بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الأدب العربي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=28)
-   -   رحله الى قريه الموت (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=134311)

sunsero2000 03-07-2009 03:09 PM

رحله الى قريه الموت
 
بسم الله الرحمن الرحيم

انا من زمان مش حطيت روايا ت
قلت نرجع تانى بروايه شفتها وعجبتنى قلت انقلها ليكم بمكن تعجبكم

لشخصيات


جون : فتى وسيم منعزل عن الناس لا يحب
إلا أصدقائه أليكس ومايكل والداه مطلقان يعيش لوحده في بيت صغير
عمره : 17
لون الشعر : أشقر
لون العين : أزرق


أليكس : فتى وسيم
يحب الناس و هو كثير المزاح
عمره : 17
لون شعره : أشقر
لون العين : بني فاتح


مايكل : فتى وسيم
يحب أصدقائه أليكس وجون
عمره : 17
لو ن الشعر : بني فاتح
لون العين : أسود


( ملاحظة : الفتيان الثلاثة أصدقاء مقربين جدا )


ماريا : فتاة رقيقة جميلة
تحب صديقاتها جدا
العمر : 17
لون الشعر : بني
الون العين : أصفر


ايفا : فتاة جملة جدا
يحبها الجميع لطيبتها
العمر : 17
لون الشعر : أشقر طويل
لون العين : أخضر



مولي : فتاة جميلة جدا
تحب الجميع
العمر : 17
لون الشعر : أشقر قصير
لون العين : أزرق

( ملاحظة : الفتيات صديقات مقربات جدا

sunsero2000 03-07-2009 03:24 PM

نبدا بقه فى الروايه وانا على فكره عدلت فيها شويه حاجات كده عشان تكون قرايتها سهله


الحلقه الاولى




الشخصيات جميعا فى المدرسه الثانويه
يرن الجرز وتبدا الحصه الاولى




بدأت الحصة الأولى بفصل الثالث ثانوي


الأستاذ : اليوم طلبت من المدير رحلة خاصة وهختار 6 اشخاص هما اللى هيروحو الرحله دى وكلمعم الاستاذ لمده حصتين عن الرحله وبعض التفاصيل اللى فيها

انتهت الحصة الأولى وبعدها الثانية والثالثة وبدأت الفسحة
فى الفسحه تجمع الثلاث اصدقا



جون : هتطلع الرحله دى


مايكل : مفيش مشكله نطلعها

أليكس : أنا أود الذهاب

جون : وانت عارف الرحله دى فين الاول


أليكس : بيقولو ده قريه صغيره وبعيده

جون : عاوز اروح هناك

مايكل : لما نشوف الاستاذ هيختار مين


ترررررررررررن

أنتهت الفسحة والكل عاد إلى فصله
وكملو باقى اليوم الدراسى عادى جدا

انتهت المدرسة والجميع عاد إلى منزله عدى جون الذي ذهب إلى الحديقة



ماريا : أهلا أمي أهلا أبي

الوالدين : أهلا ماريا

ماريا ذهبت لغرفتها

ماريا بنفسها : نفسى الاستاذ يخنتارنى للرحلهخ دى

وجلست تتخيل الرحله

اليوم الثاني


الأستاذ : عاوزين تعرفو مين اللى هيطلع الرحله



الطلاب : بصوت واحد ايوه مين يا استاذ


الأستاذ : الذي سيذهب هم جون و ماريا و أليكس و مايكل و ايفا ومولى


ماريالنفسها : نعععععععععععععععععم


الاستاذ : عاوز اللى الناس اللى قلت اساميها تجهز نفسها الرحله بعد 3 ايام


جون ومايكل واليكس وماريا وايفا ومولي : حاااااااااضر


انتهت الحصة الاولى والثانية والثالثة ثم جاء وقت الفسحة


ماريا : شوفوتو الاستاذ اختارنا كلنا


ايفا : حد فيكم عارف ال3 ولاد اللى طالعين معانا

مولي : تقصديى جون واليكس ومايكل

ايفا : نعم

مولي : انا مش اعرف الا جون بيقولو عليه ساكن فى بيت صغير لوحدو وابوه وامه مطلقين

ايفا : ومايكل واليكس

ماريا : التلاته اصحاب اوى على فكره

مولي : يعنى هتكون الرحله 3 صديقات و3 اصدقاء انتو شايفين ان ده طبيعى

ايفا : عادى

ترررررررن جرس انتهاء الفسحة ذهب الجميع إلى فصلهم

انتهى وقت المدرسة وعاد الجميع إلى منازلهم وجميعهم قالوا لوالديهم ووافقوا ما عدى جون لان والديه مطللقان

