الموضوع: يوميات طالب طب
قديم 24-08-2006, 09:02 PM
*muslima* *muslima* غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

*muslima* is an unknown quantity at this point

السلام عليكم
أختكم أسماء في صيدلة الإسكندرية و خلصت إعدادي و رايحة أولى
على فكرة أنا بحمد ربنا من أول يوم دخلت فيه الكلية دي لإني جبت مجموع كبير أوي في ثانوي و مع ذلك رفضت كلية الطب على الرغم من ان أخويا خلص رابعة و رايحة خامسة طب ان شاء الله.... الرفض ماجاش من صعوبة الطب لإن كل كلية و أكيد ليها مشاكلها و حسناتها بس الفكرة في الرفض كانت عشان طول مدة الدراسة.... صعوبة وجود الشغل بعد انهاء الدراسة .... تعرض البنات أثناء الدراسة للكشف على رجالة و ده أكيد بيسبب إحراج كبير .... و طبعا ده غير الاسباب المتعلقة بالمستقبل زي الإرتباط و الجواز و غيره ................يا أحمد جميل منك أوي انك بتدخل على السايت ده و متابع مع إخواننا الغلابة المعذبين في الثانوية العامة و جميل منك أوي برده انك بتكتب عن الكلية دي مع إنو صدقني طب صعبة و امتحاناتها متباعدة جدا في جامعة إسكندرية بس صيدلة مش هينة أبدا و اللي يشد على نفسه في المذاكرة في أي كلية ينجح و يرتب كمان....... :D .... أكيد طبعا بما إنك خلصت كل السنين دي بتبص لسنة أولى على إنها كانت سهلة جدا أنا أعرف ان تالتة صعبة جدا فارما و ميكرو و أرف جامد أوي ده غير رابعة اللي بيدرسو فيها رمد و أنف و أذن و غيره (ربنا يحفظنا جميعا)

يا ريت تتابع الموضوع و تورينا عملت ايه في كل السنين :D و ادعيلي بالنجاح يا دكتور

سؤال هام للولاد فقط....... لو انت عيان أوي حاتروح لدكتور و لا لدكتورة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حاتستريح لمين أكتر؟؟؟؟؟ أنا شخصيا بفضل الدكتور