قديم 06-02-2016, 01:38 AM
الصورة الرمزية الاستاذ / رمضان البكساوى
الاستاذ / رمضان البكساوى الاستاذ / رمضان البكساوى غير متواجد حالياً
مشرف الرياضيات للصف الثالث الثانوى

الاستاذ / رمضان البكساوى will become famous soon enough

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اعتذر عن تأخر فى الرد عليكم فلم يكن لدى نت فى الايام الماضية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عباس رضا مشاهدة المشاركة
بالنسبة للصورة الفارغة اللى جوه كل ملف 1و2و3و لما اكتب فيها بياناتى ملفات index اللى على هيئة المتصفح اللى جوه الملفات واللى بره هيتغير فيها الصور بالبيانات اللى انا عملتها
نعم

اقتباس:
كان عندى سؤال تانى هو احنا هنشتغل على نفس قاعدة البيانات القديمة من غير ملفات السيكواك ولا ايه ؟
مش محتاجين أى قواعد بيانات

اقتباس:
يا ريس انا حاولت ارفع على نفس القاعدة بس فشلت ممكن شرح ازاى ارفع النتيجة بعد ما جهزتها بالطريقة الجديدة مع امكانية التوضيح هل هنستخدم تانى برنامج السيكوال والجمل ولا اية انا مش فاهم بجد
لن نستخدم سوى ملفات التكست مع ملف الاسكربت مع الصور ولا حاجة لنا بقواعد البيانات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اشرف جيم مشاهدة المشاركة
يا ريت فيديو شرح لطريقة برمجة وتصميم الاسكربت
هل حضرتك مبرمج ؟ وبأى لغة ؟
اقتباس:
اخر مضان انا جربت على الصف الأول فقط ولكن عند كتابة رقم الجلوس 101 وهو اول رقم لا يأتى شئ وغيرت ارقام كتير ومبيجبش نتايج خالص ومرفق الأسكربت اللى انا عملته برجاء المتابعة له وايه هى المشكلة
انا جربت اللينك اللى حضرتك ارفقته ووجدته يعمل تمام وجربته على الفاير فوكس وعلى الانترنت اكسبلورر
اقتباس:
استاذ رمضان انا جربت على متصفح فايرفوكس واوبرا والنتيجة ظهرت لكن لم تظهر على متصفح جوجل كروم ركاء من الزملاء التجربة على متصفح اخر للوصول لحل المشكلة جزاك الله كل خير وشكرا للأستاذ جمال زهدى السبب فى تجربتى لمتصفح اخر
المشكلة ليست فى الاسكربت وإنما فى إعدادات المتصفح

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudsaeed مشاهدة المشاركة
يا استاذ رمضان نتظر من حضرتك حل مشاكل الاسكربت والمساعدة فى تركيبه
بعد اتباع جميع الخطوات وعند وضع رقم الجلاوس لا يظهر غير الرقم
مع العلم ان النتيجة لمدرسة اعدادى
لقد شرحت التركيب فى الدرس الثانى والاسكربت يعمل على جميع الصفوف وجميع المراحل وفى جميع الدول بشرط تطبيق ما جاء فى الشرح بكل دقة

اقتباس:
باشا ممكن ترتيب مواد الاعدادى والابتدائى لناس حبيبى
رتبها كما تريد فى ملف الاكسل قبل حفظه كملف تكست
اقتباس:
وهل الاسكربت به مادة الفرنساوى للأعدادى وهل فيه تقسيم للرياضه يعنى جبر وهندسة عاوزين توضيح يا غالى
الاسكربت ليس به مواد وإنما يقرأ المواد من الملف result.txt فضع به أى مادة تريدها
معلم خبير رياضيات
بمدرسة على بن أبى طالب ث بنين
بإدارة المرج التعليمية محافظة القاهرة