ذهب جون للحديقة العامة وجلس ولوحدة تحت شجرة كبيرة

أليكس : أهلا جون

جون : أهلا أليكس

أليكس :ايه اللى جابك هنا

جون : زهقت قلت اخرج شويه وانت ايه اللى جابك

أليكس : لا كنت جاى العب شويه

جون : انت قلت لاهلك على الرحله

أليكس : نعم

جون : وافقو

أليكس : نعم

مايكل : أهلا

أليكس وجون : أهلا مايكل

مايكل : بتعملو ايه

أليكس : كنت العب وشوفوت جون جيت اقعد معاه

مايكل : وانت جون

جون : قلت زهقت وجت شويه

بدأ الأصدقاء الكلام حتى أتى الليل وذهب كل واحد إلى منزله


صباح جديد أملوا الأصدقاء أن يكون صباحا جميلا

ماريا : اهلا بابا

الأب : أهلا ماريا

ماريا : أين أمي ؟؟

الأب : خرجت وزمناها جايه

ماريا : طيب

خرجت ماريا وقابلت أمها

ماريا : أهلا امى

الأم : أهلا ماريا

ماريا : آسفة أمي لقد تأخرت كنت اتمنى أن أبقى معكي لبعض الوقت

الأم : عادى امشى انىت

ذهبت ماريا إلى المدرسة

ايفا : أهلا أبي أهلا أمي


الوالدين : أهلا ايفا

ايفا : آسفة تأخرت همشى انا .... إلى اللقاء


الوالدين : حسنا .. إلى اللقاء

خرجت ايفا وذهبت إلى المدرسة

مولي تركض : إلى اللقاء أمي إلى اللقاء أبي

الوالدين : إلى اللقاء مولي


ذهب الجميع إلى المدرسة واستقبلهم الأستاذ هيا اركبوا الباص ركب الجميع وبدأو التحرك للذهاب إلى القرية


أليكس : هنوصل امتى

الأستاذ : بعد ساعتين



ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــ

sunsero2000 03-07-2009 03:34 PM

فى الباص




مايكل : انا سمعت ان فى غابه كبيره قريبه من القريه دى


جون اه



مايكل : بيقولو انا سمعت ان فيها حيوانات مفترسه وعفاريت


أليكس : ههههههههههههههه انت بتصدق الكلام ده ياعم


مايكل : لا طبعا بس ممكن اصدق

انتهت الساعتين



السائق : وصلنا يا شباب


الأستاذ : يالا يا شباب نزول حاجتكم خلاص وصلنا

الطلاب : حاااضر


نزلوا وذهبوا إلى بيت صغير


أليكس : أحنا هنقعد هنا


الأستاذ : ايوه

الأستاذ : اهلا ديفديد


ديفيد : أهلا بك

الأستاذ اعرفك بالطلاب اللى معايا


الأستاذ يكلم الطلاب : عرفوا بأنفسكم

جون : أنا جون

أليكس : وانا أليكس

مايكل: وانا مايكل

ايفا : وانا ايفا

مولي : وانا مولي

ماريا : وانا ماريا

الاستاذ: أين غرفنا ؟؟؟؟

ديفيد : أتفضلو معايا

ذهب إلى غرفتين بجانب بعض

ديفيد : دى غرفه البنات ودى بتاع الشباب وفيه باب بدخلهم على بعض

الأستاذ : شكرا ديفيد هيا أيها الطلاب كل واحد يذهب إلى غرفته يسد ديفيد أين غرفتي

ديفيد : اتبعني


ذهبوا إلى غرفة كبيرة جدا


ديفيد : هذه غرفتك

الأستاذ : شكرا

ديفيد : عفوا

الأستاذ : أنا هروح عند الطلاب

ديفيد : طيب

ذهب الأستاذ للطلاب وجمعهم بالصالة


الأستاذ : فى حد عاوز حاجه قبل مانام

الطلاب : لااااا شكار يا استاذ


الأستاذ : طب يالا كل واحد على غرفته

الطلاب : حاضر

ذهب الطلا ب وناموا

ماريالنفسها : مش جايلبى نوم
اعمل ايه

قامت من السرير وفتحت الشباك وقعدت تبص على الغابه فجاه
انهدشت جدا وبتكلم نفسها مسن دول بيعملو ايه الناس دى





استنو الحلقه الجايه عشان تعرفو كانو بيعملو ايه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــ

hend ere 03-07-2009 05:15 PM

يااااااااااا بجد جميله اوى وشكلها مخيف ربنا يعدينا على خير منها...هههههههههههههههههه
وبجد مرسى كثير ليك انك جبتلنا قصه نسلى بيها وقتنا

**تسابيح** 03-07-2009 05:56 PM

روايات معظمها بتبقها مرعبه وبتجبرنا اننا كل مرة ندخل نشوف ايه اللي حصل
يالا متابع ان شاء الله
شكرررررررا

sunsero2000 03-07-2009 07:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hend ere (المشاركة 1375266)
يااااااااااا بجد جميله اوى وشكلها مخيف ربنا يعدينا على خير منها...هههههههههههههههههه
وبجد مرسى كثير ليك انك جبتلنا قصه نسلى بيها وقتنا

اى خدمه عشان تعرفو ان طلباتكو اومر
خليتونى ارجع عن قرارى تانى
نورتى الحدوته

sunsero2000 03-07-2009 07:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تسابيح النجوم (المشاركة 1375389)
روايات معظمها بتبقها مرعبه وبتجبرنا اننا كل مرة ندخل نشوف ايه اللي حصل
يالا متابع ان شاء الله
شكرررررررا

