى أمي وقلت لها استئصلو عيني ولا تجعلوني أموت

RAiN 07-07-2014 02:33 PM

كنت فى اولى ثانوى
وانا نايمه
مش عارفه ان كان حلم ولا حقيقه

حلمت ان فيه صوت ناس عماله تكبر حوليه وتقول الله اكبر وى ميكون صوت ملايكه مش عارفه
وحسيت بالم شديد فى رجلى زى متكون روحى بتتسحب من تحت كده

وكان التلفون موجود جمبى كنت عايزه اتصل باى حد يخلصنى باى طريقه بس للاسف لقيته فاصل
وكنت طول الحلم عايزه اقوم وكل حاجه قدامى ضلمه والالم يزيد

ممكن تقوليلى ايه ده لو سمحتى
والصوت اللى سمحته كان صوت الملايكه ولا ايه
بس طول الحلم كل اللى قدامى اسود

ghada_m 09-07-2014 01:43 AM

انا حلمت ان شوفت جدتى ام بابا وهى متوفية من سنتين فى البداية كانت ماسكة 6 جنيه ونص الخمسة قديمة والجنيه ورقةمقطوعة حته منه وفوقيهم نص حديد وكانت ماسكاهم وبتوريهملى انا وماما وتقريبا واحدة من عماتى معرفتش افهم معالم وشها بس تقريبا مش مبسوطة من الفلوس وماما كانت بتتكلم بلهفة انها تغيرهمله او تزودهم ده كان قدام بيتها ودخلنا البيت و لما دخلت على ما اتذكر لقيتها قاعدة بلبس جديد غير لبسها القديم بي اللبس ده كان بتاعى زمان ولقيتها عماله تتضحك وبعد كدة كنت طالعة بيتنا وقفت على قدام البيت وانا طالعة على السلم انا وماما وقالتلى وهى بتتضحك ياغادة تعاليلى بكرة الساعة 6 بالظبط اوعى تغيبى ل7 انا هستناك ياغادة وكانت بتقول بلهفة وانا قولتها متخافيش هجيلك 6 بالظبط ده انا مبنامش وبفضل صاحية للصبح هجيلك علطول وخلص على كدة
بس انا بصراحة خايفة ده يكون معناه ان هموت كمان 3 ساعات ونص من دلوقتى يعنى وكنت خايفة وقعدت ادعى ربنا كتير حتى فى صلاة التراويح وبقيت بتعامل مع اهلى كانها النهاية بس بصراحة انا فرحانة انى هقابل ربنا مفيش حاجة كنت عايزاها فى الدنيا غير رضا ربنا وانى احفظ القراان ( وانا لسة محفظتوش )
ولو ملحقتش اشوف الرد يبقى اكيد روحت لستو اما لو مروحتش هبقى متشوقة اشوف التفسير وشكرا للاستماع ناسف للاطالة :)

محمدالامين82 12-07-2014 05:05 PM

السلام عليكم

رأيت في المنام انني في بهو منزل ثم رايت دب جاء ليطاردني فهربت الى احدى الغرف واغلقت الباب من ورائي وكان معي شخص لااعرف من هو بعدها قام الدب بتكسير الباب فهربت الى غرفة مجاورة للاولى واغلقت الباب بعدها قلت للشخص الذي معي اطفئ النور كي يذهب الدب من هنا واخذ ذلك الشخص مفك وقطع الكوابل الكهربائية فاشتعلت النار فيها ثم انتهى الحلم . ارجو منكم تفسير هذا الحلم وشكرا.

هرنور 18-07-2014 07:34 PM

صديقى رأى في المنام بأني أخبره بوفاة إبني بهدوء ورضا

Mr.Amer 19-07-2014 02:15 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
رأيت ان امى _رحمها الله وامواتنا واموات المسلمين_ تطلب منى ان ابنى لها بيتا

one life23 20-07-2014 12:09 AM

انا بنت غير منزوجه حلمت ان والدتي كانت واقفه معايا وبتقولي انتي مش هتيجي معايا ولالا وانا فضلت اقولها متخافيش انا هاجي معاكي مش هسيبك لوحدك خالص وكانت جميله جدا ساعتها زي ماتكون سنها صغر رغم ان عندها 56 سنه ارجو الافاده شكرا

aleman 20-07-2014 12:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr.amer (المشاركة 5935766)
رأيت ان امى _رحمها الله وامواتنا واموات المسلمين_ تطلب منى ان ابنى لها بيتا

تفسيرى المتواضع والله اعلم:
اكثرى من الصدقات باسم والدتك وادعى لها باستمرار ف
وعامة كلامها وطلبها صدق لانها بدار الحق ونحن بدار الباطل
والله اعلم

aleman 20-07-2014 12:52 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة one life23 (المشاركة 5937281)
انا بنت غير منزوجه حلمت ان والدتي كانت واقفه معايا وبتقولي انتي مش هتيجي معايا ولالا وانا فضلت اقولها متخافيش انا هاجي معاكي مش هسيبك لوحدك خالص وكانت جميله جدا ساعتها زي ماتكون سنها صغر رغم ان عندها 56 سنه ارجو الافاده شكرا

تفسيرى المتواضع:
واضح انك بتسمعى كلام مامتك بصعوبة
فيه تعارض بالافكار بينك وبينها
مراهقة او شباب بقى
بس لاتقلقى دى اضغاث احلام
والله اعلم

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:05 PM.