بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كليـة الحقوق (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=164)
-   -   ΞணணΞൌ..رابطه كليه الحقوق جامعه القاهرة وحلوان..ൌΞணணΞ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=156562)

vernat 01-10-2009 07:35 PM

انا مصطفى طالع تالته حقوق جامعه القاهره واللى عايز يستفسر عن اى حاجهه بخصوص الكليه انا ممكن اساعدكم وربنا يوفقكم وعلى فكره كليه حقوق جميله جدا وهتعجبكم ان شاء الله

vernat 01-10-2009 07:38 PM

هو ايه محدش موجود يا جماعه

ีundertaker_2000 01-10-2009 08:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vernat (المشاركة 1651841)
انا مصطفى طالع تالته حقوق جامعه القاهره واللى عايز يستفسر عن اى حاجهه بخصوص الكليه انا ممكن اساعدكم وربنا يوفقكم وعلى فكره كليه حقوق جميله جدا وهتعجبكم ان شاء الله

ازيك يامصطفى عامل ايه ؟؟

انا السنه دى لسه اولى حقوق القاهره ان شاء الله بس انتساب للاسف دلوقتى انت اكيد عارف ان انتساب مالهمش محاضرات فى الجامعه السنه دى وان دخولهم الجامعه تقريبا اول اسبوعين بس فهل الكلام دا صح ؟؟ ولو الدخول اول اسبوعين بس انا محاضرات على النت دى مشهتنقع معايا انا حاسس انى هضيع كدا يعنى مقدرش ادخل الجامعه واحضر مع انتظام ؟؟ ياريت تفهمنى يا درش ربنا يكرمك يعنى انا اقدر ادخل الجامعه عادى بعد كدا لانى سمعت ان الكارنيهات بتاعه انتساب هتبقى بالون الاحمر علشان تتميز فانا مش عارف بقى ايه الى هيحصل فعلا مش هنقدر ندخل الجامعه غير اول اسبوعين والامتحانات بس وانى مقدر احضر مع انتظام ياريت تفهمنى ربنا يخليك يادرش

اما عن المذاكر فدا الى نفسى اعرفه اذاكر ازاى وخصوصا ان النظام السنه دى مختلف لانى عايز اجيب تقدير ان شاء الله واحول انتظام السنه الجايه باذن الله

معلش يادرش هتعبك معايا واسف لانى طولت

mohamed_body_gamal 01-10-2009 08:14 PM

الحل لطلاب انتساب جامعة القاهرة

يا جماعة اللى انتساب جامعة القاهرة وعايز حل عشان يجيب تقدير انا لقيت حل للمشكلة دى اول حاجة المنهج واحد انتظام وانتساب والكتب واحد فممكن تشترى المحاضرات من الكشك اللى قدام الجامعة او تحضر المحضرات وانتا انتساب مع بتوع انتظام ودى حلول كويسه عشان تجيب تقدير

ีundertaker_2000 01-10-2009 08:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_body_gamal (المشاركة 1651945)
يا جماعة اللى انتساب جامعة القاهرة وعايز حل عشان يجيب تقدير انا لقيت حل للمشكلة دى اول حاجة المنهج واحد انتظام وانتساب والكتب واحد فممكن تشترى المحاضرات من الكشك اللى قدام الجامعة او تحضر المحضرات وانتا انتساب مع بتوع انتظام ودى حلول كويسه عشان تجيب تقدير

يامحمد لو ينفع احضر مع بتوع انتظام يبقى تمام اوى دا الى انا بتكلم فيه ياجميل بس هما عاملين كارنيه لونه احمر لانتساب يعنى هينفع ادخل الجامعه عادى ولا فيه مشكله؟؟ انا الى اعرفه انه مسموح لانتساب الدخول اول اسبوعين وايام الامتحانات لكن غير كدا ممنوعين من دخول الجامعه فهل الكلام دا صحيح؟؟ وكمان احضر فى اى مجموعه ولا مجموعه معينه يعنى فى امتحان نص السنه واخر السنه بتبقى اولى كلها بتمتحن امتحان واحد ولا كل مجموعه ليها امتحان يعنى امتحان مجوعه أ يختلف عن ب يختلف عن ج يختلف عن د يختلف ولا كله امتحان واحد ؟؟؟ وامتحانات انتساب نفسها انتظام ؟؟

معلش ياجميل هتعبك معايا

vernat 01-10-2009 08:57 PM

بص يا جميل هو الانتساب عامه مش هيعرفوا يدخلو السنادى اوك فانت هتعمل ايه بقى فى مكتبه اسمها المتحده مشهوره اوى قدام باب تجاره هتجيب منها الملازم وتذاكرها كويس جدا عشان تجيب تقدير انما فكك من الكتب والكلام ده وربنا يوفقك يارب وعلى فكره انا طالع تالته الحمدلله اهوه وعمرى ما جبت كتاب ولا حضرت اى محاضره لاى دكتور بس كنت بجيب الملازم وعلى فكره انا انتظام كمان وربنا يوفقك واعمل اللى انا قولتلك عليه ده واتوكل على الله

vernat 01-10-2009 08:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ีundertaker_2000 (المشاركة 1651929)
ازيك يامصطفى عامل ايه ؟؟

