الموضوع: اجدد رواياتى
عرض مشاركة واحدة
  #41  
قديم 12-03-2010, 06:23 AM
الصورة الرمزية hend ere
hend ere hend ere غير متواجد حالياً
عضو قدوة
 
تاريخ التسجيل: Jun 2008
المشاركات: 2,312
معدل تقييم المستوى: 20
hend ere is on a distinguished road
افتراضي

الجزء العاشر


اتت والدة نادين مسرعه الى المشفى وحينما رأتها نادين لم تستطع ان حبس دموعها...نظرت والدتها اليها وشعرت ان شيئا ما قد حدث حاولت نادين ان تبعد عيناها عن والدتها ولكن امها رفعت راسها وقالت لها:مالك يا حبيبتى فى ايه؟؟؟حد فى الموقع الكشفى حصلو حاجه ولا ايه؟
ظلت نادين صامته لا تتحدث وفجأه جاء الطبيب المختص بحالة سمير نظر لنادين ثم قال:سمير قدامه حوالى ساعتين ويفوق من اثر المهدئ...ياريت تحاولو تخففو عنو خبر وفاة والدته
صعقت ام نادين ولم تستطع تمالك نفسها واغشى عليها
كانت ام نادين تعانى من مشاكل اكتر من والدة سمير
نادى الدكتور على مساعديه ليحملوها سريعا للداخل،نظر الدكتور لنادين وقال لها:انا بجد اسف انا كنت فاكر والدتك عرفت اللى حصل...عموما ماتقلقيش انشاء الله خير.
لم تستطع نادين تحمل المزيد ولكنها لم تكن تعلم بمن تتصل فهى لم تتصل بأصدقائها منذ زمن طويل بسبب انشغالها الدائم
وبعد مرور حوالى ساعتين استفاق سمير فذهبت لعنده
وحينما دخلت عليه الغرفه لم يتطلع حتى بها وظل ناظرا لاسفل حاولت نادين ان تخفف عنه قائله:حبيبى انا عارفه اللى حصل ده صعب علينا كلنا...بس احنا لسه سوا يا سمير،ثم نظرت اليه ورفعت رأسه وقالت:بصلى يا سمير،ثم قالت بصوت تملأه الدموع: معقول اكلمك وما تبصش حتى عليا...انا نادين...حبيبتك
لكن سمير لم ينطق بحرف واحد نظرت اليه والدموع فى عينيها ثم جرت للخارج،لم يستطع سمير للمره الاولى ان يجد نادين بجواره ولا يستطع الكلام فنزلت دموعه وظل يبكى بصوت مسموع
جرت الممرضه عليه وحاولت تهدأته ثم ذهبت مسرعه للدكتور فأتى الدكتور ليراه ثم امرهم بأعطاءه حقنه مره اخرى لينام من جديد.
وحينما خرج ذهبت اليه نادين مسرعه فقال لها الدكتور:احنا محتاجين شوية وقت يابنتى حاولى تتحملى وربنا يصبرك.
وفى صباح اليوم التالى توفت والدة نادين ولم يعد لها احد هى الاخرى فدخلت لغرفة سمير وظلت تبكى وتتحدث لسمير قائله: قوم بقى انا كمان محتاجاك جنبى ماتسبنيش اتعذب لوحدى...قوم قوينى بيك وظلت تبكى شعر بها سمير وهو نائما فنزلت دموعه.
ظلت نادين حوالى 4 اشهر على هذا الحال تنتظر ان يرجع سمير لطبيعته ولكنه لم يعد مثلما كان
دخلت نادين ونظرت اليه ثم قالت والغضب يملأها:لسه برده هتفضل كده مانا كمان مامتى ماتت،انت...انت ليه مش حاسس بيا فوق بقى
ولكنه ظل ينظر اليها دون كلام فنظرت اليه ثم قالت:انا خلاص مش قادره استحمل
ثم نظرت اليه بجديه ثم قالت:سمير انا مسافره
فنظر اليها فى دهشه
فقالت:انت حتى مش بترد عليا بقالى 4 شهور كل يوم بحاول اخليك تتكلم بس انت فضلت السكوت عليا
ثم نظرت لعينيه وقالت:انت لو كنت بتحبنى بجد كنت هتقف جنبى مش هتسبنى لوحدى كل الفتره دى
انت مسألتش نفسك انا عامله ايه ولا قادره استحمل كده ازاى
انا كل الفتره دى كنت بحاول اكون قويه علشانى وعلشانك بس خلاص مش قادره
نظرت اليه نادين ثم خرجت من غرفته لم يستطع سمير هذه المره ان يظل مكانه فخرج مسرعا اليها ثم قال بصوت يملأه المرض:نادين!!!
فنظرت اليه نادين ونظر اليها ثم فقد وعيه

جرت نادين مسرعه اليه واخذوه لغرفته مره اخرى
ثم ذهب الدكتور ليباشر حالته ثم نظر لنادين وقال:يمكن اللى حصل النهارده ده يخليه يرجع يفكر من جديد،بعد ضياع امه حس ان كل شئ فى حياته ضاع بس لما حس انه هيخسرك انت كمان بدأ يتحسن...استحملى كمان شويه يابنتى وانشاء الله يتحسن قريب.
وبعدما انتهى الدكتور من حديثه خرجت نادين من المشفى وذهبت الى بيتها لم تستطع حتى الجلوس فيه فأخرجت حقيبتها و وضعت ملابسها بداخلها ثم نزلت فرأها البواب فقال لها:ازي حضرتك يا استاذه نادين؟انت بقالك فتره مابتجيش البيت ليه؟
فنظرت اليه نادين وقالت:معلش يا عمو عبدو انا مش قادره اعد هنا اكتر من كده
فقال لها:بصراحه يا استاذه فى واحد عاوز يشترى الشقه بتاعتكو وكلمنى اكتر من مره
فاتفقت نادين معه واتصل به البواب فجاء مسرعا وذهبت نادين معه حتى تنهى اجراءات البيع ثم نزلت بفندق وضعت حقيبتها ثم ذهبت للمشفى من جديد
دخلت غرفة سمير فوجدته نائما فجلست بجواره وقالت:سامحنى يا سمير انا مش قادره استحمل اكتر من كده انا هسافر بس هرجع تانى...ثم تساقطت دموعها وقالت:لو كان لسه ليا عمر هرجع تانى.
ثم خرجت ودخلت للدكتور نظرت اليه ثم قالت:انا مضطره اسافر يا دكتور انا ماكنتش حابه اسيب سمير لوحده بس ماعنديش حل تانى...ده رقم تليفونى،ارجوك يا دكتور اى حاجه تحصل عرفنى بيها.
نظر اليها الدكتور ثم قال:انشاء الله هيحصل كل خير مع السلامه يابنتى.
خرجت نادين من غرفت الطبيب فقال الطبيب بصوت منخفض: ياخساره ماقدرتش تتحمل اكتر من كده.
ذهبت نادين لتمضي الليله فى الفندق وفى الصباح اخذت نادين حقيبتها واتجهت للمطار
وحينما دخلت وجدت شخص واقف من بعيد فحاولت الاقتراب اكثر حتى تتأكد.
ترى من يكون..تابعونا لمعرفة باقى الاحداث
__________________
صديقتى انتظرتك طويلا حتى فات الاوان فها انا امام جدار زمنى وقد ضاعت الامال
رد مع اقتباس