بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية التجارة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=162)
-   -   تجمع طلبة تجارة "جامعة حلوان" 2009/2010 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=140893)

hoky70 01-08-2009 01:18 AM

لا اله الا الله محمد رسول الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sendrlavig (المشاركة 1462317)
هى تجارة خارجيه دى قسم ولا ايه انا مش فاهمه ومصاريفها زى التجارة العاديه ولا ليها مصاريف زى انجلش ومطلوبه كشغل ياريت حد يفيدنى

بصي حضرتك تجارة حلوان فيها قسم ( خارجية ) ودة بتتخصصي فية من الفرقة الثالثة اما اول سنتين فبيبقو عادي زي اي تجارة جامعة تانية مع اختلاف المواد وبالنسبة لمصاريف القسم فهو مصاريفة عادية زي باقي الاقسام اما بالنسبة لمجالات الشغل فالميزة ان حلوان فقط هي الي فيها القسم دة فالعدد بيبقا قليل والفرصة اكثر ولكن هذا القسم ياتي في المرتبة الثالثة على حد التقريب بعد قسمي ( محاسبة / ادارة اعمال ) ولكن زي مقولتلك حلوان الوحيدة الي فيها قسم خارجية وفرص العمل متواجدة باذن الله تمنياتي بالتوفيق.

لمضة بس عسل 02-08-2009 11:36 PM

انا عيزة اعرف؟

يا جماعه انا كنت فى ثانوى سياحه وفنادق 3 سنوات والحمد لله نجحت وجبت 76.2 وجالى فى التنسيق كليه تجارة حلوان وكليه تربية حلوان وتجارة انتساب حلوان وكتبتهم اول الرغبات ياريت يا جماعه حد يقلى انا ممكن يقبلونى ولا لاء وده اميلى الى يعرف حاجه ممكن يقلى ارجوكم ***********

JOUDI ANA 03-08-2009 12:11 AM

يعنى انا عاوزه افهم حاجه دلوقتى تجارة نظم ومعلومات فى حلوان بس ولا ايه
وبتبقى من تالته ولا من اولى
اصل انا اتقبلت فى تجاره عربى عين شمس وبفكر فى نظم ومعلومات
انتوا ايه رايكو وانه احسن؟

ALFARES 03-08-2009 12:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لمضة بس عسل (المشاركة 1468280)
يا جماعه انا كنت فى ثانوى سياحه وفنادق 3 سنوات والحمد لله نجحت وجبت 76.2 وجالى فى التنسيق كليه تجارة حلوان وكليه تربية حلوان وتجارة انتساب حلوان وكتبتهم اول الرغبات ياريت يا جماعه حد يقلى انا ممكن يقبلونى ولا لاء وده اميلى الى يعرف حاجه ممكن يقلى ارجوكم dodo.deadlove***********

انا شاء الله هتقبلى هى السنة اللى فاتت انتساب خدت من حوالى 78 بس السنة دى التنسيق قل فان شاء الله تقبلى وربنا يوفقك

عمرو ع 03-08-2009 09:22 AM

طيب انا جاتلى تجاره بنها وانا المفروض انى بدرس اربع مواد فى التيرم الاول واربعه فى التيرم التانى لو سمحت ليا سؤالين
س1 لو جاتلى تجاره انجلش بنها وقعدت اول سنه وجبت تقدير احول واشيل كام ماده؟ولو حولت هاحول انجلش زى مانا والا عربى؟
س2 لو انا مقبلتش انجلش فى بنها وحولت حلوان برده بعد اول سنه اشيل كام ماده انا سمعت انكم بتدرسوا 12 ماده وانا بدرس 8 طيب يرضى مين انى اشيل 4 مواد فى سنه وانتوا بسم الله ما شاء الله فى السنه مش اقل من 12 يعنى 12 و4 يبقى 16 يا سلام عنى ما حولت

ALFARES 03-08-2009 04:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو ع (المشاركة 1469010)
طيب انا جاتلى تجاره بنها وانا المفروض انى بدرس اربع مواد فى التيرم الاول واربعه فى التيرم التانى لو سمحت ليا سؤالين
س1 لو جاتلى تجاره انجلش بنها وقعدت اول سنه وجبت تقدير احول واشيل كام ماده؟ولو حولت هاحول انجلش زى مانا والا عربى؟
س2 لو انا مقبلتش انجلش فى بنها وحولت حلوان برده بعد اول سنه اشيل كام ماده انا سمعت انكم بتدرسوا 12 ماده وانا بدرس 8 طيب يرضى مين انى اشيل 4 مواد فى سنه وانتوا بسم الله ما شاء الله فى السنه مش اقل من 12 يعنى 12 و4 يبقى 16 يا سلام عنى ما حولت