انا السنه دى لسه اولى حقوق القاهره ان شاء الله بس انتساب للاسف دلوقتى انت اكيد عارف ان انتساب مالهمش محاضرات فى الجامعه السنه دى وان دخولهم الجامعه تقريبا اول اسبوعين بس فهل الكلام دا صح ؟؟ ولو الدخول اول اسبوعين بس انا محاضرات على النت دى مشهتنقع معايا انا حاسس انى هضيع كدا يعنى مقدرش ادخل الجامعه واحضر مع انتظام ؟؟ ياريت تفهمنى يا درش ربنا يكرمك يعنى انا اقدر ادخل الجامعه عادى بعد كدا لانى سمعت ان الكارنيهات بتاعه انتساب هتبقى بالون الاحمر علشان تتميز فانا مش عارف بقى ايه الى هيحصل فعلا مش هنقدر ندخل الجامعه غير اول اسبوعين والامتحانات بس وانى مقدر احضر مع انتظام ياريت تفهمنى ربنا يخليك يادرش

اما عن المذاكر فدا الى نفسى اعرفه اذاكر ازاى وخصوصا ان النظام السنه دى مختلف لانى عايز اجيب تقدير ان شاء الله واحول انتظام السنه الجايه باذن الله

معلش يادرش هتعبك معايا واسف لانى طولت

اه ونسيت اقولك ابعد عن مكتبه القبه دى خالص اول متجيش حمبها المتحده احسن بكتيرررررر

ahmedtito0000 01-10-2009 09:06 PM

خلاص روح اول اسبوع واعرف ايه اليهيتم

vernat 01-10-2009 09:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hodda (المشاركة 1641720)
ازيكم ياشباب انا حتي الان لم اذهب لعمل الكشف الطبي ... ولم اذهب الجامعة لدفع المصاريف كده يبقي في مشكلة في دخول الجامعة ... ياريت لو حد يعرف يرد ... ولكم جزيل الشكر
اخوكم اولي حقوق القاهرة

لا مفيش اى ضرر
الكشف فى اى وقت والمصاريف فى اى وقت بس طبعا لازم قبل الامتحانات

اى استفسار انا فى الخدمه

انتى انتظام ولا انتساب

ีundertaker_2000 02-10-2009 03:23 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vernat (المشاركة 1652084)
بص يا جميل هو الانتساب عامه مش هيعرفوا يدخلو السنادى اوك فانت هتعمل ايه بقى فى مكتبه اسمها المتحده مشهوره اوى قدام باب تجاره هتجيب منها الملازم وتذاكرها كويس جدا عشان تجيب تقدير انما فكك من الكتب والكلام ده وربنا يوفقك يارب وعلى فكره انا طالع تالته الحمدلله اهوه وعمرى ما جبت كتاب ولا حضرت اى محاضره لاى دكتور بس كنت بجيب الملازم وعلى فكره انا انتظام كمان وربنا يوفقك واعمل اللى انا قولتلك عليه ده واتوكل على الله

ايه دا يعنى اروح اول اسبوعين بس وبعد كدا مافيش طب ازاى مش هاعرف ادخل يعنى انا واحد داخل بكارنيه الجامعه معتقدش ان حد هيقولى حاجه والله معارف ادينى رايح السبت ان شاء الله واشوف ايه النظام

ميرسى يادرش تعبتك معايا معلش

mido 92 02-10-2009 04:16 AM

[انا محمد اولى حقوق انشاء الله ومحتاج اتعرف على الكليه اكتر ياريت اللى يقدر يؤلى عن الكليه ده ميلى انا فاتح على طول ولكم جزيل الشكر والعرفان

asd_zxc6781 02-10-2009 11:05 AM

ازيكو يا شباب حقوق القاهره ( انتو عاملين ايه؟؟؟؟؟!!!)ههه:022yb4:ههه انا على محمد على طالب معكم فى اولى حقوق القاهره عايزين نتقابل اول يوم ان شاء الله (والله اعلم؟؟؟؟؟؟)

yasmin ahmed 02-10-2009 07:59 PM

ازيكوا يابنات وشباب حقوق القاهرة انا ياسمين احمد معاكو في اولي حقوق وربنا يوفقنا جميعا

ahmedtito0000 03-10-2009 07:26 PM

اول يوم كان زحمة قوى والحمدلله عدى علي خير

ีundertaker_2000 03-10-2009 10:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedtito0000 (المشاركة 1657256)
اول يوم كان زحمة قوى والحمدلله عدى علي خير

زحمه اوى دا كان زحمه بغباء انا كنت حاسس انى فى الصين الشعبيه والله العظيم

بس الحمد لله عدى على خير

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:58 AM.