قديم 31-08-2009, 12:40 AM
الصورة الرمزية totta_frota
totta_frota totta_frota غير متواجد حالياً
عضو جديد

totta_frota is on a distinguished road

أولا أنا أسفه على التأخير ف الرد. ثانيا الله يسلمك (مع اني معرفش هي ازيك دي ليا و لا لحد تانيj )
حكاية الشرطة دي اللي اعرفه انك بعد ما تتخرج بتروح تقدم ف أكاديمية الشرطة بس لو ف السنة دي محتاجين الكلية بتاعتك و بتتدرس تقريبا 6 شهور او ممكن اكتر( الله اعلم برده علشان مش أفتي) و بتتخرج و بيبقى اسمك ظابط مهندس بس بتعمل ايه بالظبط مااقدرش افيدك.
و حكاية اني اخفف عنك انا ممكن اقولك حاجه انت خلاص جت ليك الكليه دي و بتكرهها و مش مقتنع بيها ولا عايزها هتعمل ايه؟ هتغريها مثلا؟ و لو هتغيرها هتغيرها بأيه؟ آداب او تجاره اللي الخريجين بتوعها كتير اوي؟ و أظن انك مش هتسيب حاسبات وهتدخل اي واحده فيهم؟
و حط ف دماغك دايما ان ده نصيبك و ربنا بيعملك الاصلح واللي فيه الخير ليك. و حاول تحبها و تاخد الموضوع جد. و هقولها تاني (حب ما تعمل حتى تعمل ما تحب)
الكليه مش ليها متتطلبات غير انك تزاكر كويس و من الاول. أنا برده مش هكذب عليك وا قولك اني مقضياها كل المواد من الاول كانت المواد العملي بزاكرها اول بأول و ممكن تقول المواد اللي حباها. و الباقي كنت بحاول ألمها على قد مااقدر.
الفرص بقى على ما أسمع( و ده طبعا لأني لسه ف تانيه على أد حالي) كتير جدا و لما تقول ان واحد بيشتغل و مرتبه صغيراو بمعنى اصح قدراته على أد حالها بيبقى اكتر من ألف جنيه يعني بقى لو زاكرت كويس و اخدت كورسات ف الحاجات المطلوبه هتبقى جاااااااامد جدا و فرصك هتبقى كتير. و ربنا يعينك بجد بس اسعى ورا هدف و بأذن الله هتحققه.

و يارب أكون طمنتك