بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية الأداب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=163)
-   -   مجمع الاستفسارات : عايز تعرف اى حاجة خش هنا (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=456499)

mohamed_hussein.1995 24-08-2012 11:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فخورة بحجابى (المشاركة 4778361)
طيب عايزة اعرف شروط اداب علم نفس جامعة سوهاج

تمام ... شروط قسم علم نفس عموما ... لا يتطلب الترشيح الية الى شرط بعينة ..... لكن يقبل اعداد محددة حسب القدرة الاستيعابية لاكبر عدد من الطلاب ..فمثلا اداب القاهرة يقبل 70 طالب فقط ...وادب حلوان يقبل 250 طالب فقط ... فيكون الفيصل هنا ..اختيار الطلاب وقبولهم فى هذا القسم حسب اعلى مجموع اعتبارى من بين المترشحين لة .... وينطبق ذلك على جامعة سوهاج

وانا تحت امرك لاى استفسار اخر:d

mr history 25-08-2012 12:19 AM

طيب انا متأسف فى حاجة تانى هسأل عليها انا شفت طلبة فى قسم كلية الاداب بيقولوا ان فى تنسيق تانى للكلية والتقديم على النت ممكن توضح الامر ده انا اسف ان شاء الله تكون اخر حاجة

mohamed_hussein.1995 25-08-2012 01:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr history (المشاركة 4778947)
طيب انا متأسف فى حاجة تانى هسأل عليها انا شفت طلبة فى قسم كلية الاداب بيقولوا ان فى تنسيق تانى للكلية والتقديم على النت ممكن توضح الامر ده انا اسف ان شاء الله تكون اخر حاجة

تمام ... التنسيق الداخلى لكلية الاداب هيكون على النت بس طبعا مش لكل الجامعات ... وتقريبا جامعة القاهرة بس هى الى هيكون ليها تنسيق داخلى من على موقع الكلية ...

ويا سيدى مش هتفرق انتا تروح الكلية وتاخد الورقة وتملاها مش هتاخد عشر دقائق بالضبط ....

ولو عايز اى حاجة تانية اتفضل انا منتظر سوالك:d

mr history 25-08-2012 01:33 AM

شكرا جزيلا الاسئلة انتهت

mohamed_hussein.1995 25-08-2012 02:31 AM

انا هنا تحت امرك ...واى استفسار انا هبقى معاك 24 ساعة ... انتا وكل الاعضاء

DreamChaser 25-08-2012 03:52 AM

جزاك الله خيرا

kingkongo 25-08-2012 12:27 PM

طيب لو سمحت انا محول من كفر الشيخ الى اسكندريه اجيب استماره الجند دى من اسكندريه ولا لازم من كفر الشيخ وشكرا

mohamed_hussein.1995 25-08-2012 01:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kingkongo (المشاركة 4779911)
طيب لو سمحت انا محول من كفر الشيخ الى اسكندريه اجيب استماره الجند دى من اسكندريه ولا لازم من كفر الشيخ وشكرا

استمارة 2 جند دة من اى مكتب تجنيد او من اى مديرية امن فى مصر .....

واى استفسار تانى انا تحت امرك:078111rg3:

kingkongo 25-08-2012 03:01 PM

بجد انت عامل مجهود كبير شكرا ليك بس انت تعرف اى معلومات عن نتيجه التحويل او هتظهر امتى لانها لسه ماظهرتش وميعاد التقديم بكره وسؤال تانى هو التحويل الورقى هيتقبل السنه دى برده و شكراااااااا

mohamed_hussein.1995 25-08-2012 07:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kingkongo (المشاركة 4780297)
بجد انت عامل مجهود كبير شكرا ليك بس انت تعرف اى معلومات عن نتيجه التحويل او هتظهر امتى لانها لسه ماظهرتش وميعاد التقديم بكره وسؤال تانى هو التحويل الورقى هيتقبل السنه دى برده و شكراااااااا

اولا انا بعتذر عن التاخير لانى كنت عند الدكتور من الساعة 2 ولسة راجع حالا

بص هقولك نتيجة التحويل انشاءالله هتظهر بكرة اكيد لو مكنش بالنهار يبقى هتظهر بليل بس هو الاكيد انها هتظهر بكرة

ثانيا لو التحويل الالكترونى متقبلش بتروح تعمل تحويل ورقى من الكلية الى انتا عايز تروحها ...وهما بيعملولك التماس او حاجة زى كدة وبتتقبل انشاءالله اكيد

