عرض مشاركة واحدة
  #18  
قديم 09-02-2014, 03:43 PM
الصورة الرمزية عبقرينو الكيميائية
عبقرينو الكيميائية عبقرينو الكيميائية غير متواجد حالياً
عضو نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jan 2014
المشاركات: 155
معدل تقييم المستوى: 12
عبقرينو الكيميائية is on a distinguished road
Present همتى فى دعوتى

يارب تعجبكم
الحلقة التاسعة
من قصة
(همتي في دعوتي )
انا ميييين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وصلنا اخر مرة
لما حفصة عرفت الولد بنفسها
لييييييه حفصة عملت كده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وايه راي نجوي في كده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وازاي حفصة تقع كده في الفتنة بسرعة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تعالوووو نشوووووووووف

حفصة :ايوه
انا هعرفك بنفسي يا استاذ
انا اسمي :
امة الله
وحدة من امائه
ربنا خلقني عشان عبادته
وانا عايشه عشان كده

اهلي :
ابي رسولي صلي الله عليه وسلم
حفيدة ابوبكر وعمر رضي الله عنهما

امي :
عائشة وحفصة
حفيدة خديجة وام سلمة

هدفي :
الجنة والفردوس الاهلي
ورضا ربي

عمري :
الخلود
بالشهادة والسيرة الحسنة

وكمان هجاوب لك
ع سؤال متوقع منك

اها ع فكرة مرتبطة
مرتبطة بديني
وربي ودعوتي

الولد مستغرب اوووووي :
انا اسف اسف جدااا

عمال يفكر مع نفسه

يااااااااااااااه
عمري ما شوفت بنت كده
هو لسه في منهم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الولد كان في حالة اندهاش
خاصة ان
هو وصاحبه
بنات الجامعة كلها
نفسهم بس يعبروهم

اما بقي نجوي
كانت السعادة مليه عنيها

نجوي:ياااااه يا شيخة
وقعتي قلبي
حفصة : ايه يا بنتي
انتي هبلة
عمري ما اتعرف ع ولد طبعا
انا بس حبيت
اعلمه درس
بس باحترام يا كبير
نجوي : ياااه انا بحبك اوووي

حفصة :يالا بقي ع الصلاة
نوي :حاضر

ادت حفصة ونجوي الصلاة
ولسه نجوي حاسه
بحلوة الايمان في قلبها
ما هي يا بختها
في ايام الالتزام الاولي
احلي ايام

حفصة : بقولك ايه يانجوي
نجوي : ايه ياهانم ؟
حفصة : مش هتلبسي الحجاب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نجوي : لالالالالالالالا يا حجة
استني عليه شويه
حفصة :ليه بس ي نجوي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نجوي : ما هو اصلي لسه
يعني عايزة اعيش سني
حفصة : ما هو انا قدامك اهوا
عايشة سن جدتي مثلا
ما انا عايشة سني اهوا

حفصة : بصي يا نجوي
نجوي : هااااا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حفصة : عايزة اسالك سؤال
نجوي : اتفضلي

حفصة : بصي ياستي
لو في حد في عمر الشباب
وفي عنده مرض
وفي عملية
لو عملها هتتعبه اووووووي '(
بس هيخف
ويعيش عادي
ويموت زي اي انسان مش بسبب المرض
ونتجتها مضمونة خالص
يعمل العملية ولا لا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نجوي : يعملها طبعا
حفصة : قولي لنفسك يا هانم
نجوي اقول ايييه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حفصة : بصي يا استاذة
انتي دلوقتي المريضة
(الف بعد الشر طبعا )
نجوي : اها
وعايشة كده بمرض
الي هو التبرج
والعملية هي الحجاب

نجوي : وانا هعيش كتير ازاي بقي ؟؟؟؟؟؟؟؟
حفصة : اقولك
اولا جمال الجسم زايل
المهم جمال الاخلاق
والسيرة الحلوة بعد الموت
والخلود في الجنة ان شاء الله
تعيشي احلي حياة كمان

نجوي : تصدقعندك حق
لا اقتنعت

حفصة : ماشي
هتنفذي امتي بقي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نجوي : لما اشتري طرح

حفصة : واللبس ده ان شاء الله
يكون حجاب
بطرحة وخلاص
نجوي : اومال ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حفصة : لاطبعا

بقولك ايه
استني هنا شويه
نجوي : رايحه فيين
حفصة : استني بس

ومشيت حفصة بسرعة
راحت ع بيتها
ما هو قريب من الجامعة اووووي

ونفسها محدش يشوفها
عشان مش يفتح
سؤال وجواب

دخلت حفصة الشقة

حفصة : ماما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انتي هنا
الام : اه الي جابك ؟؟؟؟؟؟؟
حفصة : مفيش يا ماما
عندي كام طقم كده
مش محتجاهم
وفي وحدة عايزاهم

الام : ودي مش تتاجل
لبعد الجامعة
حفصة : لا ياماما
انا اصلا دلوقتي معنديش محاضرات
الام: طب يالا اخلصي ياهانم
حفصة : حاضر

وجريت حفصة ع الكلية
ودخلت المسجد

ياتري بقي
نجوي هترضي تلبس الحجاب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وياتري هتكمل الطريق ؟؟؟؟

وايه مصير الولد
الي حفصة رفضت تتعرف عليه ؟؟؟

كل ده وحجات كتييير
هنعرفها بكره
(ان شاء الله )

استنووووووووونا


__________________