قديم 01-03-2011, 03:26 PM
الدكتور المهندس الدكتور المهندس غير متواجد حالياً
عضو نشيط

الدكتور المهندس is on a distinguished road
Impp السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem ali مشاهدة المشاركة
اعتقد انه مينفعش دلوقتى وانت قبلت ليه مدرس فصل من الاول انا تربية عام وجالى تعليم ابتدائى وراضى بيه ومش هغير لان ده نصيبى وانا راضي به احمد ربنا وارضا بنصيبك ياولدى الغلطة كانت من البداية وبعدين تربية تعليم ابتدائى من حقه جدا يشتغل اعدادى لانها اسمها حلقة التعليم الاساسي يعنى من حقه يشتغل فى الاعدادى والابتدائي فى حاجة كمان ممكن واحد يوكن تربية ابتداشى وعنده كفاءة يدرس ثانوى وممكن واحد يكون تربية عام ووالله مايعرف يدى حضانة اساسا فمش مقياس اساسا ارضى بنصيبك ياصاحبي
احترم رأيكم اخوانى وانا ارضى بنصينى ولا انتهز الفرص فانا اسعى منذ اربعة اعوام حينما فوجئت باننى على المرحلة الابتدائة وغيرى بنفس الادارة تعليم ابتدائى على المرحلةالاعدادية وده مش نصيب ياريس
ماتروحش تقف امام القطار وتقول نصيبك انا حاولت كل المحالات المشروعة ولكن المسؤلين بالادارة ايام التعاقدات وكان فى اعتقادهم انها فوضى ودة من او منحة منهم لنا كان يخبؤن العقود الاعدادية لهم والباقى لاى مواطن عادة دون الشروط للمؤهلات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رشادي مشاهدة المشاركة
يا استاذ انت امتحنت الكادر اعدادي ام ابتدائي اذا كنت اعدادي فهذا من حقك اما لو ابتدائي فاتقي الله وارحم البلد اهم حاجة التثبيت وفيه ناس انا اعرفها عقدهم اعدادي وحولوا ابتدائي والعكس الدولة هاتراضي مين ولا مين ولا هو العجل وقع هاتو السكاكين
الاستاذ اللى بيقول الدولة هتراضى مين ولامين
هى من الاول ليه كانت سايبة الواسطة والمحسوبية شغالة دون الرقابة عليها ودون الشروط وفق المؤهل الدارسى وبعدين خريج التربية تعليم ابتدائى مش من حقه العمل بالمرحلة الاعدادية لان المسمى فى المؤهل
بكالوريوس علوم وتربية تعليم اساسى ( حلقة ابتدائئة ) وحضرتك راجع اى مؤهل تراه
وانت تعرف ان الابتدائى تربية تعليم ابتدائى
ثانيا فى قرار التعديل السابق ذكره والذى صدر بتاريخ 2 /2010 لو المسؤلين امثال زكى بدر كانو شايفين انها فوضى مننا بمطالبنا مكانش صدر قرارا للتعديل وعودة المؤهلات الابتدائية للمرحلة الابتدائية
وحضرتك ياتدخل بمشاركة تحمس اصحاب الحقوق للحصول عليها يا يتوفر وقتك فى الكتابة والمشاركة لغيرك ممن ضاع حقة