بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   جامعة الأزهر (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=212)
-   -   اى حد داخل هندسه الازهر بنات القاهره يتفضل بالدخول لو سمحتم (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=154380)

eng.boba 15-11-2010 12:42 PM

يا جماعه انا كنت عاوزه منكم امتحانات الترم وكنت عاوزه اعرف هيا بتبقى ازاى يعنى صعبه ولا لاء او هايمتحنونا ازاى يعنى ياريتتنصحونى

نورالحياه 19-11-2010 12:43 AM

السلام عليكم ازيكم يا احلى مهندسين ف مصر كلها
ازيك ياسو وحشتينى اوى والبشمهندس الزعيم انا غيرت اللون اهو ازيك عامل ايه واخبار
العيد معاكم ايه يارب يكون خير يارب
وبالنسبه لهبه ازيك الاول بصى انتى تعالى عندنا المدرج ف اى وقت بالنسبه للامتحانات متخافيش خالص ومفيش امتحانات ميد ترم ف الترم الاول خالص غير رياضه ودى دكتور مهنا مش بيحاسب عليها لانه قال وبردوا بيقول لحد دلوقتى انه بيحط اعمال السنه على درجه الفينل وباقى الامتحانات (رسم وميكانيكا ووصفيه وكل الباقى ترم تانى)اه وفيه فيزيا ف الترم الاول وربنا معاكى وابقى تعالى المدرج واحنا اكيد هنستناكى

eng.boba 19-11-2010 09:28 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته عيد سعيد على كل المسلمين يارب وعلينا احنا الازهرين خصوصا ويارب يكون العيد ده سعيد عليكم اختكم فى الله هبه:av4056bb7jp3::romarioxp6:

mahmoud ahmed 09-12-2010 05:03 AM

السلام عليكم
اخباركم ايه يا جماعه
المذاكره اخبارها ايه معاكم
الامتحانات قربت
وربنا يستر

The legend A 10-12-2010 07:56 PM

بسم الله الرحمن الرحيم
أنا جيت يا جماعة، إيه مالكوا زعلتوا كده ؟
ده إحنا في الهوا سوا ومفروض نستحمل بعض برضه

بالنسبة للدواير: د. طارق ما شاء الله عليه، بس فيه مسائل بتشيب برضه، بس إن شاء الله مايجيبش المسائل الصعبة دي في الإمتحان
الرسم : هو غالباً والله أعلم - حسب ما فهمته من كلام البشمهندسة ياسمين - منهجنا غير منهج البنات
إحنا بيدينا د.محمد حلاوة و بناخد مكن - بسيط طبعاً - متجزأ وإحنا بنجمعه وبنربطه بسمامير
خلصنا اللوح اللي علينا أصلاً وإمتحنا الميد التيرم ، والعملية سهلة يعني إن شاء الله
المجالات : د.مهنا ماشي فيها زي الصاروخ، وإحنا مش ملاحقين نفهم حتى ، بس إن شاء الله لو قعدنا عليها هنظبطها يعني
الرياضة : د.عبد ربه ماجاش من قبل العيد !!!!
هي الميكانيكا اللي الواحد قلقان منها، لا فاهمين حاجة من د.شوقي ولا بناخد سكاشن ولا حتى بنذاكرها
ربنا يستر
.................
اقتباس:

انا كنت عاوزه اسالكم انتم عملتم ايه فى امتحانات الميد ترم لحسن انا خايفه منها اوى يعنىبتبقى عامله ازاى وايه نظام دكتور محمد مهنى وامتحاناته ودكتور سيد ناجى انا مرعوبه من امتحاناتهم ياريت لو حد عنده الامتحانات دى يبعتهالى وجزاكم الله خيرا باى

بالنسبة للرياضة الترم الأول سهلة جداً إن شاء الله
هو بس الاستنتاج الرياضي اللي تقيل شوية وشيبنا في إمتحان السنة اللي فاتت
بس متقلقيش منها خالص، وحاولي على قد ما تقدري تضمني تقدير الرياضة في الترم الأول عشان أسهل بكتيير من الترم التاني

قطوف دانيه 10-12-2010 09:27 PM

السلام عليكم يارب تكونو كلكم بخير وتكون السنه دى تقديرها اعلى من السنه اللى فاتت بكتير طبعا زمانك يا ياسمين فرحانه مهو امتحان الميكانيكا بتعكوا اتلغى مين قدكو بقى مش احنا الللى بختنا وحش وامتحنا ومعرفتش احل حاجه دايما اعدادى دول مظلومين الحمد لله
هبه متكبريش المواضيع كده يا ستى ما اللى قبلنا معرفوش يحلو الميد ترم فى الميكانيكا احنا بقى اللى هنحله المهم لازم ننسى اللى نيلناه فى الميكانيكا ونبدا نذاكرها من جديد والله المستعان
وسنه موفقه للجميع
والسلام ختام

yasssmine 23-12-2010 06:39 PM

ازيكم يا شباب عاملين ايه يا رب تكونو بخير وتكون السنه دى كويسه علينا وعليكم ويا رب تكون موفقين فى الاقسام ال دخلتوها وال فى اعدادى ربنا يعينه ويوفقه ويجيب تقدير ويدخل القسم ال هو عايزه
بالنسبه لامتحان الميكانيكا بالعكس احنا زعلنا لاننا كنا خلاص زاكرناها وعيزين نمتحن ونخلص لكن اهو لسه هنمتحن الاسبوع ال جاى دعواتكم معانا
المشكله الاساسيه فى القسم ده هى المجالات الماده دى على راى المعيد خيال علمى بس كله بالمزاكره بييجى المهم الصبر ربنا يصبرنا يا رب يلا شدو حيلكم وال عايز حاجه يطلبها ويا رب نعرف نفيده يا رب

yasssmine 23-12-2010 06:40 PM

ده امتحان الميد ترم بتاع الميكانيكا ولاد عقبال امتحانا

eng baz 25-12-2010 12:10 PM

لا دى مش امتحان بتاعنا بتاع الميد ترم خالص
مين الى قال لك كده يابشمهندسه ياسمين

eng baz 25-12-2010 12:13 PM

لو فى حد عايز حاجه فى الميكانيكا اخوكم الباز موجود
اولى ميكانيكا بس ماشاء الله على الكتور مصطفى على والمهندس محمود ربنا يبارك فيهم

yasssmine 05-09-2011 01:13 AM

ايه يا جماعه انتم رحتو فين والتوبيك ماله نام كده ليه الف مبروك النجاح للجميع

elmekadds 30-09-2011 01:36 AM

شاب جدييييييييييييييد

كيفكم ياشباب وطبعا ياشابات معاكم أحمد هندسة القاهره ان شاء اللهوعايز اخد رأيكم فى قسم التعدين والبترول

روتاج 30-09-2011 03:38 AM

ان شاء الله انا معاكم هندسة القاهه معلش باه هنتعبكم انتو بردوا اخواتنا الكبار عايزين كل حاجه عن سنه اولى بالمواد وحتى طريقة المذاكره لو سمحتوا بالتفصيل الممل فيدونا لانى فوئت بدخولى هندسه وياريت بسرعه عشان الدراسه هتبدا افادكم الله

روتاج 30-09-2011 03:39 AM

اولى دى اللى هيا اعدادى يعنى اولى جامعه بسرررررررررررررررعه

mustafaelfateh 01-10-2011 07:39 PM

السلام عليكم
ان شاء الله معاكم اعدادى هندسة القاهرة بردوا

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:59 PM.