بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   جامعة الأزهر (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=212)
-   -   اى حد داخل هندسه الازهر بنات القاهره يتفضل بالدخول لو سمحتم (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=154380)

حاتم سعيد 24-09-2009 05:23 AM

انا خريج هندسة الازهر 2005 اتصالات والكترونيات وتدير عام جيد جدا وللاسف لم اوفق فى الحصول على وظيفة فى بلد الكوسة والبطيخ وسافرت برة والحمد للة

ENG.YASSSMINE 27-09-2009 12:52 PM

السلام عليكم انا ياسمين ال عمله التوبك بس غيرت الاسم شويه علشان نواكب العصر وبرحب بكل الاخوه والاخوات :av4056bb7jp3:ال دخلو التوبيك وشكرا على مروركم :078111rg3:وبعتزر لعدم الرد لمده بس ان شاء الله نتكلم على طول وهرد عليكم:slap1qk6:

ENG.YASSSMINE 27-09-2009 12:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng.Rasha (المشاركة 1622768)
الف مبروك يا ياسمين وان شاء الله هاكون معاكى فى كلية الهندسة

ازيك يا رشا لا يا بشمهندسه رشا انا اتشرف بانك تكونى معايا فى الكليه :av4056bb7jp3:وشكرا على مرورك ويا ريت تتفاعلى معنا اكتر فى التوبيك

ENG.YASSSMINE 27-09-2009 01:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الفارس المتألق (المشاركة 1624954)
الف مبروك للجميع
وربنا يوفقنا جميعا يارب
وانا اخوكم محمد والحمدلله معاكم في كلية الهندسه
ومتابع معاكم الموضوع ان شاء الله
واتمني ان الموضوع يكون ساحة حوار وتواصل بيننا
بس يمكن عنوان الموضوع كان عايز يتظبط شويه يا ياسمين
عشان يبين المحتوي اكتر...بس مش مشكله ملحوقه ان شاء الله

الا قوليلي انت مجموعك كام وعايزه تدخلي قسم ايه ان شاء الله

وياريت اللي عنده معلومات اكيده عن المدينه والتقديم يعرفنا

الله يبارك فيك يا بشمهندس ويا رب تتابع معانا الموضوع ويكون فعلا ساحه حوار وتواصل بيننا وفعلا عندك حق كان عنوان الموضوع عايز يتغير شويه بس هى جات بسرعه وخيرها فى غيرها ان شاء الله
انا مجموعى 627.5 وعايزه ادخل قسم عماره ان شاء الله
بالنسبه للمدينه المظروف بينسحب دلوقتى والتقديم يوم 7-10 بس مش عافه مظروف النين فين والله هسأل واقولك وشكرا على الرور

ENG.YASSSMINE 27-09-2009 01:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dodezk (المشاركة 1625818)
الف مبروك يا بشمهندسة
انا كمان هندسة ازهر ان شاء الله
يعني بقينا زمل:d

الله يبارك فيك يا ريت نعرف الاسم ونعرف المجموع

ENG.YASSSMINE 27-09-2009 01:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nana92 (المشاركة 1627853)
اولا مبروووووك عليكي هندسة يا ياسمين

انا زملتك ف الجامعة بس كليةعلوم :)وللاسف اللى ودانى علوم فرق اربع درجات بيني وبين هندسة ههههه
يعنى لو كان تنسيقنا زى البنين كان زمانى دخلت هندسة مرتاحة ... بس يلا الحمد لله

وعلى رايك ربنا يتولانا برحمتو ويعوض صبرنا خييييييييييير

ومبروووووووك مرة تنيه :av4056bb7jp3:

الله يبارك فيكى شكرا يا نانا ويا ريت اعرف اسمك وعلى فكره اقرأى جريده المصرى اليوم فى موضوع حلو عن التنسيق بيتكلمو فيه عن الظلم ال وقع على البنات وبيقولو اننا نقدم شكوه علشان التسويه ودى منظمه حقوق :friendsxs3:المرأه ال انا ما بعترفش بيها بس خلينا نشوف هيعملو ايه

ENG.YASSSMINE 27-09-2009 01:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حاتم سعيد (المشاركة 1630858)
انا خريج هندسة الازهر 2005 اتصالات والكترونيات وتدير عام جيد جدا وللاسف لم اوفق فى الحصول على وظيفة فى بلد الكوسة والبطيخ وسافرت برة والحمد للة

شكرا على مرورك يا بشمهندس:078111rg3: وبما انك اكبر مننا يا ريت تساعدنا وتقولنا نبذه عن الاقسام من ناحيه الدراسه وايه افضل للبنت وايه افضل للولد

علي ابو حجر 28-09-2009 11:14 AM

دا موضوع جميل يابشمهندسة ياسمين ربنا يوفقنا جميعا

الفارس المتألق 28-09-2009 12:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ENG.YASSSMINE (المشاركة 1639919)
الله يبارك فيك يا بشمهندس ويا رب تتابع معانا الموضوع ويكون فعلا ساحه حوار وتواصل بيننا وفعلا عندك حق كان عنوان الموضوع عايز يتغير شويه بس هى جات بسرعه وخيرها فى غيرها ان شاء الله
انا مجموعى 627.5 وعايزه ادخل قسم عماره ان شاء الله
بالنسبه للمدينه المظروف بينسحب دلوقتى والتقديم يوم 7-10 بس مش عافه مظروف النين فين والله هسأل واقولك وشكرا على الرور

