قديم 27-08-2010, 11:04 AM
osamaabdsalam osamaabdsalam غير متواجد حالياً
مسئول أقسام المعلمين و الجامعات

osamaabdsalam is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sun000 مشاهدة المشاركة
لقد سرق دفتر الحضور والانصراف من المدرسه حوالى الساعه التاسعه والربع وكان بالمدرسه 8 مدرسين من اصل 44 انا وزميل اخر كنا نجلس فى حوش المدرسه وزميله غير محتصه بالدفتر كانت تجلس امام الدفتر الزميله خرجت الى خارج المدرسه وزميلى ذهب من الحوش الى باقى الزملاء فى نفس غرفه بجانب الدفتر وانا كنت جالس لوحدى فخرجت خارج المدرسه وعندما جاء اول شخص للامضاء فى الدفتر لم نجد الدفتر المدير جاء الى بعد المدرسه ثم رجعت انا من الخارج فقام كل الزملاء باتهامى بانى انا اللى اخذت الدفتر مع العلم انا لست من هذه القريه وكلهم بيقولو مفيش حد يعملها من بلدنا لاننا بقلنا سنين مع بعض المدير عمل مذكره بيتهمى فيها وجعل كل الزملاء يمضون عليها حتى 32 اللى مش موجدين مضو من غير مايقراءو خوفا من معارضة المدير وكان بيشهدهم على احداث هما جاءو بعدها كل المدرسه انقلبيت ضدى مع العلم انى من مدينه بعيده عن القريه ولو خدته مش هاعرف اوديه فين خاصة ان ى ممكن اقابل حد بيه ولان الموضوع متشعب وهيضر حوالى 5 فى المدرسه كلهم بيهددونى وانا اخاف من التعرض لى من خارج المدرسه ففكرة اعمل محضر عدم نعرض والمطالبه بامضائى داخل الاداره لحين انتهاء التحقيق هل اكتب شكوى فيهم لانهم بيتهمونى والمطالبه برد الشرف الان للحكم فيه بعد التحقيق ام انتظر النتيجه وما توقعاتك للموضوع وهل الموضوع سيتم التحقيق فيه نيابه اداريه ام فى الاداره ثم سيحول الى النيابه الاداريه كل اتهامه لى لانى كنت بالخارج مع انهم لم يتهمو زميلتهم اللى كانت جالسه امام الدفتر وخرجت ورجعت بعدى ولايوجد احد يتهمى بناء على رؤ يته لى لاخذ الدفتر ولكن هل ممكن يتفقو ويخلو العامل او اى حد يقول انه شافنى وده محصلش انا افكر لو عملوها هقول مكتبتهاش ليه فى المذكره سعتها وهو مقلشى ليه وكنا كلنا بندور فى المدرسه وكان بيدور معانالاننا كلنا كنا بندور ارجو معرفة هل محضر عدم التعرض والامضاء فى الاداره لحين انتهاء التحقيق هيجيب نتيجه من الذى سينظر مع العلم ان اللى فتح الدولاب العامله وان مسئولة الدفتر قبلها بيومكانت بالتامين وجايه بعد الةقعه والمدير كذلك والامن كانت فى اجازه وكان القائم بالعمل مدرسه مع العلم انه فى زملاء شغلتهم الامن وشكرا واسف على الاطاله
سيتحول هذا الموضوع للنيابة العامة ان صح الاتهام
على كل حال
القانون اعطاك كفالة الدفاع عن نفسك ونفى هذه التهمة الخطيرة عن نفسك بكل الطرق
ومن الذى مصلحة فى سرقة هذا الدفتر
وتاكد ان جهة التحقيق جهة محايدة سوف تمحص الادلة وتحققها جيدا

اعانك الله