قديم 26-07-2012, 11:38 PM
الصورة الرمزية ماما ميا ميا
ماما ميا ميا ماما ميا ميا غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

ماما ميا ميا is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medoash مشاهدة المشاركة
انا يا دكتور رايح تالتة برضوا وبتدرب من السنة اللى فاتت من اول ما كنت رايح تانية كمان ومش شرط اشتغل كفاية وقوف بس ودا ليه اهمية كبيرة

اولا لو حضرتك رحتى بس كدا وقعدتى من غير ما تشوفى هوا بيعمل ايه دا لوحده ليه فايدة لان دا بيدى حضرتك خبرة فى سلوك المرضى لان فى حاجات معينة بيقولها المريض بتقدرى منها تعرفى هوا عنده ايه او هوا عاوز ايه ودا بييجى بالخبرة فى عيادة

ثانيا بتعرفى الدكتور ازاى بيتعامل على المرضى وازاى بيجاوب على الاسئلة اللى بيسئلوها لان المرضى دايما ليهم اسئلة شائعه كدا ولازم يكون ليها اجابة لان اكتر حاجة تخلى المريض ميخدش ثقة من الدكتور انه يحس انه مش فاهم

ثالثا الشغل نفسه اللى بيعمله وطبعا حضرتك مش هتشوفى هوا بيفتح الكافيتى ازاى وكلام من دا لكن هتعرفى هوا بيتعامل مع الحالات ازاى يعنى solution for case لان كل حالة بتيجى ليها حل معين او حلول معينة ولازم الدكتور يعرض الحلول المتاحه للمريض

انا مستغرب بقى ازااى دكتور مش راضى انا عن نفسى الدكتور اللى بقف معاه هوا اللى بيقلى تعالى اقف معايا ومرحب جدا بالموضوع ...ممكن تروحى مستشفى حكومى ومعتقدتش حد هيمانع ولو حضرتك من اسكندرية ممكن تروحى معهد البحوث فى سموحه ودا مأوى لطلبة اسنان اصلا انا اعرف دكتور شغال هناك وبيقلى ان ناس كتير بييجى يتعلموا هناك ويتفرجوا على الشغل دا حتى كان واخد منى اسنان عشان يعلم عليها الطلبة يعنى مرحب جدا باى طالب
انا متشكره جدا جزاك الله كل خير بجد