انا ان شاء الله ححاول اتابع الموضوع دائما بس خلاص الدراسه يوم السبت الجاي
وانا مش من القاهره .. فلسه ما اعرفش ظروفي .. ربنا يسهل ان شاء الله

وبالنسبه لي..انا مجموعي 643 وبفكر اني ادخل اما نظم وحاسبات او ميكانيكا ان شاء الله

وعايز اشكرك يا ياسمين علي اهتمامك بموضوع المدينه بس انا روحت هناك الحمدلله وسالت
وسحبت المظروف وادينا مستنيين الفرج .. وكان امبارح يوم متعب جدا عشان نلاقي سكن
لغاية ما يحنوا علينا ويسكنونا في المدينه

وفي النهايه..عايز اقولك سبقتيني في موضوع تنسيق البنات اللي مكتوب في المصري اليوم
بس انا جيبت رابط الخبر عشان اللي عايز يعرف التفاصيل

http://www.almasry-alyoum.com/articl...ticleID=227239

ENG.YASSSMINE 28-09-2009 04:37 PM

:022yb4:
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الفارس المتألق (المشاركة 1642560)
انا ان شاء الله ححاول اتابع الموضوع دائما بس خلاص الدراسه يوم السبت الجاي
وانا مش من القاهره .. فلسه ما اعرفش ظروفي .. ربنا يسهل ان شاء الله

وبالنسبه لي..انا مجموعي 643 وبفكر اني ادخل اما نظم وحاسبات او ميكانيكا ان شاء الله

وعايز اشكرك يا ياسمين علي اهتمامك بموضوع المدينه بس انا روحت هناك الحمدلله وسالت
وسحبت المظروف وادينا مستنيين الفرج .. وكان امبارح يوم متعب جدا عشان نلاقي سكن
لغاية ما يحنوا علينا ويسكنونا في المدينه

وفي النهايه..عايز اقولك سبقتيني في موضوع تنسيق البنات اللي مكتوب في المصري اليوم
بس انا جيبت رابط الخبر عشان اللي عايز يعرف التفاصيل

:022yb4:ما شاء الله مجموعك كبيييييييييييير ليه ما دخلتش طب او صيدله وبعدين لاشكر على واجب بالنسبه للمدينه احنا اخوه فى الله وده هدف التوبيك الاستفسار عن اى حاجه حد محتاجها
لو عايز رأي فى موضوع القسم ادخل ميكانيكا :romarioxp6:وان كانت اصعب قسم لكن نظم وحاسبات وان كان اسهل بكتير من الميكانيكا الا انه فى وقت الشغل بيفضلو بتوع معاهد الكمبيوتر لانهم بياخدو مرتبات اقل من خريجى الهندسه وعندهم خبره من ناحيه الكورسات وده رايى ممكن تاخدو او لا
وبعدين انت اول ولد اشوفه معترف بان البنات اتظمو فى التنسيق ودا فى الاول فى الاخرنصيب بس المساواه فى الظلم :040vk0:عدل ولا ايه رايك

ريناد12 29-09-2009 01:06 AM

ازيك يا ياسمين انا كان ممكن اكون معاكى فى هندسه بس اعمل ايه بقا فرق نصف درجه خلانى ادخل علوم يالا قدر الله وماشاء فعل والف مبروك وعقبال ما اشوفك اكبر مهندسه

ENG.YASSSMINE 29-09-2009 11:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريناد12 (المشاركة 1644419)
ازيك يا ياسمين انا كان ممكن اكون معاكى فى هندسه بس اعمل ايه بقا فرق نصف درجه خلانى ادخل علوم يالا قدر الله وماشاء فعل والف مبروك وعقبال ما اشوفك اكبر مهندسه

:av4056bb7jp3: الله يبارك فيكى يا ريناد ماتزعليش ده نصيب وانتى ممكن تعملى حاجات كويسه فى علوم وان شاء الله نتقابل فى الجامعه وانا لي اصحاب كتير معاكى فى علوم وربنا يوفقك :022yb4:

ريناد12 29-09-2009 10:06 PM

ها يا ياسمين ان شاء الله عايزه تدخلى اى قسم فى الهندسة

ENG.YASSSMINE 29-09-2009 10:23 PM

والله انا لسه عارفه ان قسم اتصالات فتح وده نفسى ادخله وشكرا على مرورك يا ريناد

Eng.Rasha 30-09-2009 01:53 AM

انا اسفة جدا يا ياسمين على عدم تفاعلى فى الموضوع

بس اصل بعيد عنك انا من المنيا وطلعت عينى فى السكن

على العموم نتقابل ان شاء الله يوم السبت

بس فيه حاجة انا مش سمعت ان فيه قسم اسمه اتصالات اتفتح مش كان موجود فى الدليل ولو كان موجود هو فى اى مبنى

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:17 PM.