قديم 06-08-2011, 04:20 PM
a_aly20 a_aly20 غير متواجد حالياً
عضو جديد

a_aly20 is on a distinguished road
Angry

يا استاذي الفاضل / انا لي صديق مدرس محترم وكان مالي مركزة في مدرسه خاصة ولما سبها وجالو عقد مدرس مساعد وفرح على امل انه يتعيين للاسف الحال ادهور بيه وكان شغال على توكتوك اشتراه من الفلوس اللي كان عاملها من المدرسة الخاصة والغريب التلاميذ كانت بتشوفو واكيد اولياء الامور وكان رده بسيط تعالى اصرف على بيتي وانا اسيبه وباعه بالعافية بعد ما خسر واعرف كذا مدرس شاري توكتوك ومدرس تانى زميلي شغال في فرن عيش ومدرس تانى شغال فاتح محل بلاي ستيشن ومدرس فاتح سنتلرال ومدرس شغال (مش صاحب) في سنترال ب 300 جنية ومدرس كان رايح يشتغل امن في مدرسة تخيلوا احدى شركات الامن الليب مسكة المدارس الجديده بتاعت التطوير ودا طبعا في الصيف واقسم بالله الكلام ده بجد وحقيقي الوزارة عمرها ما حتنظر لينا بعين الاهتمام لاسباب الاتية
1- المعلمين مسالمين مش بتوع مظاهرات يبقى اعمل فيهم اللى انت عاوزوا مفيش حد حيتكلم
2- المعلمين دول في وجهة نظرهم بتوع دروس وعاملين فلوس على قالبهم (ده في وجهة نظرهم ) مش باصين غبر لنسبة بسيطة جدا لا تتعدى 10% من المليون وكسر ممكن فعلا يكونوا مسترحين من الدروس ومش حاملين هم
3-المعلمين ليس اهم قباده ولا تنظيم ولا قيادات تطالب وتدافع عن حقوقهم يبقي الوزارة حتخاف لية

منكم لله ربنا ينتقم منكم جميعا يا من اهنتم المعلم