![]() |
تاليف قصة من ثلاث كلمات***
أعزائى الكرام
أنقل إليكم لعبة جديدة ورائعة للغاية وهى تأليف قصة من كل أعضاء المنتدى وذالك بكتابة كل عضو ثلاث كلمات فقط . والذى يدخل بعده يكمل عليها بثلاث كلمات أخرى بشرط تناسق المعانى لكى تستمر القصة وتكون من تأليف ( أعضاء بوابة الثانوية العامة) لعبة جميله للغاية وما عليكم الا اختيار الكلمات الاروع وسوف أبدأ القصة البداية في قديم الزمان........ يلا كملوا |
في الاول بحييكي على الفكرة جامدة جدا بجد....
وانا مبسوطة اني اول واحدة هابدا معاكي.... انتي بداتي ب في قديم الزمان وانا هقول..ممممممممممممم كان هناك فتاة.... |
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
حلوه البتاعه دي شفتها في مسلسل كوري قبل كده ربنا يرحمنا ويتوب علينا في قديم الزمااااااان كان في فتاه عيشه في قصر ياله كملوا |
لعبه جامده جدااااااا والله وفكره جميله المهم التلات كلمات بتوعي
في قديم الزمان كان هناك فتاه عايشه في قصر وبتصحي من النوم العصر:d(طبعا الواو ومن دول حروف مش كلمات عشان محدش يقول اكتر من تلاته ولا حاجه:p) طبعا اكيد هضرب عشان كده هعتبر ده هزار واحط تلات كلمات تاني وهما : ويتيمه الام والاب |
عايشة مع مربيتها
الموضوع هايل ما شاء الله المنتدى مليان افكار رائعة |
في قديم الزمان
كان هناك فتاه عايشه في قصر يتيمة الاب والام عايشة مع مربيتها الطمعانة في ثروتها |
في قديم الزمان
كان هناك فتاه عايشه في قصر يتيمة الاب والام عايشة مع مربيتها الطمعانة في ثروتها فأهانت من تربيتها |
لعبة حلوة قوى بحييك على الفكرة الجميلة
فى قديم الزمان كان هناك فتاة عايشة فى قصر يتيمة الأم والأب عايشة مع مربيتها الطمعانة فى ثروتها أنا أقول إيه بقى امممممممم وتسيطر عليها |
طبعا شكرااااااااااااااا ليكم كلكم على مروركم
|
فى قديم الزمان كان هناك فتاة عايشة فى قصر يتيمة الأم والأب عايشة مع مربيتها الطمعانة فى ثروتها
وتسيطر عليها وفى يوم من الايام ............... |
موضوع جميييل جدااا
وفى يوم من الايام ............... صحيت من النوم (كان نفسى اكتب قصة من زمان ) |
فى قديم الزمان كان هناك فتاة عايشة فى قصر يتيمة الأم والأب عايشة مع مربيتها الطمعانة فى ثروتها
وتسيطر عليها وفى يوم من الايام ....... اوكى هكمل كانت البنت نائمة....... |
اللعبة ده مشهورة جداً في منتديات اجنبية
كنت بشوفها كتير بس قلت بلاش ارد لا اضرب :d وفى يوم من الايام ....... كانت البنت نائمة....... وفجأة سمعت صوت |
انزعجت و خرجت تشوفه جريي
فكرة تجنن يا قمر ميرسي |
لقت المربية اللى اسمها لواحظ...................
