بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

emy_aa 26-01-2012 11:09 PM

محدش هنا جامعة الزقازيق؟؟؟؟؟

meslmat 27-01-2012 01:28 AM

يا ميسر كل امر عسير
يسر امورهم

MONA ELSAYED 27-01-2012 04:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فاطمة الزهراء 86 (المشاركة 4248893)
يا دكتور عبد الرحمن ارجو من حضرتك إيفادنا بالمرتب الشهري الخاص بالمدرسين الدرجة الثالثة لان في ناس استلمت في بنها في مديرية التربية والتعليم واستلمت جواب التعيين الخاص بها ومكتوب لها في الجواب ان المرتب الشهري 48 جنيه بداية مربوط الدرجة الثالثة التخصصية بالإضافة إلى العلاوات الخاصة التي تم ضمها وتصرف لها بداية من تسلم العمل " فما صحت هذا الكلام والله الواحد شكله كده هيشحت فلوس عشان المواصلات إيه الهنا اللي انا فيه ده والكلام ده منقول من صفحة الفيس بوك .

فعلا رضينا بالهم والهم مش راضي بينا والله يا جماعة احنا شكلنا اتحسدنا اوائل الخرجيين خرجيين ايه وكليات ايه واقل مرتب834 ايه المفروضيا جماعة حد يباشر مع الاوائل من اول يوم استلمنا فيه الجواب لحد مانستلم العمل لان لما نكلم التنظيم والادارة يقولوا ملناش دعوة بالمديريات ولو زى مانتى بتقولى ان هو ده مرتبنا ده يبقى مصيبة وقال ايه عايزين يلغوا الدروس الخصوصية هو فى حد بيراعى المدرسين اصلا وتعبهم والله الواحد لما بيشرح لاى طالب اى مسالة رياضية بيقولوا والله انتى احسن من مدرس الفصل والله يا جماعة د طرق التدريس دخلى وانا بشرح في الفصل وفال كلام الواحد حس بقمته الواحد مننا عنده كتير يطلعه للطلاب للارتقاء بهم ولكن هاتقولوا لمين محدش هايعبرنا ولا يحس بقيمه الاوائل عن اى خريج يارب اوقف معانا يارب يارب

اسماء احمد عبدالسلام محمد 27-01-2012 08:59 AM

على فكرة انا جالى اخصائى تدريس تالث بمديرية التربية والتعليم بالشرقية وخلصت الورق كله وقدمته للمديرية واستلمه الموظف وقالى تابعينا لمدة 20 يوم واتصلى علينا المهم واحدة زميلتى سالت مدير المديرية شخصيا وقالها مرتب التعيين الجدد هيكون 820 يعنى اعلى من الناس الى قبل كدة
لانها على وظيفة معلم اصلا وبتاخد 720 جنبه ؟؟؟؟؟؟

emanelabasy4 27-01-2012 11:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسماء احمد عبدالسلام محمد (المشاركة 4249497)
على فكرة انا جالى اخصائى تدريس تالث بمديرية التربية والتعليم بالشرقية وخلصت الورق كله وقدمته للمديرية واستلمه الموظف وقالى تابعينا لمدة 20 يوم واتصلى علينا المهم واحدة زميلتى سالت مدير المديرية شخصيا وقالها مرتب التعيين الجدد هيكون 820 يعنى اعلى من الناس الى قبل كدة
لانها على وظيفة معلم اصلا وبتاخد 720 جنبه ؟؟؟؟؟؟

يا اسماء لو سمحتى انت بتقولى اخصائى تدريس يعنى مدرس
طيب اخصائى تعليم يعنى ايه
بما انك سلمتى الورق المفروض تكونى عرفتى هتشتغلى ايه بالظبط
وموضوع المرتب ده هيكون من اول شهر ولا بعد ال6 شهور

esraa1988 27-01-2012 07:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emy_aa (المشاركة 4249023)
يا اسراء 1988 طالما ورقك كله كامل مش ناقص حاجة مفروض تستلمي اقرار عمل يعني بتكوني محسوبة على الدولة رسمي يعني انا كده ليه كام يوم اقدمية عن زمايلي الي حيستلموا يوم الاحد عشان ملحقوش يوم 24 يناير وده كان اول يوم يستلموا الورق فيه والموظفين في التنظيم والادارة قالولنااحنا كده خلاص اتعيينا رسمي وحنمضي حضور كل يوم اما التوزيع مش حيفرق لان كله نفس المرتب اللهم الا بعض الاماكن الي الشغل فيها بيكون اخف شوية والاماكن انضف زي ادارة الجامعة مثلا المشكلة ان التوزيع عشوائي بمعنى لا علا قة للتقدير هنا يعني انا الاولى علىكليتي ومعايا ناس ترتيبهم 20 ده مش حيفرق في التوزيع ولكن في ناس جاتلهم مثلا اخصائي اقامة في الجامعة ودول شغلهم في المدن الجامعية يعني ربنا يكون في عونهم الحمد لله المهم ان هما قالولنا ان التوزيع حيكون بالكتير اوي 10ايام ويمكن اقل المهم اننا ببنمضي كل يوم كاننا في اجازة مثلا بالاضافة اننا في اجازة نص السنة وجميع موظفي جامعة الزقازيق ليهم اجازة 15 يوم بس والله معرفش من امتى حتبدا بس تقريبا اليومين دول وارجو اني اكون وضحتالموضوع شوية وربنا يوفق الجميع ان شاء الله