لا رعب ايه ده انا حتى قلبى ركيك
ميرسى ليك على المرو ر نورت الموضوع

Free angel 04-07-2009 01:29 AM

شكلها جميلة
وعاوزة بسرعة اعرف الناس دى بتعمل ايه؟؟؟

ميرسى

sunsero2000 04-07-2009 01:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة free angel (المشاركة 1376912)
شكلها جميلة
وعاوزة بسرعة اعرف الناس دى بتعمل ايه؟؟؟

ميرسى

هتعرفو ان شاء الله
بس ادعولى بيس وهعرفكم كل حاجه

eman_ mohamed 04-07-2009 02:20 PM

جميلة جدا ميرسى


http://alfrasha.com/up/12653013071411644944.gif

hend ere 04-07-2009 07:55 PM

مش نزلت النهارد جزء جديد ليه:(
ياريت مش تتاخر علينا بقى

sunsero2000 05-07-2009 11:51 AM

ماريا وهي مندهشة جدا
-
ماذا يفعلون

جرت ماريا بسرعة إلى مولي وقالت وهي خائفه
-
مولي بسرعةقومى بصى بسرعة

دارت مولي ظهرها وقالت
-
ماريا نا مي خلاص
مولي وهي خائفة جدا وترتجف من الخوف
-
أرجوووووووووك بسرعةاصحى
مولي وهي تستيقظ لتسكت مولي
-
كفايه صريخ فى ايه
ايفا وهي شكلها معصبه
-
فيه ايه رعبتونى
ماريا ترتجف
-
اصحى بسرعه تعالى بصى

استيقظت ايفا وذهبوا إلى النافذة
ماريا وهي خائفة
-
شوفتم

ايفا وهي معصبة
-
الناس دى راحه الغابه يعملو ايه
مولي وهي ترجع إلى السرير مستهتره
-
هاهاها ركزى المره الجايه هاهاها

ماريا معصبة وبنفس الوقت خائفة
-
تعالي بسرعة دققي
مولي وهي تتثاوب
-
طيب طيب
ايفا وهي خائفة
-
إنهم إنهم
ماريا وهي ترتجف
-
إنهم زوووووومبي
مولي وهي آتية إليهم
-
هاهاهاهاهاهاها زومبي هو احنا فأفلام الكرتون
ماريا وهي خائفة
-
تعاااااااالي بسرعة وأنظري

مولي ذهبت ورأيت الذي رأوه
مولي خائفة جدا
-
إنهم حقا زووومبي
ماريا وهي خائفة
-
نعمل ايه

ايفا خائفة
-
لازم نصحى الصبيان

مولي و هي تمسك ايفا وماريا
-
تعالي بسرعة هيا
ذهبوا جميعهم إلى غرفة الصبيان


مولي وهي تصرخ
-
يااااااااااااااااااااااشبااااااااااااااااااااااااا اب استيقظووووووووووووا

استيقظوا الشباب

جون معصب
-
عاوزين ايه

ماريا خائفة
-
استيقظووووووا بسرعة بصو من الشباك

استيقظوووووا ورأوا الزومبي

جون مستغرب
-
ماذا بهم ؟؟؟


ايفا خائفة
-
إنهم زومبي

أليكس يضحك
-
هههههههههه أنهم سكان القرية

مولي وهي خائفة
-
بص يا مغفل وركز
جون وهو يأشر بأصبعه
-
بصو إنه السيد ديفيد

مايكل وهو يأشر
-
أنظرو إلى السيد ديفيد يشير لنا

جون ويسرع إلى الباب
-
تعااااااااااااااالوا بسرعة لازم نروح غرفة الأستاذ

مايكل و هو مستغرب
-
بس احنا مش عارفين هيه فين
جون وواثق من كلامه
-
هو قالى مكاناه
ألكيس بسرعة
-
خلاص روح بسرعة

ذهبوا وفجأة ظهر زووومبي من غرفة الأستاذ

جون ويدخل يده بجيبه
وبيكلم نفه ويقول اخيرا هستفسد منك
وأخرج يده وظهر خنجر صغير


و ركض بسرعة وطعنه بقلبه ومات الزوووومبي

جون وهو يخرج الخنجر من جسم الزومبي
-
هيا بسرعة
دخل جون وبعده دخلت ماريا
ماريا ترتجف
-
لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اا

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـ

hend ere 05-07-2009 06:50 PM

حلوه الحلقه دى
انا عاوزه اترعب اكثر
ارعبنا اقصد امتعنا ببقيت الروايه .........هههههههههههههههههههه
مش تتاخر علينا

sunsero2000 06-07-2009 11:07 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hend ere (المشاركة 1385279)
حلوه الحلقه دى
انا عاوزه اترعب اكثر
ارعبنا اقصد امتعنا ببقيت الروايه .........هههههههههههههههههههه
مش تتاخر علينا

لا مش هتاخر كلها 9 6 سنين واحط الباقى

Dr.love ferdos paradise 06-07-2009 12:24 PM

حلوه الحقات كلها
متبعه ان شاء الله
شكلها مخيفه جدااا ربنا يستر


جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 10:04 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.