بالنسبة س1 : هتحول انجلش عادى بس هتشيل السنة وتعيد اولى تانى عشان فى 4 مواد مختلفين عن بنها
س2 : نفس الحكاية برضك هتشيل السنة تانى بس لو انت كدة كدة ناوى تحول طب متقدم فى الاغتراب مش عارف هو انتهى المعاد ولا لا لو كنت قدمت كنت ممكن تحول حلوان او عين شمس من غير متستنا السنة

JOUDI ANA 03-08-2009 04:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joudi ana (المشاركة 1468378)

مفيش حد عاوز يرد عليا ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:(:(:(

ALFARES 03-08-2009 05:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joudi ana (المشاركة 1468378)

اولا اسف على التاخير
ثانيا هو القسم دة معتقدش انى هو موجود فى اى جامعة تانية لا فى عين شمس ولا القاهرة ممكن يكون فى جامعة فى الاقاليم بس مش اكيد
القسم بيبقى من تالتة
رابعا انت مينفعش تحول حلوان لانى حلوان والقاهرة وعين شمس نطاق جغرافى واحد

JOUDI ANA 03-08-2009 05:36 PM

خلاص يعنى هى رست كده على تجاره عربى عين شمس
ميرسي على ردك

عمرو ع 03-08-2009 06:33 PM

بالنسبة س1 : هتحول انجلش عادى بس هتشيل السنة وتعيد اولى تانى عشان فى 4 مواد مختلفين عن بنها
س2 : نفس الحكاية برضك هتشيل السنة تانى بس لو انت كدة كدة ناوى تحول طب متقدم فى الاغتراب مش عارف هو انتهى المعاد ولا لا لو كنت قدمت كنت ممكن تحول حلوان او عين شمس من غير متستنا السنة

انا لو قدمت تقليل اغتراب هيقولولى اقعد يا ابنى فى بنها واسكت لان انا مليش فى النطاق الجغرافى بتاعى الا بنها وعين شمس بس لو سمحت يعنى ممكن اكون قليل الذوق واقول انى مش مصدق كلامك بس هتسالنى ليه هاقولك ممكن من الصدمه يعنى اضيع سنه من عمرى ليه يعنى ؟ تانى حاجه اخويا فى حلوان بس على ايامه مكنش فى توزيع جغرافى وانا قلتله قالى انك لو حولت مش هاتشيل السنه كلها هما ممكن هيشيلوك 2 فى تانيه و2 فى تالته يعنى كده الاربع مواد وانا اسف مره تانيه لكن كده انا مش عارف اعمل ايه فعلا هاشيل السنه كلها والا هاشيل اتنين واتنين

نور التقوى 04-08-2009 06:27 PM

جزاكم الله خيرا كثيرا ... ربنا يتقبل

كان عندى سؤال بس .. التقديم هيبدأ امتى ؟؟

hoky70 04-08-2009 08:35 PM

الله اكبر الله اعظم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور التقوى (المشاركة 1474969)
جزاكم الله خيرا كثيرا ... ربنا يتقبل

كان عندى سؤال بس .. التقديم هيبدأ امتى ؟؟

يعني في خلال الاسبوع الي جي باذن الله وربنا يوفقك

ALFARES 04-08-2009 08:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو ع (المشاركة 1469887)
انا لو قدمت تقليل اغتراب هيقولولى اقعد يا ابنى فى بنها واسكت لان انا مليش فى النطاق الجغرافى بتاعى الا بنها وعين شمس بس لو سمحت يعنى ممكن اكون قليل الذوق واقول انى مش مصدق كلامك بس هتسالنى ليه هاقولك ممكن من الصدمه يعنى اضيع سنه من عمرى ليه يعنى ؟ تانى حاجه اخويا فى حلوان بس على ايامه مكنش فى توزيع جغرافى وانا قلتله قالى انك لو حولت مش هاتشيل السنه كلها هما ممكن هيشيلوك 2 فى تانيه و2 فى تالته يعنى كده الاربع مواد وانا اسف مره تانيه لكن كده انا مش عارف اعمل ايه فعلا هاشيل السنه كلها والا هاشيل اتنين واتنين

لا والله مش قليل الذوق ولا حاجة دة حقق علينا انا والله دة اللى انا سمعتة واعرفة عن التحويل بس ان شاء الله هسالك تانى واتاكد بس انت اجدعن الاول و نجح فى اولى وربنا معاك

csdfg 04-08-2009 09:18 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا تنسيق اخويا تجاره واداره اعمال حلوان وكنا عاوزين نعرف ايه هو الbis
وايه هى المواد اللى بتدرس فيه واذا كان هو القسم الاحسن ولا التجاره الانجلش

ويعنى اللى يتخرج من الbis هيشتغل ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارجو الرد العاجل
وشكرا وربنا يوفقكم جميعا
:)

نور التقوى 04-08-2009 10:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoky70 (المشاركة 1475358)
يعني في خلال الاسبوع الي جي باذن الله وربنا يوفقك

شكرا يافندم ..

جزاكم الله خيرا

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:54 AM.