قديم 21-02-2016, 07:32 PM
منار على منار على غير متواجد حالياً
عضو لامع

منار على is on a distinguished road

حضرتك انا تعاقدت العام السابق مع سلطنه عمان وخدت اجازه لمده عام واحد فقط ولما رجعت موجهى العام ودانى 3 ايام مدرستى الاصلية و2 يوم مدرسه بعيده عنى 3 مواصلات فى اداره مختلفة ودا نفس الوضع اللى كان قبل سفرى مع ان معايا فى المدرسه اتنين احدث منى من حيث تاريخ التعيين والتعاقد باكثر من خمس سنوات وتالته فى مدرسه مجاوره ليه وتاريخ تعاقد التلاته 1-4-2012 واتثبتوا لسه السنه اللى فاتت وانا تعاقد 1-2-2007 وتثبيت 1-3-2010 بضم سنه الخدمه العامه يعنى انا مثبته اصلا قبل تعاقدهم واللى يضايق بقى اكتر ان المدرسه اللى ندبنى ليها موجهى العام هما اقرب منى كتير ليها يعنى انا فضلت اعانى 5 سنين فى اداره بعيده وحاولت كتير اتنقل وكل شويه موجهى العام يقولى لما تيجى تعيينات جديده ولما جت التعيينات عينهم هما فى بلدى كلى وجابنى انا الاقدم منهم 5 سنين بلدى 3 ايام وبعد تعينهم فى بلدى كمان يعنى هما اتعينوا فى بلدى قبل نقلى انا الاقدم وخلانى افضل يومين فى ادارتى البعيده ومش كدا وبس لا انا كمان كان معايا 3 غيرى ندب يومين فى نفس الاداره البعيده واتنقلوا معايا لادارتى ولغى ندب اتنين منهم على الرغم من انى الاقدم من حيث تاريخ التعاقد بعام منهم كمان مدرستى بيها عجز دائم وتم ندب الكتير ليها فى السنين السابقه وتوجيهى مصر اصرار عجيب على عدم الغاء ندبى وبصراحة انا اتخنقت اخر حاجه من الوضع دا وحاسة بالظلم ومن كام يوم تقدمت بشكوى لمديره الادارة لكن مدير مكتبها مرضاش يديلى اى اثبات انى تقدمت بالشكوى دى كمان مديره الاداره حولتها لموجهى العام مع ان فيه اللى قالى انها المفترض كانت ترفعها لوكيل الوزاره مع العلم انها عاطيه تعليمات مشدده بان اللى هيشتكى لجهه اعلى منها قبلها هيتحول للتحقيق بسبب تخطى التسلسل الوظيفى أتمنى حضرتك تقولى اعمل اية لان موجهى العام طبعا هو الاكتر خبره منى بكتي روانا مش بفهم فى الشئون الادارية ومش لاقية حد يفيدنى بالاضافه لانه لو لغى ندبى المفروض يلغيه حاليا ولا على بدايه العام الجديد لاستقرار المدارس حاليا لانه ممكن يعشمنى انه هيلغى ندبى على بداية العام الجديد وبرضة ميحصلش حاجه لانه كان بيوعدنى من 9 سنين انه هينقلنى مع التعيينات الجديده ولما جت عينهم هما فى بلدى كلى قبلى