بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية العلوم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=166)
-   -   واحدبيضيع مستقبله يا جدعااان (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=355840)

mohrabe3 14-08-2011 03:48 PM

واحدبيضيع مستقبله يا جدعااان

.. في يوم من ايام رمضان وتحديداً يوم 14 رمضان الساعه 10 ونص صباحاً خرج واحد غلبان ومطحون من بتوع علمي رياضة جاب في الثانوية العامه 90.6 % وكان نفسه يخش علوم ويتخصص جيو فيزيا وفجاءة بقدرة قادر بيسأل موظفة في شئون طلبه علوم بنها .. قامت قايلاله ان بتاع رياضة مالوش انه يتخصص في اقسام الجيولوجيا ومالوش غير رياضة وفيزيا تبعاً للائحة الجديدة بتاعت كليه علوم جماعه بنها (( حاجة كدا شبه مدرسة ابتدائي )) .. العبد لله خرج .. وهو قفاه يأمر عيش

فقام فتح النت وعمل التماس تحويل علوم حلوان علي أمل يقبلوه في أقسام الجيولوجيا .. خصوصاً إن مجموعي يدخلني علوم حلوان مستريح ... انا بقي خايف اللايحة دي تكون عامه لكل كليات العلوم في مصر .. عارين ساعتها .. ممكن يحصل إيه ... ممكن يضيع مستقبلي وأتدمر ;) واعيش بلا هدف .. أنا عايز حد مسؤل وفاهم يرد عليا عشان انا بنهاااااااااااار

عاشق الفيزيـاء 14-08-2011 03:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohrabe3 (المشاركة 3839960)
.. في يوم من ايام رمضان وتحديداً يوم 15 رمضان الساعه 10 ونص صباحاً خرج واحد غلبان ومطحون من بتوع علمي رياضة جاب في الثانوية العامه 90.6 % وكان نفسه يخش علوم ويتخصص جيو فيزيا وفجاءة بقدرة قادر بيسأل موظفة في شئون طلبه علوم بنها .. قامت قايلاله ان بتاع رياضة مالوش انه يتخصص في اقسام الجيولوجيا ومالوش غير رياضة وفيزيا تبعاً للائحة الجديدة بتاعت كليه علوم جماعه بنها (( حاجة كدا شبه مدرسة ابتدائي )) .. العبد لله خرج .. وهو قفاه يأمر عيش

فقام فتح النت وعمل التماس تحويل علوم حلوان علي أمل يقبلوه في أقسام الجيولوجيا .. خصوصاً إن مجموعي يدخلني علوم حلوان مستريح ... انا بقي خايف اللايحة دي تكون عامه لكل كليات العلوم في مصر .. عارين ساعتها .. ممكن يحصل إيه ... ممكن يضيع مستقبلي وأتدمر ;) واعيش بلا هدف .. أنا عايز حد مسؤل وفاهم يرد عليا عشان انا بنهاااااااااااار

انا الصراحة اول مرة اعرف الهبل ده معروف ان علمي رياضة له كل حاجة ما عدا البيولوجي فقط لا غير ان شاء الله تلاقي في علوم الحلوان القسم اللي انتا عايزه وان شاء الله تكون الموظفة دي ولا ليها في حاجة ويكون علوم بنها بردو ينفع فيها وان شاء الله تدخل اللي انتا عايزه
ده اولا، ثانيا احنا لسة النهاردة 14 مش 15 هل الكلام ده بقى حصل السنة اللي فاتت مثلا ولا ايه هههههه

mohrabe3 14-08-2011 04:00 PM

واللهي النهاردة 14 ... إخس .. انا نسيت يا برنس .. اصل الزعل مأثر عليا .. إنت ماتعرفش حالتي اييييييييييييه

vaguetears 14-08-2011 04:00 PM

يا جماعة الجيولوجيا علمى علوم يا جماعة

احنا فى طنطا الجيولوجيا علوم طول عمرها

عاشق الفيزيـاء 14-08-2011 04:01 PM

بس في عين شمس علوم ورياضة

mohrabe3 14-08-2011 04:05 PM

ولغايه السنه اللي فاتت جيولوجيا علوم ورياضة في بنها

عاشق الفيزيـاء 14-08-2011 04:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohrabe3 (المشاركة 3840006)
والله النهاردة 14 ... إخس .. انا نسيت يا برنس .. اصل الزعل مأثر عليا .. إنت ماتعرفش حالتي اييييييييييييه

هههههههه لا دانتا معاك واحد مدققاتي يا باشا وربك يسهل وان شاء الله بردو هتاخد اللي انتا عايزه بس قول يا رب

mohrabe3 14-08-2011 04:10 PM

والنعمه انت برنس

عاشق الفيزيـاء 14-08-2011 04:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohrabe3 (المشاركة 3840043)
والنعمه انت برنس

طب قول لا إله إلا الله ومتحلفش بالنعمة تاني احلف بالله بس ولو حصل وحلفت بغير الله ناسيًا قول لا إله إلا الله

mohrabe3 14-08-2011 04:25 PM

لا إله إلا الله

scrubs 14-08-2011 04:38 PM

مفيش اكتر من الكلام فى البلد ديه

لو عايز تتأكد تروح تانى وتشوف ناس من الطلبة هناك وتسأل كام دكتور او معيد غير كده متصدقش حاجة

عاشق الفيزيـاء 14-08-2011 05:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scrubs (المشاركة 3840165)

لو عايز تتأكد تروح تانى وتشوف ناس من الطلبة هناك وتسأل كام دكتور او معيد غير كده متصدقش حاجة

فعلا عندك حق من ساعة معرفت النتيجة وكل الناس عمالة تقولي مينفعش علوم فيزياء من علمي علوم بما فيهم مدرس الفيزياء بتاعي لحد مرحت الكلية وسألت بنفسي ولقيته ينفع عادي مش عارف الناس دي غيتها ايه في ان هي تحبط الواحد وخلاص يلا ربنا يوفق الجميع

mohrabe3 14-08-2011 06:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scrubs (المشاركة 3840165)

ماهو دا في الكليات العادي .. لاكن فيالكليات الحلوة الجميلة زي بتاعت علوم بنها .. كدا .. بتصل بنائب المعيد زات نفسه مش عارف حاجة عن الكليه .... .. وبتوع شئون الطلبة .. سألت كذا واحد مافيش ولا واحد جاوبني الا واحدة كدا . وقالتلي الخبر الشؤم ده

cenderella1993 15-08-2011 01:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohrabe3 (المشاركة 3839960)
.. في يوم من ايام رمضان وتحديداً يوم 14 رمضان الساعه 10 ونص صباحاً خرج واحد غلبان ومطحون من بتوع علمي رياضة جاب في الثانوية العامه 90.6 % وكان نفسه يخش علوم ويتخصص جيو فيزيا وفجاءة بقدرة قادر بيسأل موظفة في شئون طلبه علوم بنها .. قامت قايلاله ان بتاع رياضة مالوش انه يتخصص في اقسام الجيولوجيا ومالوش غير رياضة وفيزيا تبعاً للائحة الجديدة بتاعت كليه علوم جماعه بنها (( حاجة كدا شبه مدرسة ابتدائي )) .. العبد لله خرج .. وهو قفاه يأمر عيش

تعرف اللى انت خلتنى اتشئم
علشان انا جايبه 90.6
وكمان داخله علوم بنها

Hossam Eldean 15-08-2011 11:02 AM

علمي رياضة متاحة له كل الاقسام ما عدا البيولوجي بس أنا عايز اسالك إنت ايه الللي شدك لقسم الجيوفيزياء

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:40 PM.