شكرا للمرور ........ |
بتصرخ باعلى صوتها ......
|
بتصرخ باعلى صوتها و تقول هناك حرامى
|
رد الحرامي وقال:
|
:bosyht9:صعبه دي هيقول ايه ؟؟
رد الحرامي و قال : يا سيدتي انا عامل لتصليح التليفون |
ههههههههههه
فكره جميله موووووووووت على العموم ايه المأزق اللى اما فيه ده صعب اوى قالت : وكيف جأت الى هنا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ |
صعبة دى
قال : جئت بناء على طلب اهل البيت |
قالت الخادمه بصوت منخفض : عملت اللى اتفقنا عليه
|
اقتباس:
لالا ده هوه كلن بيتكلم مع المربية مش كان فى خادمة |
خلاص مختش بالى
المهم عاوز الرد |
قالت الفتاة ماذا تقولى ؟
|
ازاى دى كانت بتتكلم بصوت منخفض والفتاه كانت نايمه !!!!
|
اقتباس:
|
ماشى هنعديها
قال اللص : اخر مره اعملها والله ( وطفش ) |
اقتباس:
بتقول ايه ؟؟؟ |
اقتباس:
|
اه نسيت والله
بس انا قرتها حوالى 3 مرات عشان اكون مركز فى التفاصيل |
رد عليها الحرامى :مش هعملها تانى ياسيدتى
|
اقتباس:
اكيد هتكلم الفتاه |
اقتباس:
هقولك مش هعملها تانى !! |
ردت علية المربية :اة ياجبان هو دة الاحنا اتفقنا علية
|
اقتباس:
بس طيب نبدأ تاني من اول مادخل اللص يلا ابدؤا وانا كمل |
اقتباس:
|
خلاص انا هكمل على اى رد وخلاص
مااااااااااااشى كان فى دماغى سيناريو تمام بس بااااظ على العموم قالها : وانا فى ايدى ايه اعمله ؟؟؟ |
قالت المربية بصوت منخفض :ذوقنى على الارض و خوف الفتاة بالسكينة
|
ههههههه
ايه الحلاوه دى بلال فضل معانا المهم قالت الفتاه : بتقولى ايه انا سمعت كل حاجه وهبلغ البوليس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ |
اقتباس:
|
اقتباس:
يعني ايه اخر جمله مش عارفه بس هي بتتقال كده هههههههه |
ماينفعش يا جماعة كل واحد يبقى واضع فى دماغه سيناريو معين عايز الكل يمشوا عليه
المفروض ان القصة تمشى بطبيعتها كده مش بسيناريو من تخيل حد معين |
ياجماعة مينفعش كدة يبقى الفتاة مش هتثق فى المربية تانى و هتتطردها و كدة القصة هتنتهى لازم تطول شوية ياريت لو تبداوا من قالت المربية للحرامى بصوت منخفض ذوقنى على الارض و خوف الفتاة بالسكينة
|
هههههههههه توبيك هايل ماشي بس مش فاهم يعني ايه ذقني علي الارض :p :d المهم ف القت المربيه نفسها علي الارض كام كلمه دول :d سوري مش هعملها تاني :d |
هههههههههههههههه
والنبي انتو عسل مش عارفين تقولو كل واحد 3 كلمات على بعض :d بوظتوا الدنيا وكل واحد عايز السيناريو بتاعه :) طيب القصة تاني الجزء التاني بعد ما كانت نايمة وفى يوم من الايام ....... كانت البنت نائمة....... وفجأة سمعت صوت انزعجت و خرجت تشوفه جريي لقت المربية اللى اسمها لواحظ................... بتصرخ باعلى صوتها ...... و تقول هناك حرامى رد الحرامي وقال يا سيدتي انا عامل لتصليح التليفون قالت : وكيف جأت الى هنا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جئت بناء على طلب اهل البيت (يعني آخر تلات جمل 5 كلمات بس ما علينا الباقي بصراحة زاد) نكمل فحاولت المربية مخادعةً |
وماتت الفتاة من الخضة
وانا لله وانا اليه راجعون وتوتة توتة فرغت الحدوتة اكيد حلوة |
أفرغت الجده من حدوتة قبل النوم ...
وسابت بنت بنتها نايمة ..:d |
قولنا الحدوتة خلصت :d
|
وقالت لواحظ لم اتفق معه انة لكاذب لكاذب لكاذب وتنظر الى اللص وتقول لة سكلتك امك
|
جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:01 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.