وتحت امرك لاى استفسار تانى:078111rg3:

the wight angel 25-08-2012 09:41 PM

انا كنت عاوزة اسال التقديم بكرة اكيد واية حكاية الكشف الطبى ؟؟ ودة فى الكلية ولا هيحولونا على مستشفى ؟؟؟؟

kingkongo 25-08-2012 09:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_hussein.1995 (المشاركة 4781017)
اولا انا بعتذر عن التاخير لانى كنت عند الدكتور من الساعة 2 ولسة راجع حالا

بص هقولك نتيجة التحويل انشاءالله هتظهر بكرة اكيد لو مكنش بالنهار يبقى هتظهر بليل بس هو الاكيد انها هتظهر بكرة

ثانيا لو التحويل الالكترونى متقبلش بتروح تعمل تحويل ورقى من الكلية الى انتا عايز تروحها ...وهما بيعملولك التماس او حاجة زى كدة وبتتقبل انشاءالله اكيد

وتحت امرك لاى استفسار تانى:078111rg3:

اولا الف سلامه عليك يا معلم
بس عندى سؤال تانى لو سمحت واعذرنى لانى مش عارف اسأل غيرك بصراحه
هو التقديم مفتوح كام يوم ولازم اروح بكره الجامعه واستنى لما نتيجه التحويل تظهر وابقى اقدم ولا ابقى اروح بعد بكره مثلا ولو تعرف ايه الورق المطلوب للالتماس وميرسى ليك جدااااااااااا

mohamed_hussein.1995 25-08-2012 10:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the wight angel (المشاركة 4781308)
انا كنت عاوزة اسال التقديم بكرة اكيد واية حكاية الكشف الطبى ؟؟ ودة فى الكلية ولا هيحولونا على مستشفى ؟؟؟؟

لا هو مفيش حاجة اسمها فى الكشف الطبى مستشفى ولا حاجة

هو تقريبا بيكون كشف سريع جدا على الحالة الصحية عامة .... لان طبعا اوقات بيكون فى طلاب جدد ممكن يكون بينهم اى مرض معدى ... فاانا سمعت من حد قريبى انى الدكتور بيسال بس هل انتى بتخدى اى ادوية او عندك مرض معين او مرض مزمن ...بس كدة ويدخل الى بعدة

التقديم اكيد هيبقى بكرة بس هيبقى زحمة
خليكى احسن على اخر الاسبوع ومتخفيش التقديم مفتوح حتى لاول يوم فى الدراسة

واى استفسار تانى انا تحت امرك

mohamed_hussein.1995 25-08-2012 11:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kingkongo (المشاركة 4781316)
اولا الف سلامه عليك يا معلم
بس عندى سؤال تانى لو سمحت واعذرنى لانى مش عارف اسأل غيرك بصراحه
هو التقديم مفتوح كام يوم ولازم اروح بكره الجامعه واستنى لما نتيجه التحويل تظهر وابقى اقدم ولا ابقى اروح بعد بكره مثلا ولو تعرف ايه الورق المطلوب للالتماس وميرسى ليك جدااااااااااا

بص يا معلم التقديم مفتوح انشاالله لحد اول يوم فى الدرسة لان انتا عارف طبعا فى تحويلات ورقى ولسة الدنيا متضبططتش ... متقلقش التقديم مفتوح ..ولو عايز نصيحتى خليك فى اخر الاسبوع كدة عشان هيبقى زحمة جدا الايام دة وكلوا عايز يقدم بسرعة .... افرض انك لا قدر الله ودة مستحيل يحصل انك متتقبلش على النت فى التحويل بتاعك ... اعامل اية ؟ بسيطة وملحوقة .. هتخطف رجلك بالاوراق بتاعتك للكلية الى انتا عاوزة وتعمل تحويل وبيكون تقريبا اسموا التماس او طلب ... ودة بيقبلوا مية فى المية عشان الاغتراب
ملحوظة: مينفعش تروح تقدم قبل ما النتيجة تظهر عشان انتا لازم تطبع بطاقة الترشيح الجديدة الى هتطلعلك
يعنى خليك على يوم الاتنين كدة او اخر الاسبوع عشان الزحمة

وبعدين متقلش اخر سوال ولا الكلام دة تانى ...انا هنا باذن الله هبقى مشرف .. وانا تحت امرك وامر اى عضو محتاج اى حاجة

kingkongo 26-08-2012 01:03 AM

فعلا انا حاسس ان القسم بيتقدم شكرا ليك بس هو انا لو اتأخرت فى ميعاد التقديم هى الاقسام كلها بتبقى لسه فيها مكان ولا بيستكفوا مثلا بعدد اول من الطلاب اصلى مش فاهم الحكايه دى ولا انا بقدم وبكتب الرغبات ومبعرفش ايه القسم اللى جالى غير بعد كده وشكراااااااا

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:14 AM.