عرض مشاركة واحدة
  #2  
قديم 03-07-2009, 03:24 PM
sunsero2000 sunsero2000 غير متواجد حالياً
طالب جامعى (كلية تجارة)
 
تاريخ التسجيل: May 2008
المشاركات: 1,457
معدل تقييم المستوى: 19
sunsero2000 is on a distinguished road
افتراضي

نبدا بقه فى الروايه وانا على فكره عدلت فيها شويه حاجات كده عشان تكون قرايتها سهله


الحلقه الاولى




الشخصيات جميعا فى المدرسه الثانويه
يرن الجرز وتبدا الحصه الاولى




بدأت الحصة الأولى بفصل الثالث ثانوي


الأستاذ : اليوم طلبت من المدير رحلة خاصة وهختار 6 اشخاص هما اللى هيروحو الرحله دى وكلمعم الاستاذ لمده حصتين عن الرحله وبعض التفاصيل اللى فيها

انتهت الحصة الأولى وبعدها الثانية والثالثة وبدأت الفسحة
فى الفسحه تجمع الثلاث اصدقا



جون : هتطلع الرحله دى


مايكل : مفيش مشكله نطلعها

أليكس : أنا أود الذهاب

جون : وانت عارف الرحله دى فين الاول


أليكس : بيقولو ده قريه صغيره وبعيده

جون : عاوز اروح هناك

مايكل : لما نشوف الاستاذ هيختار مين


ترررررررررررن

أنتهت الفسحة والكل عاد إلى فصله
وكملو باقى اليوم الدراسى عادى جدا

انتهت المدرسة والجميع عاد إلى منزله عدى جون الذي ذهب إلى الحديقة



ماريا : أهلا أمي أهلا أبي

الوالدين : أهلا ماريا

ماريا ذهبت لغرفتها

ماريا بنفسها : نفسى الاستاذ يخنتارنى للرحلهخ دى

وجلست تتخيل الرحله

اليوم الثاني


الأستاذ : عاوزين تعرفو مين اللى هيطلع الرحله



الطلاب : بصوت واحد ايوه مين يا استاذ


الأستاذ : الذي سيذهب هم جون و ماريا و أليكس و مايكل و ايفا ومولى


ماريالنفسها : نعععععععععععععععععم


الاستاذ : عاوز اللى الناس اللى قلت اساميها تجهز نفسها الرحله بعد 3 ايام


جون ومايكل واليكس وماريا وايفا ومولي : حاااااااااضر


انتهت الحصة الاولى والثانية والثالثة ثم جاء وقت الفسحة


ماريا : شوفوتو الاستاذ اختارنا كلنا


ايفا : حد فيكم عارف ال3 ولاد اللى طالعين معانا

مولي : تقصديى جون واليكس ومايكل

ايفا : نعم

مولي : انا مش اعرف الا جون بيقولو عليه ساكن فى بيت صغير لوحدو وابوه وامه مطلقين

ايفا : ومايكل واليكس

ماريا : التلاته اصحاب اوى على فكره

مولي : يعنى هتكون الرحله 3 صديقات و3 اصدقاء انتو شايفين ان ده طبيعى

ايفا : عادى

ترررررررن جرس انتهاء الفسحة ذهب الجميع إلى فصلهم

انتهى وقت المدرسة وعاد الجميع إلى منازلهم وجميعهم قالوا لوالديهم ووافقوا ما عدى جون لان والديه مطللقان

ذهب جون للحديقة العامة وجلس ولوحدة تحت شجرة كبيرة

أليكس : أهلا جون

جون : أهلا أليكس

أليكس :ايه اللى جابك هنا

جون : زهقت قلت اخرج شويه وانت ايه اللى جابك

أليكس : لا كنت جاى العب شويه

جون : انت قلت لاهلك على الرحله

أليكس : نعم

جون : وافقو

أليكس : نعم

مايكل : أهلا

أليكس وجون : أهلا مايكل

مايكل : بتعملو ايه

أليكس : كنت العب وشوفوت جون جيت اقعد معاه

مايكل : وانت جون

جون : قلت زهقت وجت شويه

بدأ الأصدقاء الكلام حتى أتى الليل وذهب كل واحد إلى منزله


صباح جديد أملوا الأصدقاء أن يكون صباحا جميلا

ماريا : اهلا بابا

الأب : أهلا ماريا

ماريا : أين أمي ؟؟

الأب : خرجت وزمناها جايه

ماريا : طيب

خرجت ماريا وقابلت أمها

ماريا : أهلا امى

الأم : أهلا ماريا

ماريا : آسفة أمي لقد تأخرت كنت اتمنى أن أبقى معكي لبعض الوقت

الأم : عادى امشى انىت

ذهبت ماريا إلى المدرسة

ايفا : أهلا أبي أهلا أمي


الوالدين : أهلا ايفا

ايفا : آسفة تأخرت همشى انا .... إلى اللقاء


الوالدين : حسنا .. إلى اللقاء

خرجت ايفا وذهبت إلى المدرسة

مولي تركض : إلى اللقاء أمي إلى اللقاء أبي

الوالدين : إلى اللقاء مولي


ذهب الجميع إلى المدرسة واستقبلهم الأستاذ هيا اركبوا الباص ركب الجميع وبدأو التحرك للذهاب إلى القرية


أليكس : هنوصل امتى

الأستاذ : بعد ساعتين



ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــ
__________________
رد مع اقتباس