تقصدى انه الاماكن الانظف والاخف فى الشغل مرتبها اعلى ولا اقل,وياترى المرتب زى ماقالت واحدة هنا ف المنتدى انه اول 6 شهور هيبقى 300,وبعد كده 700,و هل بكرة الجامعة اجازة ولا اروح اسال على ورقى

wafa2 27-01-2012 08:05 PM

يا جماعه اللى جالهم التامينات الاجتماعيه هم بيشتغلوا لغايه الساعه 3 هل فى امكانيه الخروج بدرى ساعه مع حوافز اقل ياريت حد يفيدنى علشان ابنى وجزاكم الله خيرا

اسماء احمد عبدالسلام محمد 27-01-2012 08:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emanelabasy4 (المشاركة 4249642)
يا اسماء لو سمحتى انت بتقولى اخصائى تدريس يعنى مدرس
طيب اخصائى تعليم يعنى ايه
بما انك سلمتى الورق المفروض تكونى عرفتى هتشتغلى ايه بالظبط
وموضوع المرتب ده هيكون من اول شهر ولا بعد ال6 شهور

انا على ما اعتقد ان اخصائى تدريس هى اخصائى تعليم وانا فاكرة ان الدكتور عبد الرحمن قال كده فى الاول والمرتب من اول الاستلام لانك رايحة على تعيين مش تعاقد والدرجة المالية بتاعتك متوفرة من الاول مش لسة هيوفروها

عضو جديد مجتهد 27-01-2012 11:55 PM

حملة الماجستير والدكتوراة

يا جماعة مافيش اى معلومات عن تعيين حملة الماجستير والدكتوراة، الرجاء الافادة

عضو جديد مجتهد 28-01-2012 12:05 AM

لماذا هذا التجاهل لحملة الماجستير والدكتوراة، وهم الذين اجهدوا انفسهم فى البحث من اجل هذا البلد العظيم

esraa1988 28-01-2012 09:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عضو جديد مجتهد (المشاركة 4250800)
يا جماعة مافيش اى معلومات عن تعيين حملة الماجستير والدكتوراة، الرجاء الافادة

انا اعرف انه حملة الماستر والدكتوراة اتعينوا ضمن مشروع تعيين الاوائل,صفوت باشا النحاس قال انه هما وال5 الاوائل ليهم اماكن مميزة فى الجهاز الادارى,لكن معنديش معلومات تانية

esraa1988 28-01-2012 10:02 AM

ياجماعة انا قريت على اليوم السابع واكتر من موقع انه اوائل الخريجين فى اسماعيلية واللى انا منهم اتعينوا فى 234 وظيفة ,ومفصلين الاعداد,مثلا 88 تربية وتعليم و4 ضرائب ,المهم جمعت الاعداد لقيتها فعلا 234,بس مش جايبين سيرة اللى اتعينوا فى الجامعة ولا عددهم,طب تفتكروا ليه

wafa2 28-01-2012 10:41 AM

بالنسبة للناس اللى جالهم تعين فى جامعه المنصوره الاستلام يوم الاحد بكره ان شاء الله يا جماعه اللى خلص ورقه يروح يستلم
وام يامن اللى قدمت تظلم مش تروحى تستلمى لان استلامك العمل يلغى التظلم استنى نتيجة التظلم وحتى لو اترفض عادى تروحى تانى الجامعه وتستلمى شغلك ودى كلام اكييييييييييييييييييييييييييييييد ان شاء الله

esraa1988 28-01-2012 11:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wafa2 (المشاركة 4251326)
بالنسبة للناس اللى جالهم تعين فى جامعه المنصوره الاستلام يوم الاحد بكره ان شاء الله يا جماعه اللى خلص ورقه يروح يستلم
وام يامن اللى قدمت تظلم مش تروحى تستلمى لان استلامك العمل يلغى التظلم استنى نتيجة التظلم وحتى لو اترفض عادى تروحى تانى الجامعه وتستلمى شغلك ودى كلام اكييييييييييييييييييييييييييييييد ان شاء الله

طب ممكن اسألك سؤال,هو استلام العمل ده معناه انى هروح الصبح ومش همشى الا ميعاد الانصراف,يعنى عشان اعمل حسابى على كده بخصوص البيت,وهل الناس اللى هيستلموا بكرة سلموا ورقهم الاحد اللى فات ولاقبل كده ,انا مش جامعتك بس انا قدمت ورقى الاحد الماضى والمفروض اروح بكرة اسأل

El Ninio 28-01-2012 12:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esraa1988 (المشاركة 4251374)
طب ممكن اسألك سؤال,هو استلام العمل ده معناه انى هروح الصبح ومش همشى الا ميعاد الانصراف,يعنى عشان اعمل حسابى على كده بخصوص البيت,وهل الناس اللى هيستلموا بكرة سلموا ورقهم الاحد اللى فات ولاقبل كده ,انا مش جامعتك بس انا قدمت ورقى الاحد الماضى والمفروض اروح بكرة اسأل

أيوة تروحي في معاد الحضور وتمشي في معاد الانصراف
ده المفروض

ومبروكـ

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:43 PM.