قديم 04-03-2014, 10:23 PM
الصورة الرمزية Eco esraa feps
Eco esraa feps Eco esraa feps غير متواجد حالياً
Faculty of Economics and Political Science

Eco esraa feps is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr:khaled مشاهدة المشاركة
حضرتك اعلام فى النظام القديم السنه اللى فاتت 2013 اخدت من 90٪ حد ادنى ادبى و علمى 92٪ تقريبا لكن بالنسبه للنظام الجديد ده محدش عارف الارقام هتكون ازاى بس اللى انا متاكد منه انها هتفضل كليه من كليات القمه بالنسبه للادبى يعنى لو التنسيق بتاعك الاوائل كانت مجميعهم بتتراوح ما بين 90 و 85٪ فا اعلام مثلا مش هتقل عن 80 يعنى و ديه طبعا كلها تقديرات و احتمالات مش ماكده انتى بس اعملى اللى عليكى ى ذاكرى و ربك هو الموفق و المستعان
مين قال لحضرتك ان اعلام بتنزل ل 90% ادبى و92% علمى حضرتك انا كنت جايباه 95.2%السنه اللى فاتت ع النظام القديم وكنت كاتباه اعلام ماجاليش لان للاسف بدأ من السنه اللى فاتت بئى فى اقتصاد وعلوم سياسية واعلام جامعة القاهرة وبالمثل جامعة بنى سويف وجامعة القاهره اخدت طلاب ادبى وعلمى رياضة فقط واخدتهم ادبى من مجموع 96 و7 من عشره تقريبا واخدت علمى رياضة من 386 يعنى تقريبا 94وواحد من عشره وبالمثل كلية اعلام مع فرق بسيط درجه او درجتين تقريبا
اما جامعة بنى سويف اخدت طلاب علمى علوم وطلاب ادبى الذى لم يحصلوا ع مجموع 96و7 من عشره فكان الحد الادنى لكلية اعلام جامعة بنى سويف 95و4من عشره علمى وادبى اعلى ب3 او 4 درجات تقريبا اما كلية الاقتصاد والعلوم السياسية التى انا فيها حاليا اخذت من علمى كحد اقصى 94 و2 من عشره واخدت من ادبى من 91و9 من عشره يعنى 92 وحضرتك فى كلية اقتصاد وعلوم سياسية ستفتح العام المقبل بمحافظة الاسكندرية وطبعا بالتالى هيعلى تنسيق جامعة بنى سويف بالنسبه لادبى بنسبة تصل لمن 4ل5%
واتمنى لحضرتك التوفيق