قديم 06-09-2008, 12:24 AM
الصورة الرمزية vampire1188
vampire1188 vampire1188 غير متواجد حالياً
مشرف قسم كلية التجارة والجامعات والمعاهد الخاصة
خريج - كلية تجارة جامعة القاهرة

vampire1188 is on a distinguished road

اه اتريقي اتريقي يااااااا واندا هانم !!

ماهو دا اللي احنا بناخده منكوا .. تريقة وبس ..

على العموم كله محتسب عند ربنا .. واحنا في شهر كريم ..

اني واي .. انتي بما انك مجموعة (ز) .. اللي هيا نفس مجموعتي ..

اللي هيا نفس المجموعة اللي هاتقندل على عيني واحضر فيها معاكوا للاسف .. معا اني تانية ..

بس عادي يعني ..

المهم .. بصي ياستي ..

اول انطباع .. ان الجدول فقري اوي .. هوا مش تشاؤم ..

بس مجرد ان محاضراتكوا كلها تبقي في اضيق مدرج في تجارة كلها .. يبقي دا ظلم يعني !!

ثانيا بقي .. نشوف الدكاترة كدا ..

اول واحد .. د/ هشام البحيري .. (ادارة)

راجل محترم وكويس ومخلص في شرحه جدا .. اي نعم هوا محبط شوية (طبعا مش زيي) .. بس هوا عموما بيحب اللي بيحضرله .. وبيقدر يميز دا في التصحيح اما بييجي يصحح الامتحان .. بيعرف الطالب دا حضرله ولا لأ .. بيعمل حركات قلة معا الطلبة ساعات .. يفضل يقولهم انا اقدر اسقطكوا ، انا اقدر ماخليكوش تحضروا الامتحان .. عاااااادي خالص .. ولا تاخدي بكلامه .. اهم حاجة تهتمي بمحاضرة وتركزي فيها جامد ..

تاني واحد .. د/ هشام سيد (سلوكية)

مممم يعني .. شغال .. هوا بصي من الاخر معظم الدكاترة بتوع ادارة الاعمال .. بيبقوا خنقة .. نادر اوي اللي بيبقي لذيذ .. بس عموما .. هوا د/ هشام السنة اللي فاتت كان بيدي مشتريات للفرقة التالته هـ .. اللي هيا (و) حاليا .. بس بيشد شوية ساعات .. سيبك من الحركات المملة اللي بيعملها .. تلاقيه يوطي صوته ويعليه مرة واحده .. عادي نوبروبليم .. اللي يهمك المحاضرة وبس ..

تالت بني ادم .. د/ اشرف على عبده ..

ماعرفش عنه حاجة .. انتي وحظك بقي !!

رابع شخصية .. د/ ناشد عبد السلام ..

زيه زي د/ مصطفي عبد الغني كدا .. راجل شخصية .. صوته عالي شوية بس محترم .. بيفهم كويس .. ساعات بيتنرفز بس بيهدي وبيكمل المحاضرة ولا كأن فيه حاجة حصلت .. وبرده من الاخر .. معظم الدكاترة بتوع قسم التامين ناس محترمين .. ودي بشهادة الطلبة بتوع تجارة .. وانا واحد منهم .. على العموم .. هوا كان بيدي مادة تأمين لتالته (د) السنة الي فاتت .. ونسبة كبيرة نجحت فيها يعني .. تفائلوا خير ان شاء الله !!

خامس دكتور .. صبري العطار ..

دا اقدر اقول عليه دكتور محترم .. بس مشكلته انه ماشي على نهج شوقي بشادي .. لإن الدكتورين دول عاملين كتاب واحد .. تقدروا تقولوا عامل اتفاقية شرح مشترك !! .. كان بيدي محاسبة مالية في مجموعة (هـ) السنة اللي فاتت ( اللي هيا و حاليا) وانا شخصيا اول محاضرة في حياتي احضرها في الجامعة كانت ليه .. هوا هاتتلاقوه بنضارة كدا وكلبوظة !! .. بس عادي .. محتاجله متابعة وتركيز .. وحل التطبيقات بتاعته .. بس الله اعلم بقي في الامتحان .. هل شوقي بشادي هوا اللي هايحطه ولا العطار ؟! .. الله اعلم ..

ودا كان ملخص عام للدكاترة بتوع سنة اولي مجموعة (ز) .. اللي هيا مجموعتي واعتز وافتخر انها مجموعتي ..

اما بالنسبة بقي للتوقيتات .. فهيا رخمة شوية .. بس عادي .. هاتاخدوا على كدا ..