قديم 18-09-2010, 04:36 PM
الصورة الرمزية NeVeR CoMe BacK
NeVeR CoMe BacK NeVeR CoMe BacK غير متواجد حالياً
عضو متألق

NeVeR CoMe BacK is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،
يمكن كل الناس بتحب تدخلها عشان هى الصراحة كلية حلوة وبتدى الواحد قيمة كده فى المجتمع كفاية بس كلمة دكتور ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،
وبعدين مهى واخدة من مجموع عالى يبقا اكيد هى كلية مفيدة محتاجة لواحد عن مخ يعنى فيه كليات مثلا مش محتاجة واحد زكى اوى لكن طب او هندسة او او من الكليات العلمية دى محتاجة ناس ازكياء وعندهم فكر وطبعا انا مش بحقر من باقى الكليات التانية ولكن اقصد ان مواد طب او هندسة تقيلة شويتين عشان كده بياخدو من مجموع عالى ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
واكيد كل الناس بتحب ان اولادها يدخلو الكليات اللى بتاخد من اعلا المجاميع دى ويحبوا يشوفو اولادهم دايما من احسن الناس،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،
زلكن علا الرغم من كل الاسباب دى الا ان فيه ناس كتير جدا بتدخل هذه الكليات ومش بتفلح فيها عشان كده بقا احنا فعلا محتاجين ان الانسان هو اللى يحدد درجه استيعابه واكتر المواد اللى بيحبها ايه العلمية او الادبية واكيد لكل انسان درجة زكاء بتختلف عن الاخر عشان كده فى ناس كتيييير جدا مش بيدخلو طب او هندسة وبيبقوا ناجحين فيها جدا جدا والنوع ده انا كمان بحترمه جدا لانه قدر يحقق لنفسه مستوى كويس من غسر ما يدخل اللى بيسموها عندنا فى مصر كليات القمة،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،
لأيام فيها راحة البال عشان كنا ساعتها ~عيال~ ،،،
~~ ما أعظم أن تكون غائبا حاضرا علي أن تكون حاضرا غائب